obey-robots.txt
11 December 2016, 05:04
Navigatie
Ledenenquête
Heb je de oplossing voor je probleem op dit forum gevonden/gekregen?

Ja
Ledenenquête: Heb je de oplossing voor je probleem op dit forum gevonden/gekregen? Ja 39% [89 stemmen]
39% [89 stemmen]

Nee
Ledenenquête: Heb je de oplossing voor je probleem op dit forum gevonden/gekregen? Nee 61% [137 stemmen]
61% [137 stemmen]

Stemmen: 226
U dient in te loggen om te stemmen.
Gestart: 25 jun 2009

Enquête-archief
Steun ons
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord


Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.
Online Gebruikers Groep
Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Onderwerp bekijken
Help de helpdesk!
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
 Onderwerp afdrukken

Orange waardeloos!

ruud
Orange is wanneer je problemen hebt een waardeloze provider.

Waarom:

Ik registreer / verhuis .NL-Domeinnamen. Om een .NL-Domeinnaam te verhuizen dien ik een reply op de mail van SIDN (Stichting Internet Domeinregistratie Nederland) te geven. Helaas, Orange denkt dat deze mail SPAM is.

Aangezien Orange zelf ook domeintjes registreerd moeten zij als geen ander weten dat deze mailtjes geen SPAM zijn.

Aangezien ik niet anders kan dan die brakke mailserver van Orange te gebruiken, aangezien deze k** provider poort 25 blokkeerd heb ik een probleem.

De helpdesk snap niets van mijn probleem (weten alleen wat er op hun check list staat)

Op abuse@orange.nl krijg je totaal geen antwoord.

Oplossing:

Orange zou mensen met dergelijke problemen gewoon moeten doorverbinden met een technische dienst. Maarnee....dat is er niet bij....lekker snel geld verdiennen, en als het even te moeilijk wordt dan zeggen ze gewoon 'dan gaat u toch weg meneer!'

Edit Wanabo; ** in bepaald woordje gezet, zie ook disclaimer.
Gewijzigd door Wanabo op 19 november 2006, 10:04
 
Richard
Niet helemaal netjes wat je aan het vertellen bent.

Allereerst is het zo dat je niet verplicht bent om de spamfilter van Orange te gebruiken. Heb je er last van, dan schakel je die toch even uit als je die mailtjes verwacht?
Of je gebruikt die hele spamfilter niet en gebruikt je eigen spamfilter?

Verder is het niet Orange die handmatig zo blokkeert maar gebeurd dat vaak automatisch, waarschijnlijk is in dit geval de SIDN door een of andere reden in het spamfilter gekomen.
Laatst is bijv. ook Spamcop bij een domeinprovider van mij in het filter gekomen. Eerst dacht ik ook dat dit van Orange kwam, maar het was het spamfilter van mijn domeinhoster, die op zijn beurt weer gebruik maakte van een spamfilter van weer een ander bedrijf.
Dus de kans is erg groot dat Orange hier handmatig helemaal niets mee te maken heeft c.q. aan doen kan.
Wat ze wel kunnen doen is pogingen ondernemen om het eruit te krijgen, maar dan moet inderdaad het probleem bij hun duidelijk zijn en daar heb je iemand voor nodig die zaken begrijpt, da's logisch.

Het verhaal dat je vertelt dat je verplicht bent om de brakke mailserver van Orange te gebruiken omdat deze provider poort 25 zou blokkeren mag wel een stuk verduidelijkt worden, want op deze manier wekt het een verkeerde indruk.

De provider blokkeert poort 25 inkomend al helemaal niet, en uitgaand word deze beperkt (dus niet geblokkeerd) tot de smtp server van hunzelf, zodat het dus -wel- nog mogelijk is eigen mailservers te draaien, alleen kan er geen post via eigen smtp naar buiten.

Dus als je eigen domeinen hebt kun je je mailserver instellen op smtp.wanadoo.nl want met 1 ding heb je gelijk, de smtp.orange.nl heeft regelmatig kuren.
Dat is al een paar keer aan de orde geweest op dit board, met een zoekfunktie had je dat gemakkelijk kunnen terugvinden.

Ik kreeg overigens wel antwoord van abuse, maar als je wilt kun je ook online via het webform een abuse mail sturen.
Echter hier is geen sprake van abuse omdat er niemand misbruik maakt van het netwerk, er is alleen ergens sprake van een adres wat onterecht in een spamfilter is gekomen. Dus in die context kan ik me ook wel weer voorstellen dat die afdeling geen antwoord geeft, alhoewel ik persoonlijk die afdeling vrij incompetent vind wegens andere, gegronde redenen (zie een thread hierover van mij in de algemene sectie).

Natuurlijk ben ik het met je eens dat de kennis van zaken op de helpdesk zeker een stuk beter kan, dat lijdt geen twijfel.
Doch je kunt altijd zelf vragen het probleem door te zetten naar de tweedelijns.
Eventueel doe je dat per mail, dan kost het je niets. Of je moet boffen dat je een medewerker krijgt met wel kennis van zaken want daar zitten er ook een aantal van.

