obey-robots.txt
04 December 2016, 23:21
Navigatie
Ledenenquête
Heb je de oplossing voor je probleem op dit forum gevonden/gekregen?

Ja
Ledenenquête: Heb je de oplossing voor je probleem op dit forum gevonden/gekregen? Ja 40% [89 stemmen]
40% [89 stemmen]

Nee
Ledenenquête: Heb je de oplossing voor je probleem op dit forum gevonden/gekregen? Nee 60% [136 stemmen]
60% [136 stemmen]

Stemmen: 225
U dient in te loggen om te stemmen.
Gestart: 25 jun 2009

Enquête-archief
Steun ons
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.
Online Gebruikers Groep
Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Onderwerp bekijken
Algemeen, maar niet gemeen.
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
 Onderwerp afdrukken

Zonnepanelen! Iemand ervaring mee?

Arjan_S
Hallo,

aangezien mijn vriendin en ik pas een nieuwbouwhuis betrokken hebben, zat daar ook een bouwdepot bij (spaarpot voor verbouwen e.d.).
Nu heb ik er al eerder aan gedacht, maar van de week kreeg ik weer een inval door een post die ik las op GoT! Zonnepanelen op ons platte dak, we hebben vrij uitzicht op het zuiden dus heel veel zonuren! En die zonuren leveren weer energie, energie die je niet opmaakt uit oude energie (gas, kolen e.d.) en die je niet hoeft te betalen aan je leverancier! Nu hebben we al groene stroom, maar het kan altijd beter.

Wie heeft er ervaring met zonnepanelen en wil zijn ervaringen delen?

Ikzelf wil gaan voor 4 of 5 panelen, ik heb ook al een bedrijf gezien dat de volledige installatie kan verzorgen. Kost ongeveer 1100 Euri per paneel. Het schijnt dat als de zon maar hard genoeg schijnt je energiemeter terugloopt! Al vraag ik me af of een digitale meter dat ook doet..
Gewijzigd door Arjan_S op 17 december 2006, 16:37

Optimist
@Arjen: Goed idee, maar bij de huidige energietarieven niet renderend. Het is wél prima voor het milieu, uiteraard.

Indien je echt energie zou willen besparen en op termijn de investering wilt terug verdienen, kijk dan eens naar zonne-collectoren voor de warmwater- en verwarmingsvoorziening. Daarmee kan je aanmerkelijk sneller (milieu)rendement behalen!

Zelfs in de winter kunnen zonne-collectoren water voorverwarmen waarna de warmwater installatie nog slechts hoeft na te verwarmen. Je zou dan tevens kunnen overwegen om de wasmachine en de vaatwasser op de warmwaterleiding aan te sluiten.

Optimist

rene7220
Op tweakers.net loopt al een hele tijd een
discussie over dit onderwerp.

Kijk eens hier:

http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1143275

Leesvoer genoeg!

Rene

hevi
Kan iemand uitleggen wat dit met ADSL of Orange te maken heeft?

Loopt de Livebox ook op zonnepanelen? Wink

Suug
helemaal mee eens, hoort hier niet thuis
Gewijzigd door Suug op 16 december 2006, 19:54

Wanabo
Geen moeite mee! Het staat onder Zeurdoos / Algemeen, daar kun je van alles in kwijt.Cool
Wanabo - Wanadoo abonnee

Alice, CaiWay, Glasvezel, Kabel, KPN, Online, Stipte, T-Mobile, Tele2, Telfort, UPC, VodaFone, XS4ALL, ZeeLandNet, Ziggo. Laatste berichten overzicht alle Gebruikers Forums.

Defrie
En zijn de superbeheerders het al eens? Wink
Ik vond het interessant genoeg om even te lezen...

Suug
Natuurlijk zijn de superbeheerders het eens, verschil van mening kan er zijn, is geen discussie waard.

Gaf alleen mijn mening, maar heb hem niet op slot gezet, toch???

Arjan_S
Pff wat een lang topic daar op Tweakers.. Nou ik denk inderdaad dat zonnecollectoren meer rendabel zijn op het moment, alleen voor de installatie moet ik nog even kjken wat we gaan doen.

De kosten zijn me nog niet helemaal bekend en ik zag dat er dan aardig wat extra gaten in mijn dak gemaakt moeten worden. Ook hebben we net een 3 maanden oude superdeluxe boiler, en die moet er dan hoogstwaarschijnlijk uit. Ach, misschien kan ik daar nog iemand blij mee maken dan.. Misschien zou een combinatie het beste zijn, alleen het is een flinke investering.

Bedankt voor de input en de interesse! Nu mijn vriendin nog overtuigen Wink

Pee es: en die beheerders komen er altijd wel uit hoor gheheh

Wanabo
Enige jaren geleden heb ik het ook overwogen, maar inmiddels is de subsidie verdwenen en is het minder interessant geworden.
Wanabo - Wanadoo abonnee

Alice, CaiWay, Glasvezel, Kabel, KPN, Online, Stipte, T-Mobile, Tele2, Telfort, UPC, VodaFone, XS4ALL, ZeeLandNet, Ziggo. Laatste berichten overzicht alle Gebruikers Forums.

Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Zonnepanelen! Iemand ervaring mee?', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
wie heeft ervaring met opzeggen? Algemeen 5 28 mei 2015, 19:01
Iemand configuratie voor zyxel 2602HW-D1A Zyxel configuratie en problemen 17 03 februari 2015, 09:02
Lage snelheid, Veel fouten!, iemand tips? Snelheid 6 05 maart 2013, 23:31
Eerste ervaring met fiberfast... Huawei configuratie en problemen 6 28 oktober 2012, 14:05
Online Opslag ervaring Webspace 2 24 februari 2011, 23:50
Goedenavond bezoeker
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
| Johan400:27:16
| frankvdz00:31:05
| ronald schuit01:04:08
| Wanabo03:10:31
| dutch flash03:15:07
| RichieB03:46:20
| Roroko05:01:03
| Hans06:54:03
| Lutz07:51:58
| Sambala09:59:22
Shoutbox
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

15 november 2016, 21:47
Online.nl=amateurs

05 november 2016, 16:44
Hallo allemaal, Vanaf 18 oktober heb ik geen verbinding meer. Bijna elke dag bellen met klantendienst, 5 a 6 keer emailen naar de klantenservice niets opgelost. Nog steeds geen verbinding dus geen

01 november 2016, 19:42
in helmond dezelfde storing

27 oktober 2016, 23:15
@ MGuitink Om weer in het modem te komen, eerst restten via het verzonken knopje aan de zijkant van het modem.

27 oktober 2016, 13:39
Hoe kan ik het wachtwoord voor mijn huawei hg655d opnieuw instellen?