obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Hier kun je zaken kwijt over de Livebox en telefonie. Bijvoorbeeld een eigen thuiscentrale, een alarmcentrale.
 Onderwerp afdrukken
Huiscentrale achter de livebox
DiKo
Wie heeft er ervaring met het plaatsen van een huiscentrale voor telefonie achter de livebox? In de handleiding van de livebox-installatie staat dat alle telefoons die je achter de livebox zet paralel verbonden moeten worden. Dan gaan ze allemaal tegelijk rinkelen, maar je kan niet doorverbinden lijkt mij. En als je de telefoon opneemt terwijl iemand anders al aan het bellen is, dan kan je meeluisteren?

Met een telefooncentrale kun je intern doorverbinden en de gesprekken privé houden.

Ik zit te denken aan een 1-8 tiptel centrale, daarbij kan je met één analoge lijn 8 interne toestellen bedienen. (ik heb 5 aansluitingen in huis die ik bereikbaar wil maken)

Maar door de informatie op dit forum met betrekking tot het houden van je KPN lijn, zou je misschien ook een 2-6 centrale (homevox 2-6 van KPN) kunnen gebruiken waarbij je als ingaande lijnen de KPN en de Orange lijn gebruikt. Dan zou je met z'n tweeen tegelijk kunnen bellen (waarbij één dan wel op het KPN abonnement, dus veel duurder).

Ik heb nu een (defecte) ISDN centrale met de siemens Gigaset en DECT. Maar ik wil van die gigahertz straling af in mijn huis, omdat één van mijn kinderen hier ziek van wordt. Dus een DECT centrale met meerdere handsets is geen optie.
Gewijzigd door DiKo op 25 november 2006, 23:04
 
Richard
Daar kan ik je misschien wel mee helpen, ik heb hier zelf namelijk ook een centrale achter mijn livebox hangen, een wat oudere analoge Homevox centrale.

Wat ik hier gedaan heb (en wat jij dus ook kunt doen) is de telefoon uitgang van je Livebox koppelen aan de ingang van je telefooncentrale en daar dan de telefoons op aansluiten, dan kun je ook doorverbinden.

Het is echter op die manier (en ook niet met de Homevox die jij bedoeld) niet mogelijk om de telefoonaansluitingen van Orange en KPN te scheiden, dat zou alleen met een splitter kunnen en aangezien de Livebox deze al heeft zou dat ook tot problemen kunnen leiden, hoeft niet, maar kan wel, je kunt het allicht proberen.

Verder lees ik dat je nog een defecte ISDN centrale hebt, maar wat wil je met een ISDN centrale op een analoge aansluiting? Want mij is nog niet bekend dat er ook liveboxen met ISDN aansluiting of voor ISDN lijnen in omloop zijn.

Greetings, Richard.
 
Wanabo
Is dat geen spraakverwarring? Ik had vroeger ook een isdn aansluiting met een homefox huiscentrale en als ik me niet vergis dan was die 'gewoon' analoog.
Kies BBcode image, plak in handtekening.

?id=1wqxcou
speed-testing
 
DiKo

Quote

DiKo schreef:
Ik heb nu een (defecte) ISDN centrale met de siemens Gigaset en DECT. Maar ik wil van die gigahertz straling af in mijn huis, omdat één van mijn kinderen hier ziek van wordt. Dus een DECT centrale met meerdere handsets is geen optie.


Bovenstaande schreef ik om aan te geven welke functionaliteit ik gewend ben. En omdat ik weet dat een DECT centrale met meerdere handsets een populaire oplossing is achter de livebox voor meerdere toestellen met onderling doorverbind functionaliteit.

Ik heb nu de ISDN lijn nog actief omdat ik deze pas opzeg als alles werkt via de analoge lijn (vanaf maandag 27 nov) met de livebox en dergelijke. Ik kan internet niet missen omdat er ook twee bedrijven actief zijn op mijn huisadres. Dus zekerheid voor alles.
 
Richard
Aansluitfactor 1 slechts? Da's erg weinig, dan zou de aansluitfactor al geen probleem mogen zijn.
Als verder de bekabeling goed zit en zonder centrale de zaak wel goed werkt zou ik het zo ook niet meer weten helaas.
Misschien nog een van de collegae alhier een tip?
Greetings, Richard.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Huiscentrale achter de livebox', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
M7 aansluiten achter switch? Digitale TV. Hoe sluit ik mijn digitale ontvanger aan? : 1 16 jun 2021
M7 kastje achter switch/AP Zyxel meer apparaten aansluiten : 5 15 aug 2019
Huawei hg655d als access point aansluiten achter fritzbox Huawei meer apparaten aansluiten : 7 14 mei 2019
Livebox ADSL Extra (Family) vervangen met eigen modem Livebox configuratie en problemen : 4 10 aug 2016
Huawei in bridge, forward probleem tbv servertje achter TP-Link router Huawei meer apparaten aansluiten : 13 27 feb 2015
Advertentie