obey-robots.txt
11 December 2016, 05:02
Navigatie
Ledenenquête
Heb je de oplossing voor je probleem op dit forum gevonden/gekregen?

Ja
Ledenenquête: Heb je de oplossing voor je probleem op dit forum gevonden/gekregen? Ja 39% [89 stemmen]
39% [89 stemmen]

Nee
Ledenenquête: Heb je de oplossing voor je probleem op dit forum gevonden/gekregen? Nee 61% [137 stemmen]
61% [137 stemmen]

Stemmen: 226
U dient in te loggen om te stemmen.
Gestart: 25 jun 2009

Enquête-archief
Steun ons
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.
Online Gebruikers Groep
Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Onderwerp bekijken
Help de helpdesk!
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
 Onderwerp afdrukken

Online Gamen

Rickezz
Hallo,

Ik probeer al heel lang online te gamen maar het wil maar niet lukken.
Ik heb al een heleboel spelletjes geprobeerd en het is nog nooit gelukt.
Ik heb steeds de poorten op de livebox en op mijn pc in mijn firewall geopend, ik heb al verschillende firewalls op mijn pc geprobeerd en heb ook al vaker geprobeerd om alle firewalls (pc en livebox) uit te zetten maar steeds zonder resultaat. Mijn broer heeft ook Orange met een livebox en heeft dezelfde firewall en configuratie en hem lukt het wel.
We hebben zover we weten alles uitgeprobeerd en gecheckt en weten nu echt niet meer waar we het moeten zoeken. Verder is mijn internetverbinding dik in orde alleen dit wil maar niet lukken.
Is er misschien iemand die dit verhaal bekend in de oren klinkt of weet misschien iemand nog een instelling die ik zou kunnen checken?

Alvast bedankt voor reacties!

Groetjes Ricky

pinnhead31
voor online gamen hoef je niets te veranderen aan de livebox.
ik speel veel battlefield 2 en delta force blackhawk down.

pas wanneer je een game gaat hosten is het nodig om poorten te forwarden zodat je game server zichtbaar word voor de buiten wereld.

hoe het zit met een firewall voor windows weet ik niet , aangezien iedereen een andere heeft maar zal nooit veel meer zijn dan de game rechten te geven om gebruik te maken van ineternet

Rickezz
pinnhead31 schreef:
voor online gamen hoef je niets te veranderen aan de livebox.
ik speel veel battlefield 2 en delta force blackhawk down.

pas wanneer je een game gaat hosten is het nodig om poorten te forwarden zodat je game server zichtbaar word voor de buiten wereld.

hoe het zit met een firewall voor windows weet ik niet , aangezien iedereen een andere heeft maar zal nooit veel meer zijn dan de game rechten te geven om gebruik te maken van ineternet

Tja, als het bij mij zo simpel lag was ik al aan het gamen.......
Als ik geen poorten open op de livebox kan ik ook niet meespelen want dan krijg ik geen melding van mijn firewall dat het spel een connectie wil maken met internet en of ik dat toe wil staan. Zodra ik de poorten op de livebox open krijg ik een melding van mijn firewall.

pinnhead31
firewall compleet verwijderen is mijn advies.
ik gebruik geen firewall en heb geen problemen.

Rickezz
pinnhead31 schreef:
firewall compleet verwijderen is mijn advies.
ik gebruik geen firewall en heb geen problemen.

Is wel niet echt veilig internetten, daar ga ik niet aan beginnen. Ben ik wel een heel makkelijke prooi voor hackers of virussen. Dit moet toch te fixxen zijn met firewall.
Gewijzigd door Rickezz op 15 november 2006, 13:36

pinnhead31
als het goed is , dan is je livebox afgeschermt.
als ik dat hier test , staat alles op stealth tenzij ik poorten open zet.

ik heb nog nooit problemen gehad zonder firewall en zit aal jaren zo.

er zit een firewall in je live box
Gewijzigd door pinnhead31 op 15 november 2006, 13:39

Rickezz
pinnhead31 schreef:
als het goed is , dan is je livebox afgeschermt.
als ik dat hier test , staat alles op stealth tenzij ik poorten open zet.

ik heb nog nooit problemen gehad zonder firewall en zit aal jaren zo

Hoe bedoel je als ik dat hier test? waar test je dat dan? Dus je gebruikt geen firewall op je pc? ook geen windows firewall? Dat is voor het eerst dat ik dit hoor, heb je nog nooit problemen met virussen of hackers gehad? Ik heb laatst nog een trojaans paard gekregen van iemand tijdens msn-en, met firewall op de livebox en met firewall op de pc.
Als je nou een securitycheck doet op http://security.symantec.com/sscv6/home.asp?langid=nl&venid=sym&plfid=23&pkj=WMOIQLVDKDNVRQQCZUF
Hoe kom je daar uit dan?

pinnhead31
Beveiligingsstatus: Veilig!
U bent beschermd tegen de meest voorkomende beveiligingsrisico's.

