obey-robots.txt
05 December 2016, 03:22
Navigatie
Ledenenquête
Heb je de oplossing voor je probleem op dit forum gevonden/gekregen?

Ja
Ledenenquête: Heb je de oplossing voor je probleem op dit forum gevonden/gekregen? Ja 40% [89 stemmen]
40% [89 stemmen]

Nee
Ledenenquête: Heb je de oplossing voor je probleem op dit forum gevonden/gekregen? Nee 60% [136 stemmen]
60% [136 stemmen]

Stemmen: 225
U dient in te loggen om te stemmen.
Gestart: 25 jun 2009

Enquête-archief
Steun ons
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.
Online Gebruikers Groep
Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Onderwerp bekijken
Geen verbinding met internet. Meld hier storingen. Zo kunnen storingen inzichtelijk gemaakt worden.
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
 Onderwerp afdrukken

Regelmatig vastlopen Livebox

BigJim
Ik heb de laatste tijd weer problemen dat de livebox vastloopt.
Internet doet het dan niet alsook telefonie.
Lampjes branden dan constant en dan zit er niks anders op dan de box weer te resetten door de stekker eruit te halen.
Is er iets wat ik hieraan kan doen of ligt het gewoon aan het feit dat de livebox gewoon een brakke hoop s****t is?

Wanabo
Als je de LB gebruikt om af en toe een email van internet op halen dan zal de LB niet gauw vastlopen. Als je echter een "zware" gebruiker bent dan zal de LB de neiging hebben wel eens vast te lopen. Ik heb dat hier opgelost met een timer op de voedingsspanning van de livebox. Hiermee voorkom ik vastlopers.
Wanabo - Wanadoo abonnee

Alice, CaiWay, Glasvezel, Kabel, KPN, Online, Stipte, T-Mobile, Tele2, Telfort, UPC, VodaFone, XS4ALL, ZeeLandNet, Ziggo. Laatste berichten overzicht alle Gebruikers Forums.

BigJim
Wanabo schreef:
Als je de LB gebruikt om af en toe een email van internet op halen dan zal de LB niet gauw vastlopen. Als je echter een "zware" gebruiker bent dan zal de LB de neiging hebben wel eens vast te lopen. Ik heb dat hier opgelost met een timer op de voedingsspanning van de livebox. Hiermee voorkom ik vastlopers.

De Livebox is geschikt tot 24 mbit !! Daar haal je dus niet alleen maar even je email mee op maar doe je wat meer mee.
Het is ook niet zo dat ik een zware gebruiker ben maar ik download wel eens wat ja.
Het is dan gewoon reuze irritant dat wanneer je iets download de router dan gewoon vast slaat..
Soms slaat ie ook vast wanneer ik niks doe..Bv 'snachts. Dan wil je de volgende dag je email ophalen en ja hoor...staat ie weer in storing. Eigenlijk mag dit gewoon niet gebeuren.
Ik heb dit vroeger wel eens gehad met en software matige router <Winroute> maar dat was simple te verhelpen door een reg fix.
Maar ja...die mogelijkheid is er zeker niet op de LB.

Helaas heb ik ook telefonie van Orange dus zit ik vast aan de LB.
Maar goed...een timer..
Hoe heb je hem dan ingesteld??Dagelijks een reset?
Gewijzigd door BigJim op 19 november 2006, 11:56

Wanabo
Je kunt van die digitale timers voor nog geen 5 Euro kopen. Kies een rustig moment van de dag of nacht, waarop je zeker weet dat niemand je wil bellen of zelf wilt bellen of internetten. Stel de timer zo in dat je voedingsspanning er 1 minuut af gaat. De Lifebox start weer op en eventuele downloadprogramma's "zien" de verbinding weer en hervatten hun taak.
Wanabo - Wanadoo abonnee

Alice, CaiWay, Glasvezel, Kabel, KPN, Online, Stipte, T-Mobile, Tele2, Telfort, UPC, VodaFone, XS4ALL, ZeeLandNet, Ziggo. Laatste berichten overzicht alle Gebruikers Forums.

LuitvD
heb deze dag wel 4!!! keer de livebox van de stroom af moeten halen omdat deze NERGENS meer op reageerde. Het begint altijd met de wireless die uitvalt, en dit loopt uit in een algehele blokkering van het apparaat, soms zelfs inclusief telefonie... De afgelopen week elke week elke dag minstens 1 keer, en deze zondag dus wel 4...

