obey-robots.txt
02 December 2016, 19:00
Navigatie
Ledenenquête
Heb je de oplossing voor je probleem op dit forum gevonden/gekregen?

Ja
Ledenenquête: Heb je de oplossing voor je probleem op dit forum gevonden/gekregen? Ja 39% [88 stemmen]
39% [88 stemmen]

Nee
Ledenenquête: Heb je de oplossing voor je probleem op dit forum gevonden/gekregen? Nee 61% [136 stemmen]
61% [136 stemmen]

Stemmen: 224
U dient in te loggen om te stemmen.
Gestart: 25 jun 2009

Enquête-archief
Steun ons
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.
Online Gebruikers Groep
Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Onderwerp bekijken
Help de helpdesk!
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
 Onderwerp afdrukken

***SPAM*** in de titelbalk?

fender
Wie kan mij helpen?

Ik heb een spamfilter bij Orange. Echter, enige tijd geleden heb ik bij Orange en Casema geklaagd over het feit dat Orange de letters ***SPAM*** toevoegt in de titels van mijn NORMALE e-mails. Dus dat zijn absoluut geen spammails. Vandaag ontving ik zelfs de periodieke nieuwsbrief van Orange met in de titel: ***SPAM*** alles over Internet Explorer 7. Nota bene een e-mail van hun zelf....
De helpdesk van Orange en Casema kunnen mij niet helpen en verwijzen naar elkaar.....
Wie heeft er ook last van en weet misschien een oplossing???

fender

Optimist
Vreemde zaak. In principe valt het niet te voorkomen dat berichten soms onterecht als spam worden aangemerkt, maar dat zou toch beperkt moeten zijn tot enkele procenten van je berichten.

Kan je een inschatting maken van het percentage mailtjes dat onterecht als spam wordt gemarkeerd? Indien dat meer is dan enkele procenten, dan zou Orange dat toch moeten oplossen.

Ontvang je veel doorgestuurde e-mail met attachments, of zoiets? Die worden bij mij wel eens onterecht gemarkeerd als spam.

Ik ken de anti-spam oplossing van Orange niet, maar sommige anti-spam diensten staan het aanmaken van 'whitelists' toe: daarmee kan je een lijst van e-mail adressen samenstellen die niet door de anti-spam software worden gecontroleerd en die worden dan ook nooit als spam gemarkeerd.

Succes, Optimist

fender
Hoi Optimist,

Bedankt voor je snelle reactie.

Ja, het is inderdaad een vreemde zaak. Ik ben overigens niet de enige met dit probleem. Op een ander forum klaagde ook iemand over exact het hetzelfde.

De whitelist is mij bekend. Die heb ik aangelegd op de webmail pagina van Orange. Ik vraag mij af of dat goed werkt. Ook daar ontvang ik nl. normale mails met de toevoeging ***SPAM***. De periodieke nieuwsbrief van Orange (voorbeeld) kwam niet alleen op webmail als aangemerkte ***SPAM*** bij mij binnen, ook op Outlook 2000 kwam ie als ***SPAM*** binnen.

Het zijn geen mails met zware bijlagen. Het zijn geen mails met vreemde woorden, die de filter zou moeten opvallen. Het zijn mails van vrienden en bekenden met normale tekst die als ***SPAM*** gezien worden door Orange. Je kunt je voorstellen dat ik er niet blij mee ben.

Het vervelende van het verhaal is dat Orange mij niet kan helpen. Ze kwamen er niet uit. Op het laatst verwezen ze mij naar Google om daar maar eens te kijken naar de werking van spamfilters...

*Is er een whitelist aan te leggen op Outlook 2000. Dat is toch gewoon je adressenboek? Zou dat helpen?
*De spam-mails worden trouwens direct verwijderd door Orange. Ik kan ze niet inzien. Is ook dat normaal?
*De spamfilter is door Orange automatisch ingesteld. Zou ik hem zelf opnieuw via de site moeten instellen?

Zijn er hier niet meer mensen met dit probleem?

Groet,

Fender

Optimist
fender schreef:
Het zijn geen mails met zware bijlagen. Het zijn geen mails met vreemde woorden, die de filter zou moeten opvallen. Het zijn mails van vrienden en bekenden met normale tekst die als ***SPAM*** gezien worden door Orange. Je kunt je voorstellen dat ik er niet blij mee ben.

Dat kan ik me voorstellen!

Het vervelende van het verhaal is dat Orange mij niet kan helpen. Ze kwamen er niet uit. Op het laatst verwezen ze mij naar Google om daar maar eens te kijken naar de werking van spamfilters...

