obey-robots.txt
11 December 2016, 08:59
Navigatie
Ledenenquête
Heb je de oplossing voor je probleem op dit forum gevonden/gekregen?

Ja
Ledenenquête: Heb je de oplossing voor je probleem op dit forum gevonden/gekregen? Ja 39% [89 stemmen]
39% [89 stemmen]

Nee
Ledenenquête: Heb je de oplossing voor je probleem op dit forum gevonden/gekregen? Nee 61% [137 stemmen]
61% [137 stemmen]

Stemmen: 226
U dient in te loggen om te stemmen.
Gestart: 25 jun 2009

Enquête-archief
Steun ons
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.
Online Gebruikers Groep
Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Onderwerp bekijken
Geen verbinding met internet. Meld hier storingen. Zo kunnen storingen inzichtelijk gemaakt worden.
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
 Onderwerp afdrukken

Geen verbinding?? @-lampje?

RJJ
Beste allen,

Ik heb 2 weken terug na veel wikken en wegen toch maar adsl family van orange gekozen, dit omdat we nogsteeds via de adsl Basic bezig waren en die 52 euro per maand toch wel iets overdreven was. Nu vandaag de livebox gekregen (wat een lelijk plastic hok) en natuurlijk meteen even proberen. Momenteel heb ik na binnekomst punt splitter kabel omhoog en vandaaruit naar router die 3 kabels door het huis gooit. Na een aantal dingetjes gelezen te hebben op het forum hier dacht ik, eerst maar eens proberen met die oude splitter er nog tussen... Maar kreeg het @-lampje niet van het knipperen af. Nu direct aangesloten van binnenkomst punt omhoog (circa 6m gok ik) (las hier wel iets over kabel lengte, de een zegt maakt wel uit ander niet) Maar ook nu blijft het beeldige rode @-lampje knipperen. Wel geeft zowel met splitter als zonder af en toe dat lampje met die 2 pijltjes een knippertje.. Bij aanzetten knippert die @ eerst heel snel en daarna hoor ik een klik (relaei (hoe schrijf je dat)) na die klik knippert die @ langzamer. Is hij nu aan het updaten en moet ik geduld hebben?? of ligt dit eraan dat officeel wanadoo de verbinding pas 13 dec omgooit?? Of zou t apparaat meteen al stuk zijn..

Dan nog een laatste vraag nu heb ik een e-tec router staan de ADRT03. (jaja ik weet het kut merk, maar hij doet het altijd) Heeft iemand ervaringen met deze router op adsl2 lijn en/of om deze als hub te gebruiken.

Alvast hartelijk bedankt,

Gr Remco

(ps: jammer dat zoon forum nodig is, maar super dat het er is!!!)

I hope you can help.

Groeten Remco
Gewijzigd door RJJ op 09 december 2006, 17:27

Richard
De klik is van de telefonie, deze schakelt de telefonie van kpn actief, daarna gaat het lampje langzamer knipperen en ongeveer 10-20 seconden daarna zou het stabiel moeten gaan branden.
Als dat niet het geval is, dan is er duidelijk iets mis met de verbinding, je krijgt dan geen goede sync.

Een aantal mensen waaronder ook ik zelf hebben deze week een spontane uitval gehad waarbij het lampje bleef knipperen.
Bij sommigen hielp 1 reset (zoals bij mij) bij anderen meerdere resets en weer anderen kregen hem niet van het knipperen af.

Dus het zou kunnen dat het apparaat stuk is, maar het kan ook aan een storing of slechte aansluiting in de centrale liggen.

Greetings, Richard.

RJJ
Hoi Richard,

Thanx voor je snelle reactie. Maar het ligt dus waarscheinlijk aan de verbinding volgens jou... Enige waar ik dan aan kan denken is dat de goede verbinding er echt pas is als ze bij orange de schakelaar omgezet hebben. Tenminste dat hoop ik dan maar.

