obey-robots.txt
02 December 2016, 18:57
Navigatie
Ledenenquête
Heb je de oplossing voor je probleem op dit forum gevonden/gekregen?

Ja
Ledenenquête: Heb je de oplossing voor je probleem op dit forum gevonden/gekregen? Ja 39% [88 stemmen]
39% [88 stemmen]

Nee
Ledenenquête: Heb je de oplossing voor je probleem op dit forum gevonden/gekregen? Nee 61% [136 stemmen]
61% [136 stemmen]

Stemmen: 224
U dient in te loggen om te stemmen.
Gestart: 25 jun 2009

Enquête-archief
Steun ons
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.
Online Gebruikers Groep
Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Onderwerp bekijken
Wat is er mogelijk met het modem en hoe doe je het? Hoe kom je in het configuratiescherm? Heeft deze router wireless? Waar vind je wat in de schermen? Kun je nog extra dingen instellen, bijv. via telnet? Zijn er problemen bekend met dit modem? en hoe los je ze op?
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
 Onderwerp afdrukken

Ethernet+WLAN=geen netwerk???

Clif
Iemand hellup pls, want ik snap er de ballen niet meer van..

Ik heb (huiskamer) een Livebox staan. Deze is met een ethernetkabel verbonden met een xbox360. De xbox heeft een vast ip(192.168.1.11) en kan zonder problemen het net op voor online gaming. Ik heb ook een pc(zolder) deze is middels de draadloze mogelijkheid van de LB aangesloten(192.168.1.10) en kan ook zonder problemen het net op. Wat echter niet kan is dat ik deze twee vrienden met elkaar kan laten praten. De xbox heeft namelijk de mooie feature om je pc media te streamen. Is het echt onmogelijk om ethernet en wlan in een netwerk te hangen???
Ik heb geprobeerd om het ip van de xbox te pingen, maar dat geeft alleen time outs.
DHCP geeft dezelfde klachten. Zonder firewalls lukt het ook niet.

Kan iemand mij aub helpen?

Alvast bedankt en groet,

Clif
zucht...zal ik het maar gewoon opgeven?...

mesa57
Hoe ziet dat draadloos netwerk eruit (router, accesspoint, livebox kaart, welk ip) ?

Puma
Als je niet eens kunt pingen, dan is het helemaal niet mogelijk om dingen te streamen. Controleer je instellingen van je router. Firewall van je pc, firewall van de router etc.

Optimist
Puma schreef:
Als je niet eens kunt pingen, dan is het helemaal niet mogelijk om dingen te streamen. Controleer je instellingen van je router. Firewall van je pc, firewall van de router etc.

Kijk ook even in de ARP cache -- als je op de commandoregel staat kunt je eens 'arp -a' intikken (op je PC). Indien er bij het IP adres van de Xbox dan geen hardware adres staat, of indien de melding 'incomplete' verschijnt, dan gaat het zelfs onder het IP niveau al fout.

Zoals Puma al aangaf -- controleer eventuele firewall settings. De Xbox en de PC zitten op hetzelfde netwerksegment, dus die zouden elkaar moeten kunnen zien.

Optimist

Clif
Beste mensen,

Ten 1ste wil ik u danken voor het antwoorden. Bij deze.

Naar aanleiding van uw replies het volgende: de router is gewoon de livebox toch?(srry, ben leek) Ik heb destijds de aanbieding genomen met de PCMCIA kaart die je in de box schuift. Het IPadres van mijn livebox is 192.168.1.1. Netwerkmasker: 255.255.255.0

Dit is van mijn pc:

IP-adres: 192.168.1.10
Subnetmasker: 255.255.255.0
Standaardgateway: 192.168.1.1
DNS-server: 192.168.1.1
WINS-server:

Bij de xbox is alles hetzelfde, behalve IP.

Ik heb geen Windows Firewall aanstaan en de Virusscanner staat tijdelijk uit.