Maar om dan weer zo af te geven en te schelden op een provider, vanwege 1 probleem in feite, is nogal erg kortzichtig.

Ik ga er dan ook maar gemakshalve van uit dat je gewoon even je verhaal en emotie kwijt moest in deze en je normaliter netter met je teksten omgaat.
Gewijzigd door Richard op 19 november 2006, 03:41
Greetings, Richard.
 
Neo
Zie ook mijn opmerking in deze post

http://online.gebruikers.eu/forum/viewthread.php?forum_id=37&thread_id=707&rowstart=20
 
MCSE3737
Hallo,

Ik stond op het punt om van xsdsl over te stappen naar Orange vanwege de kosten.
Zelfs heb ik al contact gehad met de heldesk van orange om te vragen of Orange poorten dicht gooit.
Dit ivm het feit dat ik voor mijn werk thuis een mail server van Microsoft live heb staan.
Het antwoord was nee absoluut niet geen enkel probleem.
Ook bij Sales kreeg ik het zelfde antwoord.

Nu lees ik hier vol verbazing dat uitgaand verkeer op poort 25 wordt gedropt.
Lekker zeg!
Ik ben zo blij dat ik grondig onderzoek doe alvorens mijn provider te kiezen.

Weten jullie trouwens dat het aanbieden van een internet verbinding bij wet open MOET zijn?
Het aanbieden van een halve internetverbinding (dat is waar we het feitelijk over hebben) mag niet zonder dat in de leverinngsvoorwaarden hierover duidelijk iets is vermeld.
Tot nu toe heb ik dat nergens kunnen vinden en de helpdesk ook niet en Sales ook niet.

Jammer, maar ik denk dat ik toch een andere provider moet kiezen, die geen poorten dicht zet.

P.S.

Blokkeren, Beperken wat maakt het uit?
Het resultaat is het zelfde bij Orange kun je geen mail sturen via een eigen server
Angry
Gewijzigd door MCSE3737 op 05 januari 2007, 12:48
 
mesa57
Bij mij staat poort 25 wel degelijk open.
Niet dat ik er veel aan heb, de meeste mailservers buiten orange weigeren mij toegang vanwege relaying. Maar er is een verschil tussen poort 25 dichtzetten en relaying. Ik kan met telnet alle mailservers buiten orange gewoon via poort 25 bereiken. Het lijkt erop dat oudere abonnementen wel een blokkade op 25 hebben. Misschien is dat voor een range IP adressen ingesteld ?
 
MCSE3737
Hallo,

Ik heb het over uitgaand verkeer vanaf je server naar buiten, dat staat volgens bartjes dicht.
wanneer je met telnet een sessie op port 25 opent naar een externe server gebruik je de smtp service van de externe server en niet je eigen.
Verder zou ik je willen adviseren om relaying op je eigen mailserver uit te zetten en je bij blacklists te melden dat je geen spammer bent.
Dan kun je gewoon weer verder mailservertje spelen.
 
mesa57
Als ik telnet, is dat uitgaand verkeer. Ik start immers de communicatie op poort 25. Je bedoelt waarschijnlijk dat inkomend verkeer op poort 25 geblokkeerd is. D.w.z. als iemand anders connectie met jou lokale mailserver via poort 25 wil zoeken dat waarschijnlijk dan niet zou lukken.
 
MCSE3737
Nee daarvan wordt gezegd dat het geen probleem is.
Inkomend verkeer gaat wel.
Uitgaand gaat niet.
Je kunt geen mail versturen vanuit je eigen server.
Probeer maar eens een mail te versturen vanaf je eigen server. naar buiten.
Dat lukt je niet (volgens barjtjes dan)
Als dat je wel lukt ben ik overtuigd en neem ik toch orange family+telefonie

Edit:
Hier een verhelderende discussie:
http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1186294


greetz
Gewijzigd door MCSE3737 op 05 januari 2007, 13:41
 
Richard
Je kunt geen mail versturen vanuit je eigen server.
Probeer maar eens een mail te versturen vanaf je eigen server. naar buiten.

Het kan wel degelijk, alleen moet je dan als relayhost smtp.wanadoo.nl gebruiken, dus dat moet je echt aangeven, je kunt inderdaad niet middels je eigen smtp werken of externe domeinen (uitzonderingen daargelaten).
Dat geldt zo voor de meeste abo's, bij sommige nieuwere abo's hebben ze klaarblijkelijk vergeten die beperking erop te zetten of ze zitten op een andere server waar dit (nog) niet ingeregeld is.

V.w.b. die tweakers discussie, daar zitten altijd een hoop mensen bij die denken dat ze er verstand van hebben en dan maar wat roepen wat niet geheel klopt. Er zitten er ook veel die er wel verstand van hebben, maar uiteindelijk door de vele berichten word het zwaar onoverzichtelijk en weet je nog steeds niet waar je aan toe bent.

