obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Algemeen, maar niet gemeen.
 Onderwerp afdrukken
Fritz!Box 7390 Krijgt geen verbinding
mbakirci
Goedendag,

Nadat ik het bericht kreeg dat ik kon overstappen op het snellere internet via het KPN netwerk heb ik dit meteen gedaan.
Echter ik krijg geen verbinding meer via mijn Fritz!Box. Ik heb contact opgenomen met de helpdesk, maar ik kwam niet verder dan: Ja je moet ook de meegeleverde modem gebruiken.

Ik heb de volgende geprobeerd:
VlanId op 1001 gezet
VPI: 8
VCI: 35

Volgens de Fritz!Box heb ik wel gewoon dsl-verbinding maar kan geen IP-adres ophalen.
Bij de eventlog krijg ik de volgende error:
Internet connection failed: Reason for error: 2 (DHCPv4 no answer on DISCOVER)

Weet iemand mij raad om toch weer met mijn Fritzbox online te gaan?
 
Lutz
Je mengt er instellingen voor ADSL en VDSL door elkaar. Ik zal tenminste tijdelijk het Online modem voor minimaal 24 uur aansluiten en kijken wat het online modem dan aan intrainwaarden levert. Wat bij het Online Netwerk juist was hoeft het niet meer te zijn.
"Taal is dat ene stuk gereedschap uit de menselijke gereedschapskist dat goed lijkt te zijn voor alle doeleinden." Hayes, S.C., Strosahl, K.D., Wilson, K. G. (2012) Acceptance en Commitment Therapie, tweede druk, Amsterdam: Pearson
 
mbakirci
Bedankt voor je antwoord.

Betekent dit dat ik de fritzbox niet meer kan gebruiken? Of moet ik deze gewoon anders instellen?
Want aan de telefoon werd er gewoon te vaak benadrukt de online modem te gebruiken.
En wat zeggen intrainwaarden mij?
 
Lutz
Op het Online netwerk kon je in feite ieder modem gebruiken. Omdat het kpn netwerk tot 100Mbps gaat moet Online het oude Huawei modem vervangen door een ander modem. Dus jij moet eerst het online modem weer aansluiten en kijken welk WAN profiel aktief is en welke download snelheid je haalt. In een tweede stap kan je dan proberen, het Online modem door je Fritzbox te vervangen. Maar op den duur wordt het Online modem gekoppeld aan je aansluiting, en dan heb je geen kans meer.
"Taal is dat ene stuk gereedschap uit de menselijke gereedschapskist dat goed lijkt te zijn voor alle doeleinden." Hayes, S.C., Strosahl, K.D., Wilson, K. G. (2012) Acceptance en Commitment Therapie, tweede druk, Amsterdam: Pearson
 
I R Baboon
De Fritz moet normaal gesproken zelf zijn instellingen zoeken.
Volg gewoon de wizard in het begin als de Fritz gereset is.

Maar ben je al overgezet? Heb je al het nieuwe modem van Online?
Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
 
mbakirci
Ja ik ben al overgestapt. Ik heb nu de 50 Mbit abbonement en heb de nieuwe modem ook.
Ik zal vandaag of morgen even de fritzbox gaan resetten en de wizard opnieuw uitvoeren.
 
mbakirci
Vanochtend een factory reset gedaan en de volgende ingesteld:
Other Internet provider
DSL
Username en password leeg
Helaas krijg ik alsnog geen verbinding.
mbakirci voegde bij, bestand:

Registreer en/of log in voor toegang tot deze bijlage.
 
Lutz
Je moet wel ergens VDSL kunnen instellen. Misschien onder advanced?
"Taal is dat ene stuk gereedschap uit de menselijke gereedschapskist dat goed lijkt te zijn voor alle doeleinden." Hayes, S.C., Strosahl, K.D., Wilson, K. G. (2012) Acceptance en Commitment Therapie, tweede druk, Amsterdam: Pearson
 
mbakirci
Zal het proberen te vinden
 
I R Baboon
Ik neem aan dat met het Online modem er wel internet is.
Kan je niet de instellingen uit het Online modem vissen?

Dan kan je met de hand alles instellen.
Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Fritz!Box 7390 Krijgt geen verbinding', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Glasvezel abonnement fritz box 5490 Bridge Mode Eigen modem configuratie en problemen : 2 21 apr 2021
ZyXEL VMG8324-B10A Lan na 5min geen ip adres meer Zyxel configuratie en problemen : 2 08 jun 2020
ZyXEL VMG8324-B10A VDSL verbonden maar geen IP adres Helpdesk : 2 14 apr 2020
Overgestapt maar krijg geen IP (Opgelost) Opleveringsproblemen : 5 22 jan 2020
Overgestapt maar geen internet Algemeen : 2 05 jan 2020
Advertentie