Dit zegt u waarschijnlijk meer dan mij: Als de Firewall van de Livebox uitstaat, zie ik met arp -a het IP en MAC adres van de xbox en de pc.
Als ik dan het IP van de xbox ping, krijg ik nog steeds time outs..
Met de Firewall van de Livebox aan, zie ik alleen de PC.

Ik heb overigens nog een PDA. Deze heeft wifi en als ik verbind met het netwerk(vast IP 192.168.1.12) doet ie het ook en ik kan hem pingen vanaf de pc. Wellicht heeft u daar ook wat aan..

wederom bedankt.
vr. gr. Clif

mesa57
Dit is een lastige. Je weet ook zeker dat het ip adres van je xbox niet dezelfde is als eentje die al in gebruik is ?
De firewall op de livebox zou ik in iedere geval uitschakelen.
Ping zegt niet alles, het kan zijn dat de xbox geen icpm pakketjes accepteert, wellicht door een eigen firewall, en dan krijg je geen antwoord op een ping. De firewall(s) op je pc en xbox moeten ook uitgeschakeld zijn. Kun je de pc misschiens een direct connecten aan de livebox en dan eens kijken of het wel werkt (de livebox heeft 2 netwerk aansluitingen) ?
Gewijzigd door mesa57 op 27 december 2006, 11:21

Clif
O ok. dus dat pingen wil nog niet alles zeggen..
Het is helaas niet mogelijk om mijn pc wired aan te sluiten. Deze staat namelijk aardig weggebouwd op de zolder. ik heb ook wat gelezen over het openzetten van poorten(?). Dit zou nodig zijn om de media te kunnen streamen. Ik neem aan dat dat nog niet van toepassing is omdat de twee elkaar niet eens zien, of heb ik dat verkeerd?

Clif
iemand? :'(

Richard
Beste Clif.
Je vroeg me hier mijn licht eens over te laten schijnen maar nu ik de post zie, herinner ik me dat ik al gekeken heb en geen reply geschreven omdat de gedachten die ik er over had, al door anderen zijn verwoord en opgeschreven hier.

Wat in eerste instantie moet werken is het tcp gebeuren. Dat kun je controleren met pingen. Als alle firewalls uit staan en je kunt -niet- pingen, dan vergeet het sharen maar want dan draait het tcp verkeer niet goed of zelfs nog op een lager niveau, doch ook dat is reeds aangegeven.
Tenzij.... je wel via ftp je xbox kan bereiken bijv. Hoe dat met de 360 zit weet ik niet maar de oude xbox heeft een ftp server ingebouwd.
Da's ook mooi om te testen.

Nu is het zaak te gaan zoeken waar het euvel zich bevindt. Is het wellicht de firewall van de Livebox? Schakel die eens uit en probeer dan nog eens.

Dan is er nog de tip van Mesa, als het kan probeer dan de PC ook bekabeld aan te sluiten om te kijken of er dan wel verbinding komt.

Lukt dat ook niet, kijk dan eens of je een crossover utp kabel hebt, zoja, sluit de netwerkaansluiting van de xbox dan eens rechtstreeks aan de netwerkaansluiting van de pc aan.
Het kan in dat geval zijn dat je statisch ip adressen moet gaan invullen maar wie weet lukt het dan wel.

Het is dus in eerste instantie nu zaak om te ontdekken waarom de verbinding niet tot stand komt.

Ohja, niet dat het een geweldige oplossing is, ik noem het eerder een "workaround" maar wie weet helpt het.
Je kunt op de pc eens het protocol "ipx/spx" installeren. Zit onder de eigenschappen van netwerk dan toevoegen, protocol en dan "nwlink ipx/spx netbios protocol" of zoiets (en a.u.b. geen netbeui mee installeren).

Zou normaal niet moeten hoeven en is geen elegante oplossing maar ik zou me kunnen voorstellen dat de xbox360 daarmee werkt.
Het is in elk geval het proberen waard.
Greetings, Richard.

Optimist
Clif schreef:
Dit zegt u waarschijