obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Online Gebruikers Groep - Experts helpen klanten » Livebox (= Sagem f@st 3203, wordt uitgefaseerd) » Livebox configuratie en problemen
Wat is er mogelijk met het modem en hoe doe je het? Hoe kom je in het configuratiescherm? Heeft deze router wireless? Waar vind je wat in de schermen? Kun je nog extra dingen instellen, bijv. via telnet? Zijn er problemen bekend met dit modem? en hoe los je ze op?
 Onderwerp afdrukken
ASUS DSL-AC68U instellingen
muz9111
Pas kort is er bij mijn ingebroken en de oud modem+router hebben ze meegenomen. Ik heb nu een nieuwe modem gekocht de ASAS DSl-AC68U maar ik krijg de modem niet aan het praat, bijna alle instellingen gedaan maar ik kan nog steeds niet op internet komen.

Kan iemand mij helpen?

VPI / VCI 8 / 35
Bridged
LLC
 
Lutz
Waarom vraag je niet aan Online om een vervangend modem te sturen? Dan kan je uit het officiele modem de gegevens uitlezen en eventueel in een eigen modem overnemen.
"Taal is dat ene stuk gereedschap uit de menselijke gereedschapskist dat goed lijkt te zijn voor alle doeleinden." Hayes, S.C., Strosahl, K.D., Wilson, K. G. (2012) Acceptance en Commitment Therapie, tweede druk, Amsterdam: Pearson
 
koekiewollie
Jouw nieuwe modem kan zo'n beetje alles als ik het zo zie, dus het zou moeten kunnen werken.

Een paar dagen terug heb ik mijn livebox vervangen die dezelfde instellingen had als die je noemt.
Alleen bij mijn nieuwe modem moest ik er op letten dat ik niet koos voor bridge mode, maar voor dynamic IP.
Daarnaast is de kans groot dat je (net als ik) het mac adres van je oude modem moet gebruiken in de nieuwe. Als je geluk hebt kun je dit eenvoudig instellen alleen kun je deze nu waarschijnlijk niet meer vinden aangezien je modem gestolen is....

Stukje toelichting: Afhankelijk van je verbinding kan het MAC adres van je modem gebruikt worden voor de routering, dit heet Mac Encapsulated Routing (MER). Deze is dan bekend bij je provider.
 
muz9111
Ik ben het vergeten om te zeggen dat ik Online modem sowieso niet gebruikte, daarvoor had ik een linksys modem en als access router asus r66 gekoppeld. Werkte perfect, Huawei Online modem heb ik van een collega gekregen en dat is ook goed maar ik heb ddns nodig en andere opties.
Het vreemde is dat ik dsl verbinding hebt en ook internet, kan ook google pingen en andere sites via de modem maar ik kan niet op internet site.
Is er nog andere speciale instellingen die ik moet doen?
Normaliter is vrij simpel, zoveel opties zijn er ook niet.
 
Tiger
Kan je de Online modem niet aansluiten en dan de gegevens uitlezen dan weet je toch welke instelling je nodig hebt.
 
muz9111
Dat heb ik ook gedaan maar dat is ook niet het probleem. Het probleem is dat DSL is up maar ik kan niet op internet.
 
Lutz
Online vraagt niet om inlog gegevens. Een modem kan algemeen detecteren, of er broadband aanwezig is. Het modem kan zelf intrainen tot de download snelheid.Maar bij VDSL is het zo dat je nog het VLAN ID moet weten om echt internet te hebben.

Dus ik vermoed dat je toch wat van de instellingen niet goed hebt staan. Om het probleem op te lossen zal ik toch het online modem gebruiken om te achterhalen of internet nog wel werkt.

Weet je zeker dat je nog op ADSL zit en niet op VDSL?
"Taal is dat ene stuk gereedschap uit de menselijke gereedschapskist dat goed lijkt te zijn voor alle doeleinden." Hayes, S.C., Strosahl, K.D., Wilson, K. G. (2012) Acceptance en Commitment Therapie, tweede druk, Amsterdam: Pearson
 
muz9111
Ik heb de modem terug gestuurd. Ik ben op zoek naar een nieuw modem.
BTW, ik heb ADSL2+. Bedankt voor feedback.
 
Tiger
Als ik dit topic goed gelezen heb dan heb je na de inbraak een nieuw modem gekocht en kreeg je het niet voor elkaar om op internet te komen. Tevens met de Huawei van een collega lukte dit ook niet. Lutz gaf aan dat je vermoedelijk een instelling niet goed had staan. Mijn vraag is dan waarom heb je geen contact met de helpdesk opgenomen om er zeker van te zijn dat je instellingen goed waren want het lijkt mij sterk dat die 2 modems niet goed waren en het toch aan de instelling/of aansluitingen lag waarom je niet op internet kwam.
Als je probleem opgelost is laat dan eens weten wat de oplossing was.
 
muz9111
Met de huawei modem werk het wel, dat is het probleem niet. Het probleem is met Asus modem die krijg niet aan het praat.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'ASUS DSL-AC68U instellingen', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
ASUS DSL AC68U Eigen modem configuratie en problemen : 1 12 jun 2019
Outgoing mail instellingen icm VPN Email : 2 11 mrt 2019
email instellingen Algemeen : 2 02 feb 2019
Vlan Settings voor Asus RT-AC68U Zyxel meer apparaten aansluiten : 4 07 dec 2018
FB 7581 Vraag Instellingen/Geen internet Algemeen : 14 08 nov 2018
Advertentie