obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Geen verbinding met internet. Meld hier storingen. Zo kunnen storingen inzichtelijk gemaakt worden.
 Onderwerp afdrukken
"Knijpen" kunnen ze!
jms319
Zo. Een ruim een uur geleden ben ik omgezet naar VDSL2 en het lijkt erop dat dat goed (zonder problemen) verlopen is. De Huawei verloor de verbinding en een tijdje later kreeg hij weer een verbinding. En die was snel. 50.000 down, 10.000 up (in plaats van 13.500 en 1,0) en... alles werkte gelijk met de Huawei! Top, Online!

Snel gekeken of Fritz ook een verbinding wilde maken als enige modem, dus snel weer uit de kast/doos gehaald (waar hij begin december voor omzetting naar het KPN-netwerk in verdween) en omgezet van ADSL2+ naar VDSL2 met ID 1001, VPI 8 en VCI 35 onder Internet --> Account info. "DSL ATM settings: Bridged (Routed Bridge Encapsulation)" aangevinkt, evenals "Obtain the IP address automatically (DHCP)". Eerst wat problemen met de DNS (geen websites te vinden en geen geregistreerde SIP-accounts) maar dat loste zichzelf later op. Dus na enige tijd kan ik dit bericht posten en werken mijn telefoons met mijn FB7340 als enige modem Smile. De Huawei (met FW 050) hou ik voorlopig nog even stand-by voor het geval dat... De komende dagen maar eerst eens zien of alles probleemloos blijft werken zonder hulp van de Huawei. In de Fritz staat G.Vector overigens voor up- en down aan. Vectoring werkt dus blijkbaar goed. Bijgesloten bestandjes (als het lukt om te uploaden) geven mijn: DSL info (FB7340-VLAN1.jpg), Account info (FB7340-VLAN2.jpg) en startpagina zonder privacygevoelige info (FB7340-VLAN3.jpg) weer.

Zo te zien heb ik (voorlopig) een 50/10 verbinding gekregen terwijl ik een abonnement heb van 30/3. Lastig om eerst aan die snelheid te wennen en hem daarna (terecht) terug te zien vallen naar waarvoor ik betaal Wink. Ben benieuwd wanneer dat gaat gebeuren. Maar altijd nog een heel stuk beter dan de ADSL2+-lijn die was teruggevallen naar 13.500/1.0.

Ik zag wel in de log al snel wat CRC-fouten op de lijn optreden. We zien wel hoe dat afloopt. In elk geval (vooralsnog - al ruim een uurtje) heel tevreden dat alles weer helemaal werkt zoals voorheen, alleen veel sneller.

@Browsen: op de pagina van de Servicetool van Online (http://service.online.nl/servicetool las ik dat dat programma (na installatie) de FW van de modem controleert en daarna indien nodig een nieuwe versie van de FW ophaalt van internet en installeert op je modem. Ik denk dus niet dat er een los .bin-bestand van beschikbaar is als download. Ik spreek alleen (nog) niet uit ervaring!
jms319 voegde bij, bestand:

Registreer en/of log in voor toegang tot deze bijlage.
 
Techguy
Netjes! Dat is echt een mooie verbetering!

Bij VDSL indien mogelijk wordt je altijd 50mbit of hoger opgeleverd, dit ivm de hogere uploadsnelheid heb ik me eens laten vertellen. Er wordt echter nog wel een profiel aan gekoppeld dat je snelheid kan indammen, dit is tevens een early vangnet tegen DOS aanvallen. Het is dus waarschijnlijk niet van lange duur, maar je zult wel ingetraind blijven op 50 mbit, terwijl je in de praktijk waarschijnlijk met een speedtest maar 30 mbit haalt. Tenminste dat zou de theorie moeten zijn. Zou gaaf zijn als het gewoon 50 blijkt te zijn.
 
Lutz
@jms319: kan je niet ergens in de Fritz!Box de stabiliteit verbeteren? Dat was vroeger een optie.

Verder klopt wat techguy zei: afhankelijk van je abonnement wordt je misschien nog afgeknepen.
"Taal is dat ene stuk gereedschap uit de menselijke gereedschapskist dat goed lijkt te zijn voor alle doeleinden." Hayes, S.C., Strosahl, K.D., Wilson, K. G. (2012) Acceptance en Commitment Therapie, tweede druk, Amsterdam: Pearson
 
jms319
Ja, ik ga er ook vanuit dat de snelheid binnenkort wordt aangepast aan het abonnement waarvoor ik betaal (30/3) maar als ik het maximum van dat abonnement haal, is het zeker niet verkeerd! Beter dan betalen voor ADSL 20 en ADSL 13 overhouden Wink.
 
jms319
Ja, je kunt de stabiliteit van de FB aanpassen in vijf stappen. Max stability <---> Max performance. Hij staat bij mij op Max performance. Het zijn maar weinig fouten die optreden, dus eerst de Max performance maar blijven proberen. Ik denk dat als je van KPN of Online 100 mbit op je adres zou kunnen krijgen via VDSL2, die 30 (of 50) mbit niet zo'n probleem zou moeten zijn (dus weinig fouten).

