obey-robots.txt
11 December 2016, 05:02
Navigatie
Ledenenquête
Heb je de oplossing voor je probleem op dit forum gevonden/gekregen?

Ja
Ledenenquête: Heb je de oplossing voor je probleem op dit forum gevonden/gekregen? Ja 39% [89 stemmen]
39% [89 stemmen]

Nee
Ledenenquête: Heb je de oplossing voor je probleem op dit forum gevonden/gekregen? Nee 61% [137 stemmen]
61% [137 stemmen]

Stemmen: 226
U dient in te loggen om te stemmen.
Gestart: 25 jun 2009

Enquête-archief
Steun ons
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.
Online Gebruikers Groep
Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Onderwerp bekijken
Zoek eerst hier of je een oplossing kunt vinden voordat je begint te posten!
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
 Onderwerp afdrukken

orange telefonie ok?

zigster123
Ik denk er over om KPN basis op te zeggen en mijn orange ADSL om te zetten naar Telefonie Basis + ADSL. Is dit aan te raden? Of is orange telefonie niet goed genoeg?

mecheltje
zigster123 schreef:
Ik denk er over om KPN basis op te zeggen en mijn orange ADSL om te zetten naar Telefonie Basis + ADSL. Is dit aan te raden? Of is orange telefonie niet goed genoeg?

Werkt hier prima, aangeraden wordt om je kpn nummer te behouden. Of je nu € 9.95 aan kpn of aan orange betaald maakt ook niets uit maar je hebt dan toch de mogelijkheid om te bellen bij een eventuele storing van orange.
En mocht je later van provider willen veranderen heb je je kpn lijn nog scheelt ook weer aansluitkosten voor een nieuwe lijn bij kpn.
Gewoon kpn omzetten naar budget is mijn advies.

Puma
Telefonie van Orange kan ik wel aanraden hoor, is niets mis mee.
De meeste bugs zijn eruit, maar het is en blijft een nieuw iets, dus houd daar rekening mee.

Echter je KPN lijn niet op zeggen! zet je belbasis om naar een belbudget, kost evenveel als de huurkosten als je KPN op zegt, maar je bent gewoon bereikbaar op je oude nummer (analoge lijn dus, wat betrouwbaar is)
maar je belt dan uit met Orange telefonie.

zigster123
is dat mogelijk, een bel abonnement nemen bij orange en je kPN lijn houden, ik dacht dat als ik telefonie van orange nam, ik van KPN af was

hevi
@zigster123,

Je kunt een BelBudget bij de KPN aanhouden. In de praktijk scheelt dat maar een paar cent met de kale huur van de koperlijn.

In plaats daarvan (!) zou je er voor kunnen kiezen om je KPN nummer te laten vervallen en alleen het Orange nummer te hebben. Orange rekent daar een bedrag voor dat ook nauwelijks afwijkt van de kale huur of het KPN BelBudget abonnement. Als je kiest voor de Orange oplossing ben je je KPN nummer kwijt.

Let wel: het laten vervallen van het KPN nummer is een mogelijkheid, geen voorwaarde. Ik heb beide nummers behouden, aangezien ik niet volledig afhankelijk wil zijn van VOIP telefonie en het behouden van de twee nummers feitelijk (bijna) niets kost.

VOIP telefonie werkt bij mij overigens prima, op een paar kleine storingen per jaar na...

zigster123
Als ik inderdaad een Budget abonnement erbij heb, betaal ik dan niet dubbel? 1 x orange en 1 x kpn?

hevi
De opbouw is als volgt:

1) je moet koperdraad van de KPN huren. Dat kan kaal, via de KPN of via Orange. In alle drie de gevallen kost het ongeveer evenveel.
Met kaal heb je "niets", met BelBudget houd je je KPN nummer en via Orange verlies je je KPN nummer en berekent Orange het huurtarief.
Wat je ook doet , je betaalt dus altijd een bedrag voor huur van het koperdraad.

2) het abonnement. Bij Orange betaal je voor je telefoonnummer.

Je betaalt dus niet "dubbel", maar het bestaat uit twee delen (huur van de lijn en kosten voor het abonnement).

Voordeel van BelBudget is dat je naast de huur van de koperlijn ook via de KPN een nummer krijgt (al zijn de tarieven om zo te bellen via de KPN wel erg hoog).
Gewijzigd door hevi op 05 december 2006, 11:46

zigster123
Dank je, dit is duidelijk. Laat ik me in het vervolg bellen op mijn kpn nr, uitbellen ga ik doen via orange

hevi
Laten bellen op je Orange nummer kan ook altijd. In de Belbudget constructie heb je twee inkomende nummers en twee uitgaande (waarbij uitbellen via de KPN erg duur is).

Het enige minpuntje is als gelijktijdig naar beide nummers wordt gebeld.Als het goed is komt dan het andere nummer "in gesprek"

deadbox
Op dit moment wordt het eerste jaar lijnhuur van KPN niet doorbelast door Orange. Het is dus bijna een tientje per maand goedkoper als je je KPN abonnement opzegt.

http://www.orange...fonie.html

Na een jaar kan alles weer anders zijn, maar dan ben je ook weer vrij om je abonnement te veranderen.

Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'orange telefonie ok?', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
Overgang van Huawei HG655d naar ZyXEL VMG8324-B10A, combi vaste en VOIP telefonie Zyxel meer apparaten aansluiten 8 07 december 2016, 23:05
Fritzbox 7390 online telefonie instellen lukt niet. Eigen modem configuratie en problemen 9 08 juli 2016, 22:28
probleem met zyxel VMG8324-B10A telefonie Zyxel configuratie en problemen 17 11 april 2016, 20:15
geen telefonie Storing 4 03 februari 2016, 06:37
Fritz 7360 sip instellingen online telefonie Eigen modem configuratie en problemen 2 25 juni 2015, 22:05
Goedenacht bezoeker
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
| vdbits02:46:43
| Wanabo05:44:20
| Carlovanlent07:32:56
| Matthy Alblas09:49:30
| ronald schuit10:17:38
| famcai10:51:41
| cdb15:30:54
| peukevreugd17:56:55
| johan32417:57:49
| Hans19:06:59
Shoutbox
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

07 december 2016, 12:08
iemand weet welke firmware huawei hg665d op dit moment zit?

15 november 2016, 21:47
Online.nl=amateurs

05 november 2016, 16:44
Hallo allemaal, Vanaf 18 oktober heb ik geen verbinding meer. Bijna elke dag bellen met klantendienst, 5 a 6 keer emailen naar de klantenservice niets opgelost. Nog steeds geen verbinding dus geen

01 november 2016, 19:42
in helmond dezelfde storing

27 oktober 2016, 23:15
@ MGuitink Om weer in het modem te komen, eerst restten via het verzonken knopje aan de zijkant van het modem.