Ik heb nu bijna een jaar Wanadoo/Orange en draai een eigen mailserver met 3 domeinen gewoon hier thuis.
Versturen van mail vanaf de eigen server doe ik ook gewoon, vanaf alle 3 de domeinen. Het enige waar je de mailserver opdracht toe moet geven is dat hij de mail via smtp.wanadoo.nl verstuurt (of smtp.orange.nl) en niet rechtstreks, dat kan inderdaad niet.


Greetings, Richard.
 
mesa57
Ik snap het allemaal niet zo goed.
Dus heb ik maar eens een mailserver gedownload en geinstalleerd (hMailserver).
Na een half uurtje kon ik via outlook express een mailtje daar naar toe versturen. Bestemming was mijn hccnet mail adres.
Dat mailtje kwam direct weer in mijn inbox via de pop3 server van hccnet.
Ik heb notabene geeneens poort 25 of zo opengezet in mijn router. Dus het is alleen uitgaand verkeer
Hierbij een stukje van de mailserver log :

SMTPC" 1484 26 "2007-01-05 20:08:38.359" "194.109.24.138" "RECEIVED: 220 mxdrop22.xs4all.nl ESMTP Sendmail 8.13.8/8.13.8; Fri, 5 Jan 2007 20:08:12 +0100 (CET)"
"SMTPC" 1484 26 "2007-01-05 20:08:38.359" "194.109.24.138" "SENT: HELO SERVER2000"
"SMTPC" 1484 26 "2007-01-05 20:08:38.390" "194.109.24.138" "RECEIVED: 250 mxdrop22.xs4all.nl Hello s9999999d.adsl.wanadoo.nl [99.999.152.61] (may be forged), pleased to meet you"
"SMTPC" 1484 26 "2007-01-05 20:08:38.390" "194.109.24.138" "SENT: MAIL FROM:<lokaal@eigen.com>"
"SMTPC" 1484 26 "2007-01-05 20:08:38.796" "194.109.24.138" "RECEIVED: 250 2.1.0 <lokaal@eigen.com>... Sender ok"
"SMTPC" 1484 26 "2007-01-05 20:08:38.796" "194.109.24.138" "SENT: RCPT TO:<jan.xxxxxx@hccnet.nl>"
"SMTPC" 1484 26 "2007-01-05 20:08:38.875" "194.109.24.138" "RECEIVED: 250 2.1.5 <jan.renkens@hccnet.nl>... Recipient ok"
"SMTPC" 1484 26 "2007-01-05 20:08:38.875" "194.109.24.138" "SENT: DATA"
"SMTPC" 1484 26 "2007-01-05 20:08:38.890" "194.109.24.138" "RECEIVED: 354 Enter mail, end with "." on a line by itself"
"SMTPC" 1484 26 "2007-01-05 20:08:38.906" "194.109.24.138" "SENT: [nl]."
"SMTPC" 1484 26 "2007-01-05 20:08:39.031" "194.109.24.138" "RECEIVED: 250 2.0.0 mxdrop22.xs4all.nl accepted message l05J8CtL098134"
"SMTPC" 1484 26 "2007-01-05 20:08:39.031" "194.109.24.138" "SENT: QUIT"
"SMTPC" 1484 26 "2007-01-05 20:08:39.062" "194.109.24.138" "RECEIVED: 221 2.0.0 mxdrop22.xs4all.nl closing connection"
"TCPIP" 1484 "2007-01-05 20:08:39.062" "Disconnecting socket 1616 for session 26"
"APPLICATION" 1408 "2007-01-05 20:08:39.062" "SMTPDeliverer - Message 3: Message delivery thread completed."
Gewijzigd door mesa57 op 05 januari 2007, 20:09
 
Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Orange waardeloos!', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
klachten centrum waardeloos Algemeen 2 29 december 2014, 17:44
Alleen nog @online.nl en geen @Orange.nl of @wanadoo.nl Email 32 27 juli 2012, 23:03
Algemene voorwaarden Orange Wat verandert er? 8 21 november 2011, 16:12
Internet snelheid waardeloos? (0.22MB) Snelheid 6 12 juli 2011, 17:50
Orange ADSL basis instellingen Eigen modem configuratie en problemen 2 29 december 2010, 18:26
Goedenacht bezoeker
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord



Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
| vdbits02:48:41
| Wanabo05:46:18
| Carlovanlent07:34:54
| Matthy Alblas09:51:28
| ronald schuit10:19:36
| famcai10:53:39
| cdb15:32:52
| peukevreugd17:58:53
| johan32417:59:47
| Hans19:08:57
Shoutbox
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

07 december 2016, 12:08
iemand weet welke firmware huawei hg665d op dit moment zit?

15 november 2016, 21:47
Online.nl=amateurs

05 november 2016, 16:44
Hallo allemaal, Vanaf 18 oktober heb ik geen verbinding meer. Bijna elke dag bellen met klantendienst, 5 a 6 keer emailen naar de klantenservice niets opgelost. Nog steeds geen verbinding dus geen

01 november 2016, 19:42
in helmond dezelfde storing

27 oktober 2016, 23:15
@ MGuitink Om weer in het modem te komen, eerst restten via het verzonken knopje aan de zijkant van het modem.