obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Algemeen, maar niet gemeen.
 Onderwerp afdrukken
Nieuw netwerk, nieuw begin .....
Bastiaan72
Monteur is langs geweest. Hij zei dat hij aan de gegevens kon zien dat bij het omschakelen van het netwerk bij KPN niet het juiste profiel was gebruikt.
een 10Mb/s ipv 20Mb/s. Toen zei ik dat ik voor 30Mb/s betaal. Hij reageerde daarop met een verbaasde blik. Hij had doorgegeven aan KPN om weer een 20Mb/s profiel aan te maken voor mijn verbinding. Dit kan 5 werkdagen duren. Hij was binnen 5 minuten weer vertrokken.

Dus blijkbaar levert Online mij een 20Mb/s verbinding terwijl ik een abonnement heb voor 30Mb/s. Sad

wordt vervolgd. (helaas)
 
Lutz
Dus je profiel wordt binnen een paar dagen aangepast naar 20MBps? En dan vervolgens naar 30Mbps verhoogd?
"Taal is dat ene stuk gereedschap uit de menselijke gereedschapskist dat goed lijkt te zijn voor alle doeleinden." Hayes, S.C., Strosahl, K.D., Wilson, K. G. (2012) Acceptance en Commitment Therapie, tweede druk, Amsterdam: Pearson
 
postvoordennis

Quote

Bastiaan72 schreef:

Monteur is langs geweest. Hij zei dat hij aan de gegevens kon zien dat bij het omschakelen van het netwerk bij KPN niet het juiste profiel was gebruikt.
een 10Mb/s ipv 20Mb/s. Toen zei ik dat ik voor 30Mb/s betaal. Hij reageerde daarop met een verbaasde blik. Hij had doorgegeven aan KPN om weer een 20Mb/s profiel aan te maken voor mijn verbinding. Dit kan 5 werkdagen duren. Hij was binnen 5 minuten weer vertrokken.

Dus blijkbaar levert Online mij een 20Mb/s verbinding terwijl ik een abonnement heb voor 30Mb/s. Sad

wordt vervolgd. (helaas)


Dit had ik ook. Ik belde met de klantenservice en toen zeiden ze dat ik een 20MB/s abbo had, waarop ik aangaf dat dat niet klopte aangezien ik betaal voor het Supersnel Internet 30Mb/s abonnement. Vervolgens raakte ik verwikkelt in een leuke discussie waarin mevrouw aangaf dat dat slechts de naam was van het abonnement en niets zegt over de snelheid. Tja, zo lust ik er ook nog wel een paar.

Maar in de brief van 'Nieuw netwerk, nieuw begin' staat het ook: Wat verandert er voor u? Huidig abonnement: Supersnel Internet FT, Gewijzigd abonnement: ADSL Extra
Dit abonnement had ik vroeger al voor €20,- per maand. Omdat ik toen meer snelheid wilde hebben had ik gekozen voor het 'snellere' Supersnel Internet 30Mb/s abonnement voor €24,95 per maand. Je voelt hem al aankomen, dit duurdere abonnement was even traag als mijn oude abonnement en terugzetten naar het oude abonnement was volgens Online.nl niet mogelijk. Inmiddels ben ik op de hoogte van onderstaande site waar je je daadwerkelijke snelheid op je adres kunt bekijken. Via ADSL kon ik niet eens meer dan 14Mb-s binnenhalen, dus als ik dat eerder had geweten dan was ik nooit overgestapt naar het Supersnel Internet 30Mb/s abonnement van Online.nl

https://netco-fpi-info.fourstack.nl/

Nu Online.nl is overgegaan naar een nieuw netwerk was mijn verbinding trager dan ooit. Waar ik vroeger 1,76MB/s haalde, haalde ik na de omzetting slechts 1,06MB/s. Inmiddels is het wel iets sneller geworden, maar meer dan 1,52MB/s haal ik niet. Online.nl zou het uitzoeken en mij binnen 3 werkdagen terugbellen, maar had enkele dagen later nog niks vernomen.