Dat is geen correcte houding. Indien Orange een product of dienst verkoopt, dan zouden ze goede support moeten leveren. Het verwijzen naar Google (ofwel: zoek het zelf maar uit) is niet correct: de helpdesk zou zelf een oplossing moeten aandragen en in ieder geval een analyse moeten maken van het probleem en de mogelijke oplossing moeten aandragen.

*Is er een whitelist aan te leggen op Outlook 2000. Dat is toch gewoon je adressenboek? Zou dat helpen?

Ik heb geen idee hoe de anti-spam dienstverlening van Orange werkt. Is het een programmaatje dat op de PC wordt geïnstalleerd, of is het een dienst van Orange die op haar mail servers draait? In het laatste geval kan je meestal een lijstje met e-mail adressen door middel van een webpagine uploaden en markeren als adressen waarvandaan legitieme mail wordt verzonden. Ik ken de dienstverlening van Orange m.b.t. SPAM niet, dus ik kan er geen commentaar op leveren.

*De spam-mails worden trouwens direct verwijderd door Orange. Ik kan ze niet inzien. Is ook dat normaal?

Tja, ik vind dat zeker niet normaal. De meeste dienstverleners plaatsen SPAM mail apart, zodat je die eens in de zoveel tijd even kunt nazien -- juist omdat het nooit 100% valt uit te sluiten dat legitieme mail als SPAM wordt gemarkeerd. Vaak worden de mailtjes dan een week of twee bewaard en dan automatisch door het systeem gewist. Een anti-SPAM dienstverlening die gewoon de mailtjes wist zou ik niet afnemen!

*De spamfilter is door Orange automatisch ingesteld. Zou ik hem zelf opnieuw via de site moeten instellen?

Misschien wel. Helaas kan ik je niet verder helpen, want ik ken de dienstverlening van Orange niet. Sorry. Anderen met ervaring?

Succes, Optimist

Rinaldo
fender schreef:
Hoi Optimist,

Bedankt voor je snelle reactie.

Ja, het is inderdaad een vreemde zaak. Ik ben overigens niet de enige met dit probleem. Op een ander forum klaagde ook iemand over exact het hetzelfde.

De whitelist is mij bekend. Die heb ik aangelegd op de webmail pagina van Orange. Ik vraag mij af of dat goed werkt. Ook daar ontvang ik nl. normale mails met de toevoeging ***SPAM***. De periodieke nieuwsbrief van Orange (voorbeeld) kwam niet alleen op webmail als aangemerkte ***SPAM*** bij mij binnen, ook op Outlook 2000 kwam ie als ***SPAM*** binnen.

Zijn er hier niet meer mensen met dit probleem?

Groet,

Fender

Ik heb hetzelfde probleem. Je kunt de spamfilter niet instellen. Ik heb een mailtje gestuurd naar de helpesk. In principe wil ik er van af van zo een slechte spamfilter.

Rinaldo

fender
Ik heb de Helpdesk van Orange maar weer eens aangeschreven. Hieronder het teleurstellende antwoord. Vorige maand had ik van Casema schriftelijk te horen gekregen dat Orange verantwoordelijk is voor de werking van HUN spamfilter... Het is echt een soap....
Het antwoord van Orange:

Geachte ....., Casema, onze kabelleverancier, handelt alle administratieve en technische zaken af voor Orange Cable. Wij raden u aan contact op te nemen met Casema via een van de volgende telefoonnummers: klantenservice, betalingen, internethelpdesk: 0900 8896 (EUR 0,10/min) productinformatie en verkoop: 0900 1884 (EUR 0,10/min) correspondentie-adres N.V. Casema Postbus 16192 2500 BD Den Haag Wij behandelen geen reacties op deze e-mail en sturen die ook niet door naar Casema. Met vriendelijke groeten, Orange Nederland Breedband BV

Optimist
fender schreef:
Ik heb de Helpdesk van Orange maar weer eens aangeschreven. Hieronder het teleurstellende antwoord. Vorige maand had ik van Casema schriftelijk te horen gekregen dat Orange verantwoordelijk is voor de werking van HUN spamfilter... Het is echt een soap....
Het antwoord van Orange:

Geachte ....., Casema, onze kabelleverancier, handelt alle administratieve en technische zaken af voor Orange Cable. Wij raden u aan contact op te nemen met Casema via een van de volgende telefoonnummers: klantenservice, betalingen, internethelpdesk: 0900 8896 (EUR 0,10/min) productinformatie en verkoop: 0900 1884 (EUR 0,10/min) correspondentie-adres N.V. Casema Postbus 16192 2500 BD Den Haag Wij behandelen geen reacties op deze e-mail en sturen die ook niet door naar Casema. Met vriendelijke groeten, Orange Nederland Breedband BV

Uitermate slechte klantenservice -- ik neem aan dat je een contract hebt met Orange? Indien dit zo is, dan blijft Orange aanspreekbaar op tekortkomingen van de dienstverlening. Dit staat los van de vraag wie de dienstverlening uitvoert namens Orange.

