obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Online Gebruikers Groep - Experts helpen klanten » Livebox (= Sagem f@st 3203, wordt uitgefaseerd) » Livebox meer apparaten aansluiten
Waarvoor en hoe gebruik je een switch, router of een access point achter dit modem? Hoe krijg ik mijn NAS, netwerkprinter, enz. in mijn netwerk? Hoe deel ik mijn web-, smtp-, ftp-, enz. server met anderen op het internet? Hoe kan ik online spellen spelen op mijn xbox, ps3, wii, psp, enz.? Hoe sluit ik mijn iphone, ip-tv, ip-telefoon, ata, enz. aan op deze router en moet ik dan nog speciale dingen instellen?
 Onderwerp afdrukken
Welke Router aan te raden achter Livebox (Orange Family)
Optimist

Quote

Richard schreef:
Zelf heb ik hier (lees het Linux onderdeel) exact de oplossing toegepast waarvan jij je afvraagt of dat werkt. Alleen heb ik er dan geen router achter gehangen maar een Linux pc die alle routing en firewalling doet en dat werkt perfekt.


@Richard: heb je al eens gekeken naar de UPnP implementatie voor Linux? Zo ja, dan ben ik nieuwsgierig naar je bevindingen!

Optimist
 
Richard
Nee heb ik nog niet naar gekeken Optimist, maar ik moet zeggen tot nog toe geen problemen te ondervinden met webcam of praten via MSN.
Ik zal echter eens gaan zoeken naar zo'n uPnP implementatie al weet ik niet of m'n firewall ermee overweg kan. Ik gebruik gShield als shell om iptables aan te sturen, maar moet de oude versie gebruiken omdat de nieuwe versie controleert of er een extern ip op eth0 aanwezig is en dat is er uiteraard niet op deze manier en dan hangt ie hem ergens op.
Helaas heb ik geen zo diepgaande kennis van linux dat ik die check uit de opstartcode kan halen.

Met de nieuwe versie is namelijk ook port-range forward mogelijk met de oude niet en dat is natuurlijk ook wat lastiger. gShield's ontwikkeling staat echter zo goed als stop.Sad

Maar oke da's off-topic hier, zoals gezegd, ik ga eens op zoek naar de door jou genoemde implementatie en dan eens zien wat ik ermee kan.

Greetings, Richard.
 
Pompiedom
Betekend dit nu ook dat als je een tweede router achter de LB gebruikt dat je nu vaste IPs kan instellen (op je eigen router) want de LB die leased ze maar voor beperkte tijd wat erg lastig is met Port Forwarding.
 
Optimist

Quote

Pompiedom schreef:
Betekend dit nu ook dat als je een tweede router achter de LB gebruikt dat je nu vaste IPs kan instellen (op je eigen router) want de LB die leased ze maar voor beperkte tijd wat erg lastig is met Port Forwarding.

Dat kan je ook doen met de Livebox. Gewoon DHCP uitzetten en in het subnet van de LAN zijde (192.168.1.0/24) de IP adressen configureren.

Optimist
 
mesa57
De speedtouch is geen kale router maar een MODEM plus router.
Die kun je dus NIET achter de livebox hangen.
Daarnaast is het 801.11b wifi protocol te langzaam voor adsl family.

Je zou inplaats van de livebox het speedtouch modem kunnen proberen, maar of dat gaat werken is nog de vraag. Download en installeer dan op zijn minst de laatste firmware en modem configuratie van www.speedtouch.nl

Ik weet niet of de speedtouch 570 adsl+2 compatible is. De enige informatie die ik kan vinden is dat mensen het niet aan de praat krijgen op orange adsl family,

Dus doe jezelf een plezier en ga het ook niet proberen.
Gebruik de livebox en vervang je draadloos netwerk door een 801.11g router + wifi kaarten.
 
Optimist

Quote

mesa57 schreef:
De speedtouch is geen kale router maar een MODEM plus router.
Die kun je dus NIET achter de livebox hangen.
Daarnaast is het 801.11b wifi protocol te langzaam voor adsl family.

Misschien is het mogelijk om je Speedtouch 570 toch nog te gebruiken door de LAN interface door middel van een UTP 'crosscable' met één van de LAN poorten van de Livebox te verbinden. Het is daarbij erg belangrijk om erop te letten dat je géén gewone UTP LAN kabel gebruikt, maar een 'crosscable' (some kan je ook een soort cross connect verloopstukje kopen). Mogelijk zou je op die manier de WiFi interface kunnen gebruiken voor één of meerdere LAN clients (die zich immers in hetzelfde segment bevinden).

mesa57 heeft natuurlijk een goed punt met de snelheid van de WiFi interface in vergelijking met de ADSL snelheid.

Optimist
 
Richard
Zie even je eigen aangemaakte topic daarvoor. Puma heeft daar al een oplossing voor geschreven.

Greetings, Richard.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Welke Router aan te raden achter Livebox (Orange Family)', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
M7 aansluiten achter switch? Digitale TV. Hoe sluit ik mijn digitale ontvanger aan? : 1 16 jun 2021
Zelf Router op glasvezel Online Alles-in-1 met Glasvezel : 1 16 sep 2020
zakelijke PC - Router gaat op standby Zyxel configuratie en problemen : 2 16 feb 2020
M7 kastje achter switch/AP Zyxel meer apparaten aansluiten : 5 15 aug 2019
Vpnnord via 2e netgear router Algemeen : 1 15 jul 2019
Advertentie