obey-robots.txt
04 December 2016, 23:23
Navigatie
Ledenenquête
Heb je de oplossing voor je probleem op dit forum gevonden/gekregen?

Ja
Ledenenquête: Heb je de oplossing voor je probleem op dit forum gevonden/gekregen? Ja 40% [89 stemmen]
40% [89 stemmen]

Nee
Ledenenquête: Heb je de oplossing voor je probleem op dit forum gevonden/gekregen? Nee 60% [136 stemmen]
60% [136 stemmen]

Stemmen: 225
U dient in te loggen om te stemmen.
Gestart: 25 jun 2009

Enquête-archief
Steun ons
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord


Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.
Online Gebruikers Groep
Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Onderwerp bekijken
Wat is er mogelijk met het modem en hoe doe je het? Hoe kom je in het configuratiescherm? Heeft deze router wireless? Waar vind je wat in de schermen? Kun je nog extra dingen instellen, bijv. via telnet? Zijn er problemen bekend met dit modem? en hoe los je ze op?
 Onderwerp afdrukken

portforwarding probleem

schaapmansz
Hallo allemaal. Ik probeer een teamspeak servertje te hosten (heb dit al eerder aan de praat gehad bij een andere provider) udp poort 8767 forwarden van extern ip naar het interne ip.

Dit lukt me echter niet op de livebox. Ik zet hier even wat pics in zodat je kunt zien wat ik gedaan heb. Wellicht doe ik het niet goed, dan zou ik graag willen horen wat ik nog moet veranderen. Sowieso vind ik het al apart dat ik nergens het externe ip hoef in te vullen.

lb1
lb2
lb3

iemand? wat doe ik verkeerd?Shock
 
Wanabo
Heb je na je LiveBox nog een andere router in gebruik?
Wanabo - Wanadoo abonnee

Alice, CaiWay, Glasvezel, Kabel, KPN, Online, Stipte, T-Mobile, Tele2, Telfort, UPC, VodaFone, XS4ALL, ZeeLandNet, Ziggo. Laatste berichten overzicht alle Gebruikers Forums.
 
schaapmansz
nee, ik heb de pc rechtstreeks in de eth1 poort zitten van de lb. er zit geen router tussen. Lijken deze instellingen goed?
 
Wanabo
Het lijkt goed. Mogelijk moet je echter geen udp maar tcp gebruiken.
Wanabo - Wanadoo abonnee

Alice, CaiWay, Glasvezel, Kabel, KPN, Online, Stipte, T-Mobile, Tele2, Telfort, UPC, VodaFone, XS4ALL, ZeeLandNet, Ziggo. Laatste berichten overzicht alle Gebruikers Forums.
 
Richard
Ik heb ook Teamspeak en Ventrilo servers draaien gehad, volgens mij moeten die inderdaad op TCP.
De UDP word voor besturing van de server gebruikt dacht ik.

Van de site van Teamspeak zelf:
TeamSpeak Server uses by Default Port:
TCP/IP port: 8765
and
UDP Port: 8766

Dus je zult de TCP er even bij moeten zetten en de UDP veranderen van 8767 naar 8766.
Gewijzigd door Richard op 24 november 2006, 03:16
Greetings, Richard.
 
schaapmansz
Helaas Richard, dat verhaal klopt niet. Ik denk dat die poorten voor een andere versie gelden. De poort die ik noem klopt, het heeft ook gewerkt. Alleen niet icm livebox.

van de teamspeak site http://www.goteam...
Voice TeamSpeak 8767 UDP
Webinterface 14534
HTTPServer Port=12345
TCP query 51234 TCP

To get your server working behind a router/firewall you only need to forward/open port 8767 UDP (not TCP).

In principe is alleen poort 8767 nodig om een server te hosten. De andere poorten zijn voor de webinterface. Ik heb dit ook werkend gehad bij speedlinq met zo'n speedtouch 510 modem/router. Het lukt me alleen niet met de livebox.
Gewijzigd door schaapmansz op 24 november 2006, 09:37
 
Wanabo
Mensen die achter de livebox een eigen server draaien hebben vaak het probleem dat ze denken dat die van buitenaf niet te benaderen is. Dit komt doordat als je je eigen externe ip adres opgeeft (85.x.x.x) je in de config van de livebox terecht komt.

Is iets dergelijks bij jouw ook het geval?

Stel dan eens een proxy in (proxy.wanadoo.nl:8080), op deze manier kun je checken of je eigen server (en mogelijk teamspeak server) benaderbaar is vanaf internet.
Wanabo - Wanadoo abonnee

Alice, CaiWay, Glasvezel, Kabel, KPN, Online, Stipte, T-Mobile, Tele2, Telfort, UPC, VodaFone, XS4ALL, ZeeLandNet, Ziggo. Laatste berichten overzicht alle Gebruikers Forums.
 
Richard
@Schaapmanz: Inderdaad, dat betrof een andere versie, ik wist niet welke jij draaide, je hebt inderdaad gelijk.

Zie in dat geval de tip van Wanabo. Als je zelf wilt inloggen op je eigen lokaal draaiende Teamspeak server kun je dat via proxy doen of gewoon inloggen via lokaal ip, dus bijv. 192.168.1.10 als dat het ip van de pc is waar de server op draait.

Greetings, Richard.
 
schaapmansz
Hij doet het. Inderdaad, we kwamen er achter dat iedereen gewoon kon inloggen via het externe ip adres. Ikzelf moet inloggen via het lokale adres 192.168.1.10

Het werkt gewoon prima. Dank voor de tips. Dit topic kan gesloten.
 
Wanabo
Ok Smile
Wanabo - Wanadoo abonnee

Alice, CaiWay, Glasvezel, Kabel, KPN, Online, Stipte, T-Mobile, Tele2, Telfort, UPC, VodaFone, XS4ALL, ZeeLandNet, Ziggo. Laatste berichten overzicht alle Gebruikers Forums.
 
Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'portforwarding probleem', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
Portforwarding VMG8324-B10A Zyxel configuratie en problemen 36 23 september 2016, 14:32
Probleem: Hoe voeg ik VoIP Gegevens/Instellingen toe? Zyxel configuratie en problemen 29 15 september 2016, 23:19
probleem met zyxel VMG8324-B10A telefonie Zyxel configuratie en problemen 17 11 april 2016, 20:15
probleem met openen Huawei configuratiescherm Huawei configuratie en problemen 10 29 februari 2016, 20:33
Gedrag medewerkers en afhandeling probleem! Onopgeloste aangemelde problemen bij Online 6 30 september 2015, 19:22
Goedenavond bezoeker
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord



Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
| Johan400:29:44
| frankvdz00:33:33
| ronald schuit01:06:36
| Wanabo03:12:59
| dutch flash03:17:35
| RichieB03:48:48
| Roroko05:03:31
| Hans06:56:31
| Lutz07:54:26
| Sambala10:01:50
Shoutbox
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

15 november 2016, 21:47
Online.nl=amateurs

05 november 2016, 16:44
Hallo allemaal, Vanaf 18 oktober heb ik geen verbinding meer. Bijna elke dag bellen met klantendienst, 5 a 6 keer emailen naar de klantenservice niets opgelost. Nog steeds geen verbinding dus geen

01 november 2016, 19:42
in helmond dezelfde storing

27 oktober 2016, 23:15
@ MGuitink Om weer in het modem te komen, eerst restten via het verzonken knopje aan de zijkant van het modem.

27 oktober 2016, 13:39
Hoe kan ik het wachtwoord voor mijn huawei hg655d opnieuw instellen?