obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Algemeen, maar niet gemeen.
 Onderwerp afdrukken
Diep telleur gestelt in ORANGE!!!!!!
steveno
het volgende verhaal, rond begin november 2006 heb ik contact gehad met orange klanten”service” omdat ik een storing heb met mijn telefoon Samsung D600 (IMEI:#######) aankoops papieren heb ik nog datum 25-03-2006 gekocht Orange Shop te Amsterdam), de klacht betreft: ik bel gaat 1x over en hoor verder niks, of ik word gebelt en de andere hoor mijn niet en het kraakt en ruist/gerommel. Iom mederwerker klanten”service” sturen ze mijn een envelop om daar in mij telefoon te doen ter reparatie.

Zo gezegt zo gedaan en heb deze op de bus gedaan,ongeveer 1,5 week later de exacte datum weet ik niet meer, kreeg ik dus een envelope terug van Dynafix de orange reparatie center, met daarin een telefoon in een zakje waarop staat Samsung D600 speaker vervangen/vernieuwd is dus gerepareerd , bij het openmaken van dit zakje zat tot mijn verbazing ,helaas niet mijn telefoon maar een oud Samsung D500(IMEI ########) met een barst in het scherm!? Ik dus weer terug gebelt naar Orange +/- 20 min aan de telefoon gezeten met een medewerker dhr ***** TD Orange klanten”service”, het hele verhaal uitgelegd, vertelde mijn dat er waarschijnlijk een fout hadden gemaakt de medewerker stuurde mijn dus weer een envelope om de D500 terug te sturen met de reden om hem om te ruilen naar mijn Samsung D600.

Wederom zo gezegt zo gedaan, dus ik weer deze Samsung D500 retour gestuurt!! En ja hoor 3 dagen laten weer een envelop terug, ik blij en dacht dit is SERVICE netjes hoor, maar deze blijdschap was van zeer korte duur! Bij het open maken van de envelop zat weer dezelfde Samsung D500 in met een brief dat het IMEI nummer niet klopt!!!??? Zeer logisch dit IMEI nummer is niet het zelfde dan die van de D600, ik dus weer gebelt met de Orange klanten “service” dit gesprek duurde ruim 30 min als het niet langer was en ik was best boos, dacht echt wat is dit nu weer!! De medewerker vertelde mijn dat het IMEI nummer niet klopte met de D600, dit had hij inderdaad goed gezien want dit is een D500 en niet alle telefoons hebben natuurlijk dezelfde IMEI(domme opmerking) de medewerker vertelde mijn dat hij weer een envelop op stuurt naar mijn toe om weer de D500 terug te sturen en dat deze dus weer omgeruilt word met de D600, het zij de mijne of een andere!! Ik dus deze weer retour gestuurd, dus wederom 2 a 3 dagen laten weer een envelop, en ja hoor tot mijn stomme verbazing weer de D500 erin en geen D600 met de reden het type toestel klopt niet, nu was ik echt heel boos en zeer telleur gestelt in het hele Orange gebeuren!

In de tussentijd ben ik nog benadert toen ik de D500 voor de 2de keer terug stuurde door Dynafix , ze zeiden dat ze een fout hadden gemaakt en dat de D600 klaar was ik moest toen de D500 retouren/omruilen, dit had ik dus net voor de 2de keer gedaan, maar kreeg hem voor de 3de keer terug! Wederom Dynafix gebelt toen ik de telefoon(samsung D500) terug had voor de 3de keer, ze vertelde mijn dat deze in reparatie is en nog niet klaar is!!?? Nu snap ik er helemaal niks meer van!?Ik Orange weer gebelt Dhr ****/ Dhr **** beide van de TD, Dhr **** vond dit ook zeer vervelend voor mijn en wilden mijn een nieuwe D600 toesturen, maar waarschijnlijk iom de hogere baas kreeg hij geen toestemming, en ik moest de D500 nu voor de 4de keer maar terug sturen...........................

Ik heb hier geen vertrouwen meer in, wat ik wil is gewoon mijn D600 terug of een andere D600 , kan al 3 weken niet bellen of gebelt worden, en de kosten die ik telkens heb moeten maken met Orange klanten”service” en Dynafix om te zorgen dat ik mijn D600 weer terug krijgt heeft tot nu toe niks geholpen, hoe lang gaat dit nog door!!!??
Gewijzigd door steveno op 01 december 2006, 22:30
 
Richard
Tja, ik moet eerlijk zeggen, het gaat natuurlijk niet altijd zo, maar dit slaat echt wel alle raderen.
Niet meer normaal, ik denk dat ik ze tegen die tijd al een dreigbrief gestuurd zou hebben met opzegging van het abonnement en terugeisen van alle kosten.

Ik weet niet hoe het werkt, het zou best kunnen dat Orange het goed bedoeld en dat het daar goed gaat, maar dat het bij het bedrijf wat e.e.a. repareert steeds mis gaat, wellicht omdat men niet via de computergegevens begrepen heeft dat er een omruil voor een ander type moet plaatsvinden.
Soms werken grote delen van dit soort zaken volledig geautomatiseerd, maarja dan moet je als jezelf respecterend bedrijf wel een funktie in zo'n software inbouwen om iets aan te geven wat dan op het bureau terecht komt van iemand die handmatige oplossingen doet.

Zeer vermoeiend inderdaad. Ik zou het nog een keertje afwachten en in elk geval sowieso een brief met je relaas sturen naar Orange, met daarbij ook het verzoek om gezien dit hele verhaal dat zich buiten jouw invloedssfeer afspeelt maar wel jou op kosten jaagt, toch op zijn minst een op basis van redelijkheid en billijkheid berekend bedrag in de door jou gemaakte kosten te vergoeden.

Greetings, Richard.
 
Wanabo
Om zwaar gefrustreerd van te raken! Uit je posting hier merk ik dat je rustig en helder het probleem uiteen zet. Waarom het dan mis gaat....

Hiervoor is een nieuw woord uitgevonden ZWUCHT = zware zucht.
Kies BBcode image, plak in handtekening.

?id=1wqxcou
speed-testing
 
steveno
Dit verhaal gaat ook zo naar orange toe, kijken wat er gebeurt....
 
Jerooney
als je bovenstaand verhaal gaat mailen raad ik je aan even je spelling te controleren. Puur een tip omdat slordige mailtjes vaak ook slordig worden afgehandeld door de helpdesk.
 
Richard
Even door een spelchecker halen kan natuurlijk geen kwaad, maar als je bekend bent met het niveau van de helpdesk en abuse desk dan kun je je zwaar afvragen of het nut heeft die moeite er aan te besteden.
Dan bedoel ik niet het niveau op NL-taal gebied maar computer en netwerkdeskundigheid.

Slordig maakt het zo'n mailtje echter niet, want spelfouten komen algemeen voor en je kunt niet van je gebruikers verwachten dat iedereen even deskundig is op het gebied van de Nederlandse taal. Zeker als helpdesk (waarvan je verwacht dat ie deskundig is op computergebied maar dat ook niet is!) is dat iets om rekening mee te houden.
Als je dus vanwege een slordig of slecht gespeld mailtje de afhandeling slordig doet, zegt dat des te meer over de kwaliteit (of eerder gebrek daaraan) van de helpdesk.

Greetings, Richard.
 
Jerooney
dat klopt maar ik spreek uit eigen ervaring. Ik heb zelf gewerkt bij een helpdesk en daar hingen ze de mailtjes met de ergste spelfouten in de kantine op. Ik weet dat er genoeg collega's waren die mailtjes met slecht taalgebruik pertinent afdeden met een standaard antwoord waar niks mee te doen was.

maar dat was even verder off topic...


het verhaal is natuurlijk erg en mag niet gebeuren. Een aangetekende klacht om de onkosten terug te halen lijkt me redelijk op zijn plaats.
Gewijzigd door Jerooney op 03 december 2006, 20:43
 
steveno
afgelopen maandag de D500 weer retour gestuurd voor de 4de keer naar Orange iov TD van orange, en ja hoor 2 dagen later weer die k**te D500 terug!%$*#&@^#^$ word gek hiervan, heb weer terug gebelt, en orange vertelde mijn dat de D600 gevonden was en onder weg is, waar naar toe weet ik niet!? das was paar dagen terug, heb nog steeds niks ontvangen??ze houden me echt aan het lijntje eikels, maar ze gaan het weer uitzoeken...............................heb er geen vertrouwen meer in, wat nu te doen?

Edit Wanabo; ** toegevoegd zie de disclaimer
Gewijzigd door Wanabo op 07 december 2006, 22:40
 
Wanabo
Rechtsbijstand verzekering inschakelen!
Kies BBcode image, plak in handtekening.

?id=1wqxcou
speed-testing
 
steveno

Quote

Wanabo schreef:
Rechtsbijstand verzekering inschakelen!


Heeft iedereen dat? en wat doen die precies?
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Diep telleur gestelt in ORANGE!!!!!!', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Alleen nog @online.nl en geen @Orange.nl of @wanadoo.nl Email : 21 27 jul 2012
Algemene voorwaarden Orange Wat verandert er? : 5 21 nov 2011
Orange ADSL basis instellingen Eigen modem configuratie en problemen : 1 29 dec 2010
Orange Live box vraag Algemeen : 9 15 dec 2010
outlook instelling orange account Algemeen : 2 16 okt 2010
Advertentie