obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Wat is er mogelijk met het modem en hoe doe je het? Hoe kom je in het configuratiescherm? Heeft deze router wireless? Waar vind je wat in de schermen? Kun je nog extra dingen instellen, bijv. via telnet? Zijn er problemen bekend met dit modem? en hoe los je ze op?
 Onderwerp afdrukken
VDSL2?
SterkeJerke
Hallo,

volgens https://netco-fpi-info.fourstack.nl/ zou mijn aansluiting geschikt moeten zijn voor VDSL2. Zou dan 20mb moeten kunnen halen. (en met bonding zelfs 42Mb)

Zit nu met m'n huawei op ADSL2+ 12Mb

In hoeverre heeft het zin zelf een VDSL2 modem aante schaffen?
Of te reclameren bij Online?

Alvast bedankt. (Ik heb een Supersnel Internet 30 Mb/s abbo)
Gewijzigd door SterkeJerke op 08 juli 2016, 10:00
 
Tiger

Quote

SterkeJerke schreef:

Hallo,

volgens https://netco-fpi-info.fourstack.nl/ zou de mijn aansluiting geschikt moeten zijn voor VDSL2. Zou dan 20mb moeten kunnen halen.
Zit nu met m'n huawei op ADSL2+ 12Mb (en met bonding zelfs 42Mb)

In hoeverre heeft het zin zelf een VDSL2 modem aante schaffen?
Of te reclameren bij Online?

Alvast bedankt. (Ik heb een Supersnel Internet 30 Mb/s abbo)

Je stelt een beetje vreemde vraag want je geeft aan dat je met bonding nu op 42Mb zit.
Waarom wil je dan een VDSL modem hebben waar je 20Mb mee zou kunnen halen.
Je hebt nu een 30Mb Supersnel Internet abonnement en haalt in werkelijkheid maar 12Mb als dat je intrainwaarde is met ADSL kom je ook niet veel hoger met een VDSL abonnement.
 
SterkeJerke
Sorry, type fout, bericht aangepast. Natuurlijk heb ik geen bonding.

Dus...20Mb zou me wel lief zijn. Maar is dat niet reeël met VDSL?
Ook geen snellere upload?
 
request
Ik snap je vraag, want ik zit met hetzelfde.
Abonnement: Snel Internet 30Mb

Ik de praktijk maar 12Mb vanwege de afstand met ADSL2+
Maar nu heeft men VDSL2 en kan ik 90Mb halen en met bonding zelfs 100Mb op mijn postcode krijgen.

Nu kan ONLINE zich niet meer verschuilen dat men geen 30Mb kan leveren wat ze in de eerste instantie ook beloofden met dit abonnenment.

En nu ? Reclameren of zetten ze de bestaande "trage verbindingen" zelf over en leveren wat ze de echte snelheid waar je voor betaald ?

https://thd-fpi-info.fourstack.nl/
request voegde bij, bestand:

Registreer en/of log in voor toegang tot deze bijlage.

Gewijzigd door request op 08 juli 2016, 19:19
 
Lutz
KPN is bezig om van de aansluiting in de telefooncentrale over te stappen naar dsl aansluting in de straatkasten. Dat gaat samen met een snelheidsverhoging.

Ik werd eerder dit jaar gratis overgezet naar 50Mbps, en Online bleef afknijpen tot 30Mbps.
"Taal is dat ene stuk gereedschap uit de menselijke gereedschapskist dat goed lijkt te zijn voor alle doeleinden." Hayes, S.C., Strosahl, K.D., Wilson, K. G. (2012) Acceptance en Commitment Therapie, tweede druk, Amsterdam: Pearson
 
Tiger

Quote

request schreef:

Ik snap je vraag, want ik zit met hetzelfde.
Abonnement: Snel Internet 30Mb

Ik de praktijk maar 12Mb vanwege de afstand met ADSL2+
Maar nu heeft men VDSL2 en kan ik 90Mb halen en met bonding zelfs 100Mb op mijn postcode krijgen.

Nu kan ONLINE zich niet meer verschuilen dat men geen 30Mb kan leveren wat ze in de eerste instantie ook beloofden met dit abonnenment.

En nu ? Reclameren of zetten ze de bestaande "trage verbindingen" zelf over en leveren wat ze de echte snelheid waar je voor betaald ?

https://thd-fpi-info.fourstack.nl/

Zoals Lutz al aangaf is KPN bezig met de aansluiting in de straatkasten maar als dat bij jou nog niet van toepassing is heb je niets aan VDSL omdat je net als ADSL de afstand te groot is en dat betekent dat je dan ook geen90 Mb kan halen met VDSL en ook geen 100Mb met bonding.
Je snelheid is o.a. afhankelijk van de afstand tot de telefooncentrale of straatkast.
Dus je redenering over Online gaat niet op.
 
request
Zoals ik al aangaf: "Ik kan volgens de postcode check op ONLINE.NL 100Mb krigen op mijn adres".
Dit komt omdat ze de straatkasten en in de centrale het één en ander hebben omgezet.

Het zou dan fantastisch zijn om mij die 100Mb lijn te leveren en af te knijpen naar 30Mb, wat nog nooit geleverd is op mijn postcode (max. 12Mb)
Dan maken ze tenminste na 2 jaar waar wat ze beloven met mijn 30MbSUPER SNEL INTERNET abonnement.

Dus waarom gaat deze redenering over ONLINE niet op?
"Nu kan ONLINE zich niet meer verschuilen dat men geen 30Mb kan leveren wat ze in de eerste instantie ook beloofden met dit abonnement".Think
 
Lutz
Bel eens met de klantenservice en sluit een nieuw contract af. Dan krijg je sneller internet en vermoedelijk een ander modem.
Ik dacht dat het Huawei modem maar tot 80Mbps download kan.

Soms helpt het ook om het modem uit te zetten, en naar een kwartier weer aan de netvoeding hangen.
"Taal is dat ene stuk gereedschap uit de menselijke gereedschapskist dat goed lijkt te zijn voor alle doeleinden." Hayes, S.C., Strosahl, K.D., Wilson, K. G. (2012) Acceptance en Commitment Therapie, tweede druk, Amsterdam: Pearson
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'VDSL2?', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
VDSL2 50mbit haalbaar? Snelheid : 6 30 jan 2013
Alternatief modem bij Fiberfast VDSL2 abonnement Eigen modem configuratie en problemen : 3 09 okt 2012
Draytek 2750n VDSL2 modem Huawei configuratie en problemen : 4 17 jun 2011
Advertentie