obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Algemeen, maar niet gemeen.
 Onderwerp afdrukken
twee internetverbindingen
oxb
Ik zou al blij zijn met 14mb, aangezien ik bij chello 20mb niet veel verder kom dan 8/9 mb.(ook als ik de enige van 4 buren online ben)
Ik laat de levering gewoon doorgaan en hou jullie op de hoogte hoe het bevalt.(heb trouwens toch altijd internet ivm tweede chello account) of ze moeten bijde er uit klappenAngry

@Mischa Ben er trouwens uit met die twee verbindingen, het schijnt als je in je registry een waarde wijzigt dat xp automatisch het load balance voor je regeltGrin

P.S
Is die snelheidsmeter van wanadoo een beetje betrouwbaar?
Ik bedoel dus als je je aanmeldt dat je kan zien welke max snelheid je kan behalen.(geeft aan 18/20mb )
En hoe kan ik zonder livebox uitvinden hoever ik van een centrale zit?
Woon in Almere-buiten btw.
Gewijzigd door oxb op 29 maart 2006, 11:39
 
Rients
Ik zou er heel veel voor over hebben om van mijn Wanadoo telefonie af te komen. Helaas moet ik nog tot eind februari 2007 wachten Sad . Ik heb Wanadoo al wel zo ver dat de telefonie wordt gedeactiveerd. Ik betaal abonnemant nog wel, maar heb dan iig niet meer de ellende ervan. Maar helaas, ook dit is een handeling die te ingewikkeld is voor Wanadoo: de medewerker van de technische dienst vertelde mij aan de telefoon dat zij het direct ging doen en dat het ca. 5 tot 30 minuten zou duren. Dat was op 16 maart. Inmiddels zijn we bijna 2 weken en meerdere telefoontejs aan de helpdesk verder en er is nog steeds niks gedeactiveerd. Ik ben dus 1 van die mensen die heel veel spijt heeft van de switch naar Wanadoo.
 
mischa

Quote

oxb schreef:


@Mischa Ben er trouwens uit met die twee verbindingen, het schijnt als je in je registry een waarde wijzigt dat xp automatisch het load balance voor je regeltGrin

.


Zou je die register tweak willen plaatsen, welicht dat meerder mensen er voordeel aan hebben.

mischa
Livebox + telefonie /SMC modemrouter + WIFI als switch en accesspoint in gebruik / 16 poorts 100Mbit switch / AMD AThlon 2800+ + 2GB + 200GB SATA + ATI X800
 
oxb
ok hierbij de settings
Even in je registry spitten en deze waarden opzoeken en de waarde bij random adapter op (1) zetten dan zou xp moeten kiezen welke nic hij pakt.

System Key: [HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Services\NetBT\Parameters]
Value Name: RandomAdapter
Data Type: REG_DWORD (DWORD Value)
Value Data: (0 = disabled, 1 = enabled)

Kijg dat plaatje niet in beeld??
Gewijzigd door oxb op 30 maart 2006, 16:46
 
Wanabo
Load balancing is niet de oplossing. Dit zorgt er alleen voor dat de data stroom met twee netwerkkaarten verdeeld word. Je kunt slechts met 1 ISP tegelijk verbonden zijn.

Een mogelijkheid om toch van twee ISP's te profiteren is de volgende opstelling.

2 pc's, ieder verbonden met een andere ISP. Deze pc's zijn via een netwerk met elkaar verbonden. Als je nu op beide pc's hetzelfde P2P programma draait en ze onderling friends rechten geeft. Dan pas kun je extra snel downloaden.
Gewijzigd door Wanabo op 30 maart 2006, 16:52
Kies BBcode image, plak in handtekening.

?id=1wqxcou
speed-testing
 
mischa
Oke, is ook een goed oplossing wanabo.
Maar mag ik oxb dan toch aanraden dit via een hardwarematige oplossing te doen.

Mischa
Livebox + telefonie /SMC modemrouter + WIFI als switch en accesspoint in gebruik / 16 poorts 100Mbit switch / AMD AThlon 2800+ + 2GB + 200GB SATA + ATI X800
 
Wanabo
Graag zelfs, ik ben ook benieuwd!:p
Kies BBcode image, plak in handtekening.

?id=1wqxcou
speed-testing
 
oxb
Vaag dat je maar bij 1isp kan inloggen maar dat zal wel ben niet echt een leek maar programmeur zeker niet, maar het lijkt mij als je twee data verbindingen open hebt staan zoals breedband dat je dan idd niet hetzelfde file kan splitsen over twee verbindingen.
Maar volgens mij kan je wel twee verschillende downloads over twee verschillende verbindingen laten lopen en ik d8 dat xp dat via dat load balance doet, aangezien een hardwarematige router dit ook kan moet het toch ook softwarematig icm met twee nic`s (dus hardware) kunnen lijkt me?

Maar ik vinnut wel best kijk wel wat er gebeurt heb iig altijd internet als het goed is.
ik laat lekker alles hoe het is doe ff die regtweak en w8 ff af laat het resultaat wel weten als de wanadoo is aangesloten (en werkt) Wink
Gewijzigd door oxb op 30 maart 2006, 19:41
 
mischa
Maar een router zal via NAT de header vervangen, waardoor je over 2 verbindingen kan downloaden. XP zal dat niet voor je doen.
Dus daarin heeft wanabo wel gelijk.

Mischa
Livebox + telefonie /SMC modemrouter + WIFI als switch en accesspoint in gebruik / 16 poorts 100Mbit switch / AMD AThlon 2800+ + 2GB + 200GB SATA + ATI X800
 
mischa
Lijkt mij afgehandeld. Slotje er op.
Livebox + telefonie /SMC modemrouter + WIFI als switch en accesspoint in gebruik / 16 poorts 100Mbit switch / AMD AThlon 2800+ + 2GB + 200GB SATA + ATI X800
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'twee internetverbindingen', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Geen twee toestellen mogelijk op mijn Zyxel? Zyxel configuratie en problemen : 8 27 nov 2018
Al twee dagen geen Internet meer Algemeen : 4 30 okt 2008
Twee tips om je LAN netwerk te herstellen. Helpdesk : 8 18 jun 2008
routeren tussen twee routers achter livebox Livebox meer apparaten aansluiten : 8 04 mrt 2008
Software om te kiezen tussen twee verbindingen? Algemeen : 1 09 okt 2006
Advertentie