obey-robots.txt
08 December 2016, 06:52
Navigatie
Ledenenquête
Heb je de oplossing voor je probleem op dit forum gevonden/gekregen?

Ja
Ledenenquête: Heb je de oplossing voor je probleem op dit forum gevonden/gekregen? Ja 39% [89 stemmen]
39% [89 stemmen]

Nee
Ledenenquête: Heb je de oplossing voor je probleem op dit forum gevonden/gekregen? Nee 61% [137 stemmen]
61% [137 stemmen]

Stemmen: 226
U dient in te loggen om te stemmen.
Gestart: 25 jun 2009

Enquête-archief
Steun ons
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord


Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.
Online Gebruikers Groep
Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Onderwerp bekijken
Wat is er mogelijk met het modem en hoe doe je het? Hoe kom je in het configuratiescherm? Heeft deze router wireless? Waar vind je wat in de schermen? Kun je nog extra dingen instellen, bijv. via telnet? Zijn er problemen bekend met dit modem? en hoe los je ze op?
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
 Onderwerp afdrukken

LB blokkeert antiphishing filter

Peter K
Om phishing tegen te gaan, blokkeert mijn mailprogramma (mozilla thunderbird) de herkomst van mailtjes. Dat lukt echter niet. Ik krijg de volgende foutmelding bij alle mailtjes:
could not get spf info: dns-server 192.168.1.1 refused a tcp connection.
Volgens mij is die server gewoon mijn livebox. Hoe kan ik deze foutmelding voorkomen?
 
Richard
Dat is inderdaad jouw Livebox.
Om te kunnen bepalen hoe je deze foutmelding kunt voorkomen, zal er eerst gekeken moeten worden welke verbinding er wordt geprobeerd te maken en op welke poort.

Greetings, Richard.
 
Peter K
hm, die vraag zal ik op mozbrowser.nl neerleggen. ik heb geen idee.
 
deadbox
Peter K schreef:
.... Ik krijg de volgende foutmelding bij alle mailtjes:
could not get spf info: dns-server 192.168.1.1 refused a tcp connection.
Volgens mij is die server gewoon mijn livebox. Hoe kan ik deze foutmelding voorkomen?


Als je niets aan de instellingen verandert verzorgt de LB de zogenaamde DNS-service voor je PC's. DNS wordt gebruikt om bij een naam als www.orange.nl het bijbehorende IP-nummer op te zoeken. De LB krijgt dat soort DNS-vragen van je PC, stelt die vragen zelf weer aan de DNS-server(s) van Orange en speelt het antwoord weer door naar je PC.

SPF is een relatief nieuwe toepassing van datzelfde DNS systeem, om spam en phishing tegen te gaan. Met SPF kan een DNS-server ook antwoord geven op de vraag "welke IP-adressen zijn gerechtigd mail te versturen uit naam van @eendomein.nl". Als het IP-adres waar een mailtje van afkomstig is niet in dat antwoord voorkomt, dan is dat een indicatie dat het mailtje spam of een phising poging is. Ik denk dat je mailprogramma dat probeert te doen.

Met die wetenschap en de foutmelding die je krijgt vermoed ik dat de LB het opvragen van SPF-informatie niet ondersteunt. Je kan hier vermoedelijk omheen door in de LB "DNS relay" uit te zetten (geavanceerd menu). Als je je PC daarna opnieuw start krijgt je PC van de LB as het goed is de DNS-servers van Orange zelf mee, i.p.v. het adres van de LB - en die moeten wel SPF kunnen.

Controleer (dos prompt "ipconfig /all") met welke DNS-server(s) je PC werkt, voor én na deze ingreep. Werkt het niet, dan kan je in de netwerkinstellingen van je PC ook handmatig de DNS-servers van Orange opgeven (194.134.5.5 en 194.134.0.97). Je loopt dan wel het risico dat Orange die adressen een keer verandert en je daarachter komt doordat je het internet niet meer op kan. In je LB kan je altijd zien wat de juiste adressen zijn.
 
Richard
SPF is een relatief nieuwe toepassing van datzelfde DNS systeem,

Nja in de ICT noem ik 2 a 3 jaar (minimaal) eigenlijk al niet meer echt relatief nieuw. Maar da's niet zo van belang eigenlijk, je uitleg hierover is wel mooi.

Het werkt overigens best goed moet ik zeggen want mijn mailservers draaien er ook mee. Helaas zou dit alleen werken als alle mailservers er mee werken en dat is helaas niet het geval.
De mailservers van gmx.net kijken er wel naar, zo werd laatst aldaar mail van mij geweigerd omdat het niet van mijn domein afkomstig was. Dat klopt omdat de smtp van wanadoo gebruikt word dus die heb ik mee opgenomen in mijn domein spf records en toen was het weer goed.

Het ligt in elk geval dus -niet- aan de DNS relay van de Livebox want die staat bij mij ook aan en bij mij werkt het goed.
De DNS wordt immers ook doorgeleid naar de lokale DNS server of de externe DNS server als je domein extern draait.

Maar door de uitleg van Deadbox viel mij opeens weer in wat spf was en herinnerde ik me er ook aan dat het hier ook draaide.

