obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Wat is er mogelijk met het modem en hoe doe je het? Hoe kom je in het configuratiescherm? Heeft deze router wireless? Waar vind je wat in de schermen? Kun je nog extra dingen instellen, bijv. via telnet? Zijn er problemen bekend met dit modem? en hoe los je ze op?
 Onderwerp afdrukken
FritzBox 7340 geen internet meer na upgrade wijkcentrale
earlyhchicken
Beste mensen,
Ik gebruik al jaren mijn Fritzbox 7340 modem in combinatie met een Online.nl 30/3 VDSL-verbinding. Ongeveer 2 weken geleden heeft Online een gepland en aangekondigd onderhoud/upgrade in de wijkcentrale uitgevoerd om 'hogere internetsnelheden mogelijk te maken'. Sinds de upgrade komt mijn Fritzbox niet meer online. Het originele modem van Online werkt wel. Om een defect aan de Fritzbox ui te sluiten heb ik een tweede Fritz van hetzelfde type geprobeerd, maar zonder success. De Fritz blijft staan op 'training'. Ik heb niet het gevoel dat de Fritzbox enig signaal op de lijn 'ziet'.

Ik heb de Fritzbox helemaal gereset d.m.v. een recoveryimage van de AVM-site. De laatste firmware draait op de Fritzbox (99.06.06)

De instellingen van de Fritzbox zijn te zien in de bijgesloten screenshot 'Fritz-instellingen'. Deze instellingen werkten voor de upgrade.

Als ik in het originele modem van Online.nl kijk (Huawei HG655D), zie ik dat VDSL2 nu wordt gebruikt. Voor de upgrade was dit volgens mij VDSL. Volgens de helpdesk van Fritz moet de 7340 met VDSL2 overweg kunnen.

In de bijlage Huawei-instellingen.pdf staan screenshots van de verbindingsinstellingen van het werkende Online.nl modem. Ik zie dat 'PTM' wordt gebruikt. Kan ik dit ergens in de Fritsbox kwijt? Hebben jullie nog tips en tricks om de Fritzbox online te krijgen?

Uiteraard heb ik contact met de helpdesk van Online gehad. Zij ondersteunen geen modems, anders dan die van henzelf...

Alle hulp is welkom!

Vriendelijke groet,
Marcel
 
Lutz
Welke intrainwaarden toont het Huawei modem?
"Taal is dat ene stuk gereedschap uit de menselijke gereedschapskist dat goed lijkt te zijn voor alle doeleinden." Hayes, S.C., Strosahl, K.D., Wilson, K. G. (2012) Acceptance en Commitment Therapie, tweede druk, Amsterdam: Pearson
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'FritzBox 7340 geen internet meer na upgrade wijkcentrale', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Fritzbox instellen voor interactive TV Eigen modem configuratie en problemen : 2 24 jul 2022
Fritzbox 7590 Telefonie werkt niet Eigen modem configuratie en problemen : 5 05 feb 2022
Zomer Gekte actie - €70 Cashback op Internet en TV + Alles-in-één! Algemeen : 1 16 aug 2021
ZyXel en Wifi zonder internet verb. WiFi : 3 15 nov 2020
ZyXEL VMG8324-B10A Lan na 5min geen ip adres meer Zyxel configuratie en problemen : 2 08 jun 2020
Advertentie