= Verhoogd risico! = Mogelijk risico! = Veilig

Blootstelling aan hackers controleren Details weergeven

Details verbergen

Beschrijving:
Test de TCP-poorten op niet-geautoriseerde internetverbindingen

Analyse:
Uw computer lijkt te zijn beschermd tegen de meest voorkomende inbreukmethoden. Voor meer informatie over de risico's waartegen u bent beschermd, kunt u een gedetailleerde analyse van de testuitslagen bekijken

Kwetsbaarheid van Windows controleren Details weergeven

Details verbergen

Beschrijving:
Test of bepaalde informatie, inclusief de netwerkidentiteit van uw computer, toegankelijk is voor hackers.

Analyse:
De identiteit van uw computer is beschermd. Dit betekent echter niet dat u volledig beschermd bent tegen alle beveiligingsrisico's van internet.

Op Trojaanse paarden controleren Details

Zoals je ziet ben ik volgens die pagina veilig.
Dit getest zonder firewall, maar wel met virus scanner
Een trojaans paard (trojan horse) is meer iets voor je virus scanner dan voor je firewall.
Ik heb een norton Corporate edition en die geeft ook pop up bij een trojan horse
Gewijzigd door pinnhead31 op 15 november 2006, 16:12

pinnhead31
wanneer ik hier test zonder firewall en geen poorten geopend in livebox staat alles op stealth

https://www.grc.c...l?bh0bkyd2
Gewijzigd door pinnhead31 op 15 november 2006, 16:22

Rickezz
pinnhead31 schreef:
wanneer ik hier test zonder firewall en geen poorten geopend in livebox staat alles op stealth

https://www.grc.c...l?bh0bkyd2

Je hebt gelijk heb het ook geprobeerd en kreeg hetzelfde, alles ok.
Alleen bij die test op www.grc.com kreeg ik dit als resultaat:

Solicited TCP Packets: PASSED — No TCP packets were received from your system as a direct result of our attempts to elicit some response from any of the ports listed below — they are all either fully stealthed or blocked by your ISP. However . . .

Unsolicited Packets: PASSED — No Internet packets of any sort were received from your system as a side-effect of our attempts to elicit some response from any of the ports listed above. Some questionable personal security systems expose their users by attempting to "counter-probe the prober", thus revealing themselves. But your system remained wisely silent. (Except for the fact that not all of its ports are completely stealthed as shown below.)

Ping Reply: RECEIVED (FAILED) — Your system REPLIED to our Ping (ICMP Echo) requests, making it visible on the Internet. Most personal firewalls can be configured to block, drop, and ignore such ping requests in order to better hide systems from hackers. This is highly recommended since "Ping" is among the oldest and most common methods used to locate systems prior to further exploitation.

Waar ligt het probleem met die ping reply dan? dat snap ik niet goed, had jij dat niet?
Het enige waar ik nog over twijfel is dat als je op de een of andere manier schadelijke software op je pc hebt staan, die gewoon contact met internet kan maken, bv een hacker en daar is een sofware matige firewall goed voor.

Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Online Gamen', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
Welk modem kan ik gebruiken met Online ADSL extra/familie? Eigen modem configuratie en problemen 154 30 november 2016, 20:16
Beperkte houdbaarheid opnames Online.nl Algemeen 2 30 november 2016, 18:51
ASUS router in bridge met Online Zyxel modem Zyxel meer apparaten aansluiten 14 14 november 2016, 19:16
Overstappen naar Online Online Alles-in-1 met Glasvezel 16 07 november 2016, 19:42
Met de billen bloot, Online! Storing 2 05 november 2016, 16:29
Goedenacht bezoeker
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
| vdbits02:46:55
| Wanabo05:44:32
| Carlovanlent07:33:08
| Matthy Alblas09:49:42
| ronald schuit10:17:50
| famcai10:51:53
| cdb15:31:06
| peukevreugd17:57:07
| johan32417:58:01
| Hans19:07:11
Shoutbox
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

07 december 2016, 12:08
iemand weet welke firmware huawei hg665d op dit moment zit?

15 november 2016, 21:47
Online.nl=amateurs

05 november 2016, 16:44
Hallo allemaal, Vanaf 18 oktober heb ik geen verbinding meer. Bijna elke dag bellen met klantendienst, 5 a 6 keer emailen naar de klantenservice niets opgelost. Nog steeds geen verbinding dus geen

01 november 2016, 19:42
in helmond dezelfde storing

27 oktober 2016, 23:15
@ MGuitink Om weer in het modem te komen, eerst restten via het verzonken knopje aan de zijkant van het modem.