obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Online Gebruikers Groep - Experts helpen klanten » Livebox (= Sagem f@st 3203, wordt uitgefaseerd) » Livebox firmware
Post hier al je vragen over de Livebox firmware.
 Onderwerp afdrukken
Wordt gestoord van Orange Livebox
hoekschans
Was ik maar gewoon bij Euronet gebleven. In de 14 jaar dat ik Euronet als isp had nooit één probleem gehad en een constante snelheid het laatste jaar van 6 Mb.

Nu Orange:
Status ADSL-lijn Verbonden
ADSL standaard G992_1_A
Upstream 1056 Kb
DownStream 3328 Kb
Afname Dichtbij : 17.0 (dB)
Ver weg : 11.5 (dB)
SNR-marge Dichtbij : 7 (dB)
Ver weg : 9 (dB)
HEC-teller 0
Firmware 0xe200314
ES-teller van 15 min 0
CRC-fouten 0
ES-teller van 1 dag 0


Een snelheid om van te huilen. Ik heb ook telefonie van Orange, maar dat werkt niet. Eerste werkte het wel en vrij snel weer niet. Dus de telefoon gewoon over de Livebox in de stekkerdoos gestopt. Hoe kan iets eerst wel werken en daarna niet????

Nu woon ik op een boot en staat die RSA punt op de kant. Vandaar gaat een kabel van 2x 3mm/kwardraat naar de boot, afstand ongeveer 5 meter.

Ik heb wel ongeveer 50 keer gebeld met Orange. Ik zit er aan te denken om die Livebox aan een steen te binden en bij Orange op de Muiderstraat door de ramen heen te flikkeren.

edit Lizard: Smileys uitgezet
Gewijzigd door Lizard op 09 december 2006, 16:20
 
Puma
even wat duidelijk maken.
Euronet is van France Telecom en Orange internet verkeer gaat over het Euronet netwerk.

Je livebox staat niet in het goede stand, er kunnen problemen zijn in de DSLAM (internet apparatuur in de KPN centrale) meld het aan Orange, zodat zij een case van maken, anders blijft het zo
 
hoekschans
Bedankt allemaal voor de informatie!

Waar ik helemaal gestoord van geworden ben, en ik zal niet de enige zijn, is dat de helpdesk van Orange keer op keer zegt dat het aan mij/onze boot ligt en dus niet aan hun.

edit:

Orange vandaag gebeld, de oorzaak ligt in die draad/snoer wat loopt van de kant naar mijn schip.
Dit moet bijvoorkeur een ethernetkabel zijn. Juist omdat in dat snoer dikkere aders ziiten (die 3 mm kwadraat) neemt de weerstand toen in de leiding en treedt er verlies op. Voor mij als leek onbegrijpelijk.

Hell of een job om dat te veranderen, we gaan aan de slag om die draad te vervangen door ethernet.

Ik houd jullie op de hoogte.

Overigens die DSLAM is oke.

edit2:

Ik dacht, ik test het toch nog even uit. Want 11 december heeft Orange de telefoonlijn van de kpn overgenomen en dus ook het telefoonnummer.
Eerst de netstekker uit de LB getrokken. Toen de telefoon weer in de LB geprikt. Daarna weer de stroom aangesloten.

Wachten, wachten, wachten.

Probeer net de telefoon uit de die doet het. Godzijdank en Alla zij geprezen.

Daarna even naar mijn statistieken gekeken:

Status ADSL-lijn Verbonden
ADSL standaard G992_5_A
Upstream 1100 Kb
DownStream 16768 Kb
Afname Dichtbij : 25.5 (dB)
Ver weg : 8.1 (dB)
SNR-marge Dichtbij : 7 (dB)
Ver weg : 9 (dB)
HEC-teller 2257
Firmware 0xe200314
ES-teller van 15 min 0
CRC-fouten 194
ES-teller van 1 dag 0

Kill helpdesk van Orange. Het is namelijk een ongelooflijke rot klus om die draad te vervangen voor een ethernetkabel.

Met die DownStream van 16768 Kb ben ik voorlopig wel tevreden.

Jullie allemaal bedankt. Top zo'n Forum. Mocht je ooit iemand tegen komen die ook op een schip woont en hij/zij heeft problemen dan kan hij/zij beter mij bellen dat de helpdesk van Orange.

www.woonschip.com (moet ook zeer snel ge-update worden)


Edit: Puma

Let aub op "dubbel posten" gebruik de "edit" knop om wat toe te voegen aan je huidige bericht! zo blijft alles overzichtelijker.
Gewijzigd door Puma op 13 december 2006, 00:22
 
Lizard
Dat van het snoer kan best de oorzaak zijn dat het in het begin wel werkt.

Ik zie in je statistieken al vrij veel HEC errors (2257). Dus dan kan de livebox na verloop van tijd wel opnieuw lager gaan intrainen.
 
hoekschans
Leuk antwoord, al weet ik niet wat ik er mee moet. HEC errors (2257)?

Geen idee wat het is. Ik heb natuurlijk wel een tijdlang lopen 'kutten' met dat ding. Eerst een nacht buiten gezet, in regen en wind. Daarna een tijdlang onderwater gehouden, in de magnetron gestopt 3 minuten. Vervolgens nog even in de oven gedaan. Het ding op de grond gegooid, er op getrapt en op gestampd.

Komen daar misschien die errors vandaan?

edit:
ook apart trouwens, in mijn allererste mail staan HEC 0 errors en nu opeens zo veel.....
Gewijzigd door Puma op 13 december 2006, 00:20
 
Puma
HEC fouten krijg je zoiezo, maar als het teveel wordt, dan start de livebox opnieuw op om de lijn opnieuw te meten en 9 van de 10x krijg je een lagere waarde, omdat de vorige waarde iets "te" was
 
hoekschans
Wat een fantastische techiek. Iets wat uit zichzelf werkt. Daar kan zelfs ons kabinet en de kamer wat van leren.
 
Puma
tjah, het is inderdaad heel leuk en aardig maar het is niets nieuws of zo.
Het is gewoon een error/correctie methode en als de livebox te hoog is ingetraind, dan ontstaan er teveel fouten, waardoor de livebox het niet meer aan kan. Dus lagere waardes en minder fouten, om te zorgen dat het blijft werken.

Maar bij heel wat modems is het niet te zien, of niet zo duidelijk te vinden als bij de Livebox.

Als Orange nou een andere naam had gegeven waar geen "fout" in voor kwam, dan maakte niemand zich ook zorgen erover.
Gewijzigd door Puma op 13 december 2006, 18:21
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Wordt gestoord van Orange Livebox', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Geen 24 HD kanalen zoals geadverteerd wordt bij Online.nl Algemeen : 3 23 mei 2018
DHCP wordt automatisch statisch Zyxel configuratie en problemen : 4 27 feb 2017
Livebox ADSL Extra (Family) vervangen met eigen modem Livebox configuratie en problemen : 4 10 aug 2016
Internetverbinding wordt steeds slechter Algemeen : 10 31 mrt 2015
Alarm melding via Livebox Livebox meer apparaten aansluiten : 3 21 jan 2015
Advertentie