In dat geval staat dus vermoedelijk iets in je eigen DNS niet correct ingesteld of je uitgaande mailserver (smtp.wanadoo.nl of smtp.orange.nl) is niet in het spf record opgenomen en da's wel nodig.

Of je probeert mail te versturen via poort 25 niet zijnde de net genoemde smtp servers, dan krijg je dat probleem ook. in dat geval zul je de mailserver moeten aangeven dat hij moet relayen via een van bovengenoemde smtp servers waarbij ik persoonlijk smtp.wanadoo.nl adviseer omdat deze stabieler werkt.

Greetings, Richard.
 
Peter K
Ik had die dns-servers al handmatig ingegeven op mijn pc. Het installatieprogramma van de LB had namelijk de instellingen daarvoor doodleuk onveranderd gelaten, zodat die nog op de adressen van mijn oude provider stonden. Dat werkte natuurlijk niet, dus heb ik de adressen uit de handleiding ingevoerd: 194.134.5.5 en 194.134.5.55.
Gewijzigd door Peter K op 14 december 2006, 23:30
 
Peter K
ik heb smtp.orange.nl op poort 25 staan, dat lijkt me correct.
waar kan ik die spf record vinden?
 
deadbox
Peter K schreef:
waar kan ik die spf record vinden?


Over SPF-records heb je alleen iets te zeggen als je een eigen domeinnaam hebt. Bijvoorbeeld peter@peterk.nl. In dat geval zou je als beheerder van peterk.nl in de SPF-records van peterk.nl moeten (laten) opnemen dat smtp.wanadoo.nl óók gerechtigd is om mail te versturen namens peterk.nl - en alleen om eventuele problemen met uitgaande mail te voorkomen. Richard heeft blijkbaar een eigen domein, en eigen mailserver(s), daarom is dat voor hem wel van belang.

Maar voor de volledigheid: je vraag was waar je spf-records kan vinden. Ze staan in de DNS-server(s) van degene die de DNS van je domeinnaam verzorgt. Meestal het bedrijf waar je je domeinnaam koopt of huurt - als je die hebt. Afhankelijk van het bedrijf wijzig je dat soort dingen via een website waarop je inlogt, of door ze mailtjes te sturen waarin je uitlegt wat je gedaan wil hebben.

Ik vermoed dat je probleem alleen bij inkomende mail ontstaat (?). En dat je geen eigen domeinnaam hebt. Dan valt er ook niets te sleutelen aan SPF-records. Overigens gebruik ik ook Thunderbird (1.5.0.8) en heb ik geen problemen, ook niet met een extentie die SPF-records opvraagt om binnenkomende mail te checken. Mijn LB heeft firmware 034, misschien is dat relevant. Of misschien is je mail programma 'stuk', maar dan is het probleem specifiek voor jouw PC, aangezien het bij mij wel werkt.

Heb je in Thunderbird nog extra extenties geladen? Zo ja, probeer het even zonder.

Richard schreef:
Nja in de ICT noem ik 2 a 3 jaar (minimaal) eigenlijk al niet meer echt relatief nieuw.

Ach, alles is relatief. DNS bestaat alweer dik 20 jaar, dat is dan weer heel oud t.o.v. SPF.... Wink
 
Richard
ik heb smtp.orange.nl op poort 25 staan, dat lijkt me correct.

Dat is ook correct alleen is het zo dat smtp.wanadoo.nl stabieler werkt. Verander hem eens voor de grap, zou me niet verbazen als je dan opeens van je spf probleem af zou zijn.
Zou eigenlijk niet mogen, maar heb al een paar keer kuren meegemaakt met die smtp.orange.nl dus men weet maar nooit.

Greetings, Richard.
 
Peter K
Volgens mij is het een functie van TB zelf en niet van een extensie. Heb niettemin alle extensies uitgeschakeld. Mocht niet baten.
Het is inderdaad bij de inkomende mail. Heb desondanks de smtp-server op smtp.wanadoo.nl gezet, maar ook dat hielp niet.Sad
 
Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'LB blokkeert antiphishing filter', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
SMS diensten filter Algemeen 6 15 juli 2008, 14:16
Serverside Firewall blokkeert downloads Algemeen 10 28 februari 2008, 23:39
Livebox blokkeert toegang computer via internet Livebox configuratie en problemen 61 22 november 2007, 10:45
SPAM filter Orange Frequently Asked Questions 2 18 december 2006, 10:55
Goedemorgen bezoeker
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord



Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
| dutch flash06:16:47
| Ronsworld07:46:58
| earlgrey7209:10:25
| Hans09:55:50
| Wanabo10:11:22
| Ano10:25:57
| dutch113:08:17
| RichieB13:54:34
| Memooh18:41:31
| Tiger 1 dag
Shoutbox
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

07 december 2016, 12:08
iemand weet welke firmware huawei hg665d op dit moment zit?

15 november 2016, 21:47
Online.nl=amateurs

05 november 2016, 16:44
Hallo allemaal, Vanaf 18 oktober heb ik geen verbinding meer. Bijna elke dag bellen met klantendienst, 5 a 6 keer emailen naar de klantenservice niets opgelost. Nog steeds geen verbinding dus geen

01 november 2016, 19:42
in helmond dezelfde storing

27 oktober 2016, 23:15
@ MGuitink Om weer in het modem te komen, eerst restten via het verzonken knopje aan de zijkant van het modem.