Volgens mij wordt het tijd dat Orange nieuwe firmware gaat schrijven, want de enige firmwareupdate die wij sinds overname door orange hebben gehad is volgens mij die die de webinterface in de orange stijl zette, en sinds deze stijlomzetting is er ook iets flink mis met onze internetverbinding. Iemand ervaring met deze problemen en een tijdelijke oplossing (tot er nieuwe firmware is) ??? Angry

FranSol
Goedemmorgen,
ik denk dat ik al 'n poos hetzelfde probleem heb, althans dat mijn Internet verbinding wegvalt en dit steeds verholpen moet worden door de stroom v.d. Livebox er even af tehalen. Ik vind dit hoogst irritant.
Ik heb Orange al div. emails gestuurd , het enige wat ze gedaan hebben is mij te adviseren om checken of alles volgens de richtlijnen geïnstalleerd is. Met name de afstand v.d. LBx tot hoofd telef.contact pun t is belangrijk; ik heb dit mnd geleden teruggebracht naar 40 cm. hetgeen volgens de richtlijn is. Verder is allees optimaal, in PC van 1/2 jaar oud; ik gebruikt 'n CP/IP optimizer en check mijn PC regelmatig op "rotzooi". De afstand naar de ADSL centrale is 674 mtr.!

Ik download veel van Torrents maar met 'n theoretische snelheid van 20 MB moet dit toch kunnen?

Ik heb de afgelopen mnd divcerse emails gestuur d naar de helpdesk van Organge (helpdesk-response@orange.nl) maar ze reageren gewoon niet meer. Voorheen had ik het Tiscali Family pakket van 6 mb en ik had daar nooit problemen mee.

Kortom, ik vind Wanadoo/Orange 'n waardeloze provider met een Kl*te helpdesk!
Grt Frtans

mesa57
Probeer het aantal connecties van je torrents te minimaliseren.
Begin eens met 20 of zo en kijk of dan de zaak stabiel is.

Wolfje666
Bij mij was dat ook het probleem.
Hij liep ongeveer om de 24 uur vast.
Helpdesk gebelden deze kon op afstand zien dat het niet helemaal lekker zat in de LB.
Nou was dit wel een tijdje terug al weer (toen met die problemen omtrent e.o.a. update)
Binnen 2dagen had ik een nieuwe LB in huis incl. een retourdoos.

Perfecte service.

Fedora
FranSol schreef:
Goedemmorgen,
ik denk dat ik al 'n poos hetzelfde probleem heb, althans dat mijn Internet verbinding wegvalt en dit steeds verholpen moet worden door de stroom v.d. Livebox er even af tehalen. Ik vind dit hoogst irritant.
Ik heb Orange al div. emails gestuurd , het enige wat ze gedaan hebben is mij te adviseren om checken of alles volgens de richtlijnen geïnstalleerd is. Met name de afstand v.d. LBx tot hoofd telef.contact pun t is belangrijk; ik heb dit mnd geleden teruggebracht naar 40 cm. hetgeen volgens de richtlijn is. Verder is allees optimaal, in PC van 1/2 jaar oud; ik gebruikt 'n CP/IP optimizer en check mijn PC regelmatig op "rotzooi". De afstand naar de ADSL centrale is 674 mtr.!

Ik download veel van Torrents maar met 'n theoretische snelheid van 20 MB moet dit toch kunnen?

Ik heb de afgelopen mnd divcerse emails gestuur d naar de helpdesk van Organge (helpdesk-response@orange.nl) maar ze reageren gewoon niet meer. Voorheen had ik het Tiscali Family pakket van 6 mb en ik had daar nooit problemen mee.

Grt Frtans

dit probleem had ik dus ook
ik ben nu draadloos, en ondervind geen problemen meer,, misschien omdat ik nu ook weinig download..

100% eens
meer dan 100% zelfs

EdjeRaketje
Op twee laptops wireless geinstalleerd en die doen het gewoon wél. Kan er ook gewoon een poort kapot zijn? En kun je zomaar van ethernetpoort wisselen? van rood naar geel?

Ed

Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Regelmatig vastlopen Livebox', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
Livebox ADSL Extra (Family) vervangen met eigen modem Livebox configuratie en problemen 4 10 augustus 2016, 15:48
Alarm melding via Livebox Livebox meer apparaten aansluiten 3 21 januari 2015, 13:58
vastlopen Interactieve TV Algemeen 1 17 december 2014, 13:55
Regelmatig internet off line Storing 8 05 september 2014, 14:53
TG712 reset zich zeer regelmatig Storing 5 10 april 2014, 18:21
Goedenacht bezoeker
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
| Johan404:27:53
| frankvdz04:31:42
| ronald schuit05:04:45
| Wanabo07:11:08
| dutch flash07:15:44
| RichieB07:46:57
| Roroko09:01:40
| Hans10:54:40
| Lutz11:52:35
| Sambala13:59:59
Shoutbox
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

15 november 2016, 21:47
Online.nl=amateurs

05 november 2016, 16:44
Hallo allemaal, Vanaf 18 oktober heb ik geen verbinding meer. Bijna elke dag bellen met klantendienst, 5 a 6 keer emailen naar de klantenservice niets opgelost. Nog steeds geen verbinding dus geen

01 november 2016, 19:42
in helmond dezelfde storing

27 oktober 2016, 23:15
@ MGuitink Om weer in het modem te komen, eerst restten via het verzonken knopje aan de zijkant van het modem.

27 oktober 2016, 13:39
Hoe kan ik het wachtwoord voor mijn huawei hg655d opnieuw instellen?