De reset opties heb ik geprobeerd, ook heb ik de LB 15 cm vanaf mun binnenkomst punt gezet zonder oude splitter maar ook dan blijft het lampje knipperen.

Weet iemand nog of mijn oude router bruikbaar is met adsl 2 en als router voor achter de livebox??

Thanx

Gr Remco

pinnhead31
ook ik heb de zelfde e-tech router.
deze werkt hier op de orange adsl2+ lijn na wat omslachtige instellingen.
het enigste wat ik op dit ding aan te merken heb is dat de downstream lager is dan via de livebox, maar goed ingesteld werkt ie zeker

Puma
controleer of wel een signaal hebt, misschien ligt het daaraan.
Daarna kan je het proberen met een andere modem, om te kijken of de livebox niet kaduk is.

RJJ
@ pinnhead31, Thanx dan ben ik iedergeval niet offline als wanadoo mijn verbinding straks van kpn over neemt. Zou je voor mij een lijstje kunnen maken met die instellingen? of is dat teveel gevraagt, hoop dat je dit wil doen scheeld mij een hoop tijd. Alvast bedankt hiervoor.

@ Puma, Nu heb ik iedergeval wel verbinding via mijn e-tech router.. Dus volgens mij is er wel singaal. Alleen krijg ik als het goed is op 13 dec het adsl2 signaal.. Maar werkt de livebox niet met het oude adsl signaal?? Lijkt mij een beetje raar.

Gr Remco

pinnhead31
kijk ff hier http://online.geb...p?cat_id=2
scroll een stukje naar beneden en daar vind je de juiste instellingen

Puma
De Livebox is perfect te gebruiken voor niet Orange providers, alleen moet je dat eerst wel instellen via het config menu

Rinaldo
Puma schreef:
De Livebox is perfect te gebruiken voor niet Orange providers, alleen moet je dat eerst wel instellen via het config menu

Hoe kom je daar?

RJJ
@ pinhead31
Thanx die instellingen weet ik wel te vinden als ik inlog op de e-tech

@puma
Ahh ok daar zit dus het probleem ik moet hem dus instellen zodat ie snapt dat we nu nog via knp werken... Jij hebt het over config menu.. dan moet ik zeker toch maar die cd-rom gaana gebruiken. (las hier ergens dat dat redelijk onzin was) Of is er nog een andere manier om in het config menu van de livebox te komen? Eigelijk hoopte ik op http://192.168.1.1 Werkt dit niet??

Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Geen verbinding?? @-lampje?', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
halve dag na KPN migratie ineens geen internet meer Storing 3 24 november 2016, 12:06
FritzBox 7340 geen internet meer na upgrade wijkcentrale Eigen modem configuratie en problemen 3 21 november 2016, 19:56
Fritz!Box 7390 Krijgt geen verbinding Algemeen 48 20 november 2016, 15:07
Verbinding timed out Storing 23 11 november 2016, 18:21
Dagelijks onderbroken verbinding sinds nieuw netwerk Algemeen 14 10 november 2016, 17:06
Goedemorgen bezoeker
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
| muisje00:32:07
| vdbits06:43:18
| Wanabo09:40:55
| Carlovanlent11:29:31
| Matthy Alblas13:46:05
| ronald schuit14:14:13
| famcai14:48:16
| cdb19:27:29
| peukevreugd21:53:30
| johan32421:54:24
Shoutbox
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

07 december 2016, 12:08
iemand weet welke firmware huawei hg665d op dit moment zit?

15 november 2016, 21:47
Online.nl=amateurs

05 november 2016, 16:44
Hallo allemaal, Vanaf 18 oktober heb ik geen verbinding meer. Bijna elke dag bellen met klantendienst, 5 a 6 keer emailen naar de klantenservice niets opgelost. Nog steeds geen verbinding dus geen

01 november 2016, 19:42
in helmond dezelfde storing

27 oktober 2016, 23:15
@ MGuitink Om weer in het modem te komen, eerst restten via het verzonken knopje aan de zijkant van het modem.