obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Wat is er mogelijk met het modem en hoe doe je het? Hoe kom je in het configuratiescherm? Heeft deze router wireless? Waar vind je wat in de schermen? Kun je nog extra dingen instellen, bijv. via telnet? Zijn er problemen bekend met dit modem? en hoe los je ze op?
 Onderwerp afdrukken
alternatief voor Livebox
funkyduck
Ik ga ook wanadoo bestellen en ik wilde dat eigenlijk zonder livebox doen. Want ik dacht dat scheelt me weer een euro en doe ik het gewoon met de speedtouch 716.

Nou ten eerste kun je niet zonder livebox een abo afsluiten.. Dat is toch maf? De huur kost een euro, maar je kunt hem niet opzeggen want het hangt samen met je abonnement van internet.

Verder vroeg ik me af of iemand de exacte instellingen heeft voor de speedtouch 716.
 
Wanabo
De algemene instellingen kun je hier vinden! Zelf op de goede plek invullen in je speedtouch.

http://online.gebruikers.eu/faq.php?cat_id=2
Gewijzigd door Wanabo op 08 juli 2006, 23:07
Kies BBcode image, plak in handtekening.

?id=1wqxcou
speed-testing
 
Lizard

Quote

funkyduck schreef:
Ik ga ook wanadoo bestellen en ik wilde dat eigenlijk zonder livebox doen. Want ik dacht dat scheelt me weer een euro en doe ik het gewoon met de speedtouch 716.

Nou ten eerste kun je niet zonder livebox een abo afsluiten.. Dat is toch maf? De huur kost een euro, maar je kunt hem niet opzeggen want het hangt samen met je abonnement van internet.

Verder vroeg ik me af of iemand de exacte instellingen heeft voor de speedtouch 716.
De enige manier waarop je niet aan de livebox hoeft is als je van een kpn wanadoo of wanadoo adsl direct (bbned) product overstapt.
In alle andere gevallen ben je verplicht de livebox te huren.
 
orangeFORever
Waarom buiten de Livebox omgaan ¿¿¿¿ Dat apparaat wordt continue geupgrade en functioneert naar mijn idee prima. Ik ga de motor van mijn Outlander toch niet vervangen door die van een Hyunday Sportage !!!! Ik gun iedereen zijn plezier maar die livebox is naar mijn idee echt niet verkeerd.
 
jan groen

Quote

creugers schreef:

Quote

orangeFORever schreef:
Waarom buiten de Livebox omgaan ¿¿¿¿ Dat apparaat wordt continue geupgrade en functioneert naar mijn idee prima. Ik ga de motor van mijn Outlander toch niet vervangen door die van een Hyunday Sportage !!!! Ik gun iedereen zijn plezier maar die livebox is naar mijn idee echt niet verkeerd.
Ik zou juist wel willen dat ik mijn ZyXEL Prestige 2602H-61C wel kon gebruiken op het orange netwerk. Gisteren heb ik geprobeerd dit modem geschikt te maken voor het surfen op het Orange netwerk. Echter nadat ik de instellingen had overgenomen zoals ze hier op het forum staan vermeld, lukte het me toch niet om via mijn ZyXEL te kunnen surfen op het Orange netwerk. De reden waarom ik mijn ZyXEL zou willen gebruiken is om toch een reserve modem achter de hand te houden mocht de Livebox om wat voor redenen dan ook mocht besluiten het loodje erbij neer te leggen. Ik kan dan gewoon een modemswap uitvoeren zonder dat ik offline ben, en moet wachten totdat Orange me een nieuw modem heeft toegezonden.


De Zyxel werkt wel hoor gewoon even goed lezen wat je moet instellen. Bij werkt hij ook. Ik gebruik echter de livebox omdat iets hoger intraint
 
Puma

Quote

AVH schreef:
Met dit laatste bericht ben ik het helemaal eens.Cool
Vindt het belachelijk dat ze mij een LB door mijn strot willen duwen, terwijl ik dat niet wil.
Als je nieuw bent, ben je het zelfs verplicht.
En steun omdat ik een SpeedTouch gebruik is er dus niet.

Leve de klant..!!!!:p


wat is er dan mis met de livebox?

Een aantal maanden terug zou ik je gelijk hebben gegeven omdat de livebox toen instabiel etc was, maar nu?

Stel je voor dat jij met VOIP op de markt kwam (wanadoo was de eerste) waarom zou je dan in godsnaam je techniek willen delen met anderen?
Laat ze zelf lekker uitzoeken en dat is wat Wanadoo/Orange nu dus de hele tijd doet.
Gewijzigd door Puma op 29 oktober 2006, 02:01
 
Puma
wat doe je moeilijk dan? je mag een andere modem gebruiken, echter kan je dan geen gebruik maken van Orange's telefonie, voor de rest werkt hun ADSL dienst gewoon op elke modem, of het nou ADSL1 of 2 of 2+ is.

Simpel de instellingen intikken in jouw eigen modem en dat is alles.
 
Puma
kijk ook op www.speedtouch.com en dan bij software downloads naar de driver van Orange. Je moet namelijk over de nieuwste firmware en nieuwste drivers beschikken, anders doet Orange ADSL het niet.
 
mesa57

Quote

AVH schreef:
Dat heb ik gedaan, maar ook dan werkt het dus niet bij de Speed Touch 546 v6. Heb wel gezien, dat dit script bestemd is voor versie 5.x
Kan dus zijn dat het op mijn versie 6.01 (laatste versie) niet goed werkt.?
Eergisteren een telefoontje gehad van de Helpdesk van Orange (ja ja niet te geloven :p). Aardige man, die mij dus de instellingen opnoemde en daarmee zou het moeten werken. Nou niet dus en daarbij moest in constateren, dat hij compleet de verkeerde instellingen door gaf. Want op de Orange site staan dus voor Family hele andere instellingen.
Al met al, dus na 4 weken nog steeds geen werkend modem/router, zodat ik nog steeds mijn netwerk niet kan gebruiken naar buiten toe.

Hoe maak je iemand gek.Grin

Voor de speedtouch 546 met versie 6 firmware kun je hier :
http://www.speedtouch.nl/downloads/ST..._nl_v3.exede configurator downloaden.
 
digitalfrog
Just bought a Fritz and I'm soooo happy with it.
Wireless performance is so much better than the livebox, and I use voipbuster and another provider, all that with a regular DECT phone.
It routes the calls to the cheapest voip provider depending on the destination. (eg 06XX numbers go one way, other calles go to voipbuster)

Loving it !

Ralph

Amsterdam Wild Nightlife PhotoBlog: http://www.digitalfrog.nl
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'alternatief voor Livebox', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Fritzbox instellen voor interactive TV Eigen modem configuratie en problemen : 2 24 jul 2022
Wifi verbinding voor mijn pc. WiFi : 2 03 jan 2020
Help!! online.nl instelling voor fritz box 7340 Eigen modem configuratie en problemen : 7 29 sep 2019
Zyxel VMG8324-B10A Glasvezel configuratie Online.nl voor Internet,TV en Telefoon Zyxel configuratie en problemen : 28 27 mei 2019
Modem in Bridge mode voor internet en TV Zyxel meer apparaten aansluiten : 3 05 mei 2019
Advertentie