Orange voelt zich kennelijk absoluut geen partij in deze en dat is niet juist. Als klant wil je misschien niet eens weten dat de dienst door een andere partij geleverd wordt en het is zeker niet juist dat Orange zich daar achter verschuilt. Zou Orange wel in actie komen als je zou besluiten het maandbedrag niet over te maken op de rekening van Orange maar op de rekening van Casema?

Uit welwillendheid zou je het nog eens kunnen proberen bij de helpdesk van Casema, maar als dat niet tot een bevredigend resultaat leidt, dan blijft Orange als contractpartij verantwoordelijk. Je zou dan eventueel Orange in gebreke kunnen stellen. Dat zou een eerste stap kunnen zijn in het eenzijdig verbreken van de overeenkomst.

Het is overigens misschien ook wel iets voor Kassa! of Tros Radar -- vooral de manier waarop je doorverwezen wordt zonder dat Orange zich verantwoordelijk voelt vind ik vreemd. Je zou op zijn minst van de Orange helpdesk mogen verwachten dat zij de melding doorzetten aan Casema.

Ik wens je veel succes, Optimist

fender
Bedankt weer Optimist voor je snelle reactie.

Ik denk er precies over, zoals jij het verwoord. Ik heb het antwoord van Orange doorgemaild naar de Helpdesk van Casema. Ik wacht hun acties af. Ik heb de URL van dit forum ook doorgemaild naar ze. Dus het zou wel helpen als meer mensen die dit probleem ook hebben, hun ervaringen in deze topic verwoorden.
Je vroeg me overigens nog hoeveel % van de binnenkomende mails bij mij door Orange worden voorzien van de term ***SPAM***. Antwoord: tussen de 60 en 80 %....

Wordt vervolgd....

Wanabo
Kijk ff links, daar staat een nieuwe enquete.

Het SpamFilter van Orange

is waardeloos!
is nuttig!

Gelijk ff stemmen!Cool
Wanabo - Wanadoo abonnee

Alice, CaiWay, Glasvezel, Kabel, KPN, Online, Stipte, T-Mobile, Tele2, Telfort, UPC, VodaFone, XS4ALL, ZeeLandNet, Ziggo. Laatste berichten overzicht alle Gebruikers Forums.

Optimist
fender schreef:
Je vroeg me overigens nog hoeveel % van de binnenkomende mails bij mij door Orange worden voorzien van de term ***SPAM***. Antwoord: tussen de 60 en 80 %....

OK -- en dat is in elk geval niet zoals het moet zijn. Een goed spamfilter (en ditto dienstverlening) zou maximaal tot 5% van de mailtjes onterecht moeten markeren als SPAM. En ze dan uiteraard niet meteen wissen, maar in quarantaine houden zodat de ontvanger in elk geval de kans heeft om eens in de zoveel tijd de mailtjes na te zien.

Optimist

Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; '***SPAM*** in de titelbalk?', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
SPAM Algemeen 2 22 maart 2009, 10:09
veel spam Algemeen 7 19 mei 2008, 19:54
Gigantische hoeveelheid SPAM Algemeen 11 31 december 2007, 09:37
anti spam van orange ??doh ! Algemeen 10 02 juli 2007, 22:24
Instellen spamfilter in Outlook 2007 Helpdesk 1 03 juni 2007, 11:34
Goedenavond bezoeker
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
| Wanabo01:20:53
| Roroko08:33:11
| trebor6009:12:21
| mbakirci09:28:37
| Lutz09:42:21
| earlyhchicken09:42:25
| Jan194712:01:59
| benalla 1 dag
| johan324 1 dag
| dutch flash 1 dag
Shoutbox
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

15 november 2016, 21:47
Online.nl=amateurs

05 november 2016, 16:44
Hallo allemaal, Vanaf 18 oktober heb ik geen verbinding meer. Bijna elke dag bellen met klantendienst, 5 a 6 keer emailen naar de klantenservice niets opgelost. Nog steeds geen verbinding dus geen

01 november 2016, 19:42
in helmond dezelfde storing

27 oktober 2016, 23:15
@ MGuitink Om weer in het modem te komen, eerst restten via het verzonken knopje aan de zijkant van het modem.

27 oktober 2016, 13:39
Hoe kan ik het wachtwoord voor mijn huawei hg655d opnieuw instellen?