obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Online Gebruikers Groep - Experts helpen klanten » Livebox (= Sagem f@st 3203, wordt uitgefaseerd) » Livebox configuratie en problemen
Wat is er mogelijk met het modem en hoe doe je het? Hoe kom je in het configuratiescherm? Heeft deze router wireless? Waar vind je wat in de schermen? Kun je nog extra dingen instellen, bijv. via telnet? Zijn er problemen bekend met dit modem? en hoe los je ze op?
 Onderwerp afdrukken
Welke Poorten TCP/UDP worden door Orange dichtgezet???
Richard
Ooooh op die manier. Ja nu snap ik hem.
Postfix rulez toch wel.Smile

Bedankt voor de uitleg!

Greetings, Richard.
 
mesa57

Quote

Optimist schreef:
Heu, dat is lachen! Bedoel je dat je gewoon uitgaande connecties kan maken op andere mailservers vanuit jouw systeem thuis?

Wat doet 'telnet drik-amsterdam-01.drik.net 25' bij jou? Geeft de mail server een prompt terug?

Optimist


Dan krijg ik :

220 drik-amsterdam-01.drik.net ESMTP Postfix (Debian/GNU)
 
Richard
Pret! Dan staat bij jou dus inderdaad poort 25 open Mesa57. Ongelooflijk, misschien hang jij op een andere server ofzo waar ze dat vergeten zijn dicht te zetten?
Welk abo van Orange heb je?

Greetings, Richard.
 
Optimist
@mesa57: De wonderen zijn de wereld nog niet uit! De response van de server klopt inderdaad! Smile. Ik denk dat er heel wat mensen jaloers op je zijn!

Op zich houd ik niet zo van providers die poorten dicht zetten, maar voor wat betreft uitgaande TCP/25 kan ik het me eigenlijk wel een beetje voorstellen. Er zijn tegenwoordig zoveel systemen die open relays geworden zijn nadat ze geïnfecteerd zijn geworden door een virus of worm...
 
mesa57

Quote

Richard schreef:
Welk abo van Orange heb je?

Gewoon Orange Family.
En messenger webcam werkt inderdaad als beide partijen versie 7.5 gebruiken. Het is dan wel een verbinding via een (langzame ?) relay server en geen directe verbinding.
Gewijzigd door mesa57 op 15 december 2006, 21:35
 
Optimist

Quote

mesa57 schreef:
En messenger webcam werkt inderdaad als beide partijen versie 7.5 gebruiken. Het is dan wel een verbinding via een (langzame ?) relay server en geen directe verbinding.


OK, maar als je de juiste poort(ranges) open zet, dan zouden ook directe verbindingen mogelijk moeten zijn hoor... In dat geval is het inderdaad een beetje handiger om een uPnP service in de router te hebben.

Optimist
 
Richard
Een beetje veel handiger, want MSN maakt middels die uPnP gebruik van heel veel poorten tussen 1024 en 65535, zoveel poorten zou ik echt niet open zetten.

Greetings, Richard.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Welke Poorten TCP/UDP worden door Orange dichtgezet???', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Zyxel vervangen door fritzbox 7390 Algemeen : 7 01 dec 2017
Overstappen door storingen Storing : 10 23 dec 2016
welke keuze? online+ tv of toch blijven bij Telfort Huawei configuratie en problemen : 4 02 okt 2016
snelheid gesmoord door online? Algemeen : 9 09 jul 2015
SpeedTouch 546 vervangen door eigen modem Eigen modem configuratie en problemen : 4 14 mei 2015
Advertentie