De DSL-versie van mijn FB 7340 is overigens 1.68.24.25.

En nu maar afwachten wanneer ik het 30/3-profiel ga krijgen (en of alles morgen ook nog foutloos en snel werkt).

Een speedtest ga ik over een tijdje, als alles blijft werken, maar eens doen. Dat kan ik denk ik het best bedraad op gigabitnetwerksnelheid doen zodat ik geen bottlenek in het thuisnetwerk heb (zoals misschien bij een WiFi-verbinding).
 
Lutz
hem op maximaal stabiliteit. Policing werkt met netto doervooer. Dus een beter signaal voor jezelf.
"Taal is dat ene stuk gereedschap uit de menselijke gereedschapskist dat goed lijkt te zijn voor alle doeleinden." Hayes, S.C., Strosahl, K.D., Wilson, K. G. (2012) Acceptance en Commitment Therapie, tweede druk, Amsterdam: Pearson
 
jms319
Hoi Lutz,

Bedankt voor je melding! De helft van je bericht was weggevallen maar ik denk dat je bedoelt dat ik beter voor meer stabiliteit kan gaan kiezen ;-). Het aantal fouten valt gelukkig erg mee. Slechts ongeveer 860 in totaal in de tijd dat ik nu weer online ben met de FB. En ook de Huawei had fouten in de logfile staan toen ik die nog aangesloten had. Maar tot nu toe werkt alles weer perfect Smile - zonder fouten bij de verbinding, SIP-registraties, etc.! Verbinding wordt ook zonder problemen gerefresht. Nu maar hopen dat dat zo blijft.

Volgens mij heb ik bij het instellen overzetten naar VDSL toch al direct het juiste profiel toegewezen gekregen. Ze hebben die omzettingen en abonnementsinstellingen bij Online vast vaker gedaan bij andere klanten. Ik denk dat je inderdaad standaard de intrainwaarden 50/10 krijgt bij VDSL2 maar dat het profiel (en je netwerksituatie thuis) de snelheid uiteindelijk bepaalt van een speedcheck.

De uiteindelijke snelheid -momentopname- heb ik nog niet goed kunnen testen. Ik heb gemerkt dat een bedrade LAN-netwerkverbinding met voldoende bandbreedte (zonder mijn Devolo 85 Mbit homeplugadapters/of wifi-verbindingen) dan wel nodig is voor een goede snelheidsindicatie. Op een oudere LAN-bedrade PC heb ik ongeveer een download gehaald van ongeveer maximaal 25 Mbit down. Uiteraard schommelt de downloadsnelheid tijdens de download. Helaas haal ik dus niet de maximaal 50 Mbit van de intrainwaarde Wink maar gewoon de snelheid zoals die voor mijn abonnement zou moeten gelden. Helemaal niet slecht dus! Ga ik over een tijdje wat beter uittesten.
 
deeptrap
Hier uurtje geleden overgezet van 20/1 naar 100/30

ik gebruik al 2 jaar een fritzbox 7360 (veiliger met kinder filters, en websites die ik kan blokken)
Tevens heeft deze 2 gbit poortjes, waar ik ook erg over te spreken ben .


Lijntje is ingetrained op 110,5 Mbit/s 33,0 . Upload is 28,8 Mbps maar de download komt niet boven de 2,2 MB uit, wat ik hiervoor ook had.

even afwachten of dit nog gaat veranderen.

Er wordt overigens een Zyxel modem opgestuurd , maar geen ervaring met dit type.


Peter
Systeem en netwerkbeheerder
 
Lutz
@deeptrap: Ondersteunt de Fritz!Box 7360 dan bonding? Dat is nodig voor hoge download snelheiden. Op de AVM site staat er niets erover.
"Taal is dat ene stuk gereedschap uit de menselijke gereedschapskist dat goed lijkt te zijn voor alle doeleinden." Hayes, S.C., Strosahl, K.D., Wilson, K. G. (2012) Acceptance en Commitment Therapie, tweede druk, Amsterdam: Pearson
 
deeptrap
Ja ondersteund het, en na een half uurtje na mijn vorig bericht waren de snelheden goed.

speednet schommelt tussen de 94, en 98 mbit down

up 25 tot 26 mbit.

Wat een verschil met hiervoor.
Ping tijden zijn ook goed, rond de 14 ms naar google vind ik goed (zeker als het hiervoor altijd rond de 35 ms was)
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; '"Knijpen" kunnen ze!', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Sommige kunnen ons wel bellen anderen niet. Klacht over Online : 4 06 nov 2013
niet kunnen bellen en gebeld worden Helpdesk : 4 07 sep 2011
Niet kunnen bellen met online??? Storing [Speedtouch 706(WL)] : 8 26 apr 2009
307m van centrale. maar haal maar 6mbit/s terwijl het 20mbit/s zou kunnen zijn? Snelheid : 18 05 dec 2006
Wij kunnen niet gebeld worden Storing [Speedtouch 706(WL)] : 5 01 dec 2006
Advertentie