Ik ben nu helemaal klaar met Online.nl en ben voor €3,- meer per maand overgestapt naar Tele2 met een 100Mb/s verbinding waarbij je ook de eerste 3 maanden €18,- korting krijgt. Hopelijk bevalt dat beter.
 
I R Baboon
Verhaal klopt van de klantenservice.
Dat 'tot 30 MBit/s abonnement' is een combo abonnement.
De afstand tot de centrale bepaalt of je een ADSL2+ of een VDSL2 aansluiting krijgt.
Met ADSL2+ kan je nooit meer dan 20 Mbit krijgen. Pas bij VDSL2 kan je 'doorgroeien' naar 30 Mbit.
Woon je dus te ver, krijg je automatisch een ADSL2+ aansluiting.
En aangezien je akkoord bent gegaan met je 'tot 30 Mbit' abonnement, heb je geen poot om op te staan.

Hopelijk werkt je Tele2 verbinding wel naar verwachting.
Zo te zien krijg je een aansluiting op een straatkast. Daar moeten die snelheden wel te halen zijn.
De afstand is immers veel korter dan op je oude nummercentrale. Daarbij krijg je de beschikking over Vectored VDSL2. Een snellere variant.
Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
 
Bastiaan72
Update:
Dezelfde dag dat de monteur was langs geweest werd ik nog gebeld door de technische afdeling van Online. Ze vertelde mij
dat ik op een straatkast was aangesloten die verder van mij vandaan is waardoor de snelheid omlaag is gegaan. Ik kon kiezen om terug gezet te worden op de "oude" straatkast met risico op een klapperende lijn omdat die straatkast niet meer wordt onderhouden of 2 weken wachten en dan zouden ze mij op een straatkast dichterbij aansluiten. (nog 1 week) Daar heb ik voor gekozen en ik ben benieuwd wat de status over 1 week is.
 
GMX
Je boft nog.
Na de omzetting gisteren ben ik natuurlijk meteen de "nieuwe" snelheid gaan meten en die kwam uit op 8 Mbs down waar dat vóór de omzetting 13 à 14 Mbs was (met een abonnement van 20 Mbs max). Iets meer dan de helft dus.
Na een paar keer de modem gereset te hebben en een nachtje rustig afgewacht was er vanmorgen niets veranderd. Online gebeld, vrijwel meteen verbinding..... Raar, vond de vriendelijke dame, maar ze zou een lijnmeting doen. Na die meting ging ik ca. 10 minuten in de wacht, ze moest "alles nog even nalopen".
Na die 10 minuten het bericht dat de snelheid van mijn verbinding max. 8 Mbs down en 0,6 Mbs up zou blijven. Bij de omzetting in de centrale van het Online-net (??) naar het KPN-net gaat 95% van alle klanten er in snelheid op vooruit, maar 5% gaat er helaas op achteruit. U hoort bij die 5%. Jammer, maar niets aan te doen. Ja, afwachten tot de installatie van VDSL, maar daar was voorlopig nog geen zicht op.
Op mijn opmerking dat ik het een vreemd verhaal vond omdat er aan de kabel of aan het kabeltraject niets was veranderd, was de reactie dat ik nu was aangesloten op het KPN-netwerk via KPN-apparatuur .....
Het komt toch uitermate onprofessioneel over: een kwalitatief beter netwerk met een lagere snelheid.
Ik was vrij om bij een collega-provider te informeren naar de op mijn adres mogelijke snelheid, maar ik kon er bij voorbaat vanuit gaan dat niemand mij een hogere snelheid kan bieden. En terug naar het oude netwerk? Helaas, dat is niet meer mogelijk.
Afscheid van Online, het zal wel glasvezel worden.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Nieuw netwerk, nieuw begin .....', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Blokjes in beeld opnemen pauzeren en begin gemist Digitale TV storing : 12 30 sep 2018
Configuratie Fritz!Box 7340 na migratie naar KPN netwerk Storing : 16 05 dec 2016
Dagelijks onderbroken verbinding sinds nieuw netwerk Algemeen : 14 10 nov 2016
Nieuw bij Online.nl - Een aantal vragen Algemeen : 24 06 okt 2015
Online.nl krijgt toegang tot snellere KPN netwerk. Algemeen : 37 04 okt 2015
Advertentie