obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Wat is er mogelijk met het modem en hoe doe je het? Hoe kom je in het configuratiescherm? Heeft deze router wireless? Waar vind je wat in de schermen? Kun je nog extra dingen instellen, bijv. via telnet? Zijn er problemen bekend met dit modem? en hoe los je ze op?
 Onderwerp afdrukken
Wegvallen verbinding en knipperen modem
flower thunder
Allen,
Al enige tijd heb ik last van het spontaan wegvallen van de internetverbinding icm met mijn Zyxel modem. Ook na het ontvangen van een nieuw modem blijven deze problemen zich voordoen. Tevens is het internet als het werkt erg traag.
Het lampje met wereldbol en wifi gaan heeeeel snel knipperen en soms valt telefoon ook uit. Na een minuut of 2-4 is er weer verbinding. Soms lang, soms ook maar 1 minuut. Ik zit op kanaal 13 helemaal alleen hier in de buurt dus geen interventie.
Soms start het modem ook vanuit zichzelf opnieuw op....reset dus.
Online schrijft via messenger, dat soms dagen tijd vergt volgende :
- veel Amerikaanse apparatuur kan niet overweg met kanaal 13 ( ik heb Samsung tablet en IPHONE en de pc is bedraad....duh!)
- zij meten geen uitval ( nee als zij meten is er net verbinding waarschijnlijk )
- ik moet het modem aansluiten op een vast stopcontact en niet op een verlengsnoer ( modem zit al 9 jaar op een vast wcd aangesloten.....)
- modem volgens verschillende manieren gereset
- verbinding is goed, ik zou 11mbit moeten hebben volgens medewerker.....( ik heb adsl met 7-9 down en 0,5 Up....😳 )
Ze konden me wel een vdsl pakket aanbieden....jaja...

Allemaal standaard oplossingen die geen toegevoegde waarde hebben of voor een oplossing zorgen.

Ik blijf erbij dat het Zyxel modem niet goed werkt of het heeft met de over zetting KPN te maken. Nadien is volgens mij het gedonder begonnen.

Zijn er meer mensen bekend met dit soort problemen? Of medewerkers die mij wél kunnen helpen?
Ik ben er nu klaar mee, dit gaat al weken zo!!😡
 
Tiger
Ik heb zelf wekenlang problemen gehad na het omzetten op de KPN lijn maar dat is nu opgelost.
Je geeft aan dat het modem al 9 jaar op een wcd aangesloten is ik neem aan dat je een wandcontactdoos bedoelt vergeet niet wat 9 jaar goed is gegaan kan ook een zwak punt worden.
Ik zou eerst maar eens de aansluiting checken van die wcd en je hebt neem ik aan toch ook een ISRA punt waar de modem aangesloten kan worden dit is de aansluiting die in de woning binnen komt zit meestal in de meterkast dat is de beste aansluiting.
Wat ook belangrijk is de afstand tot de wijkcentrale en/of de straatkast die afstand bepaalt ook in grote mate je snelheid.
Check voor alle zekerheid ook alle verbindingkabels van je apparaten en wat geeft de modem voor intrainwaarde aan dan kan je in elk geval zien of er voldoende snelheid binnenkomt bij de modem.
Je had het er ook over dat Online je een VDSL pakket kon aanbieden maar als je te ver van de wijkcentrale of straatkast zit heb je daar niets aan.
Succes er mee.
 
Joosten
Bij ons precies hetzelfde. Wereldbolletje en wifi lampje staan soms plotseling hard te knipperen, en valt wifi signaal weg.
Via draad blijft verbinding wel tot stand maar wifi blijft traag, en instabiel.
Al jaren klant op 20mb abonn. en dat naar redelijke tevredenheid.
Omzetting eerst afgewacht en toen niet direct problemen gemerkt, daarna half november ons abonn. verhoogt naar 50mB.
Heeft geen merkbaar verschil in snelheid opgeleverd tijdens het surfen en sinds begin december begon het geregeld uit te vallen.
Veel contact met Online helpdesk gehad, kanalen proberen, service tool, resetten, firmware op modem enz..
Heb zelf via google gevonden dat modem staat ingesteld op mixed wifi bgn en dat beter is deze vast te zetten op g of n.
Dit heeft enigszins verbetering gebracht maar de laatste week wordt het weer hopeloos.

Denk zelf ook wel eens aan defect modem, maar volgens Online dus niet.
Jaren tevreden geweest, hier in huis niks verandert. Dus waar zit het probleem??
Door mijn omzetting van 20 naar 50mB zit ik ook gelijk weer 1jr aan hun vast.

Tips of ideeen zijn welkom!!
 
Joosten
Inmiddels is het modem compleet uitgevallen na het nachtelijk werk van Online afgelopen week.
Via via met Huawei modem aangesloten en die werkte.
Inmiddels nieuw Zyxel modem binnen en nu na 2 dagen is 1x uitgevallen, dus tot nu toe hele verbetering.'
Heb nu op bovenverdieping ook weer bereik.
Lijkt er voor mij dus op dat oude Zyxel modem de oorzaak van alles is geweest.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Wegvallen verbinding en knipperen modem', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
paar keer per dag wifi uitval met zyxel VMG8324-B10A modem Algemeen : 2 13 jan 2021
Zyxel modem. Slechte wifi? WiFi : 1 06 okt 2020
Beveiligingsmodus aanpassen in modem. Eigen modem configuratie en problemen : 1 22 jun 2020
Wifi verbinding voor mijn pc. WiFi : 2 03 jan 2020
Wat is deze firmware in mijn modem? Eigen modem configuratie en problemen : 5 22 okt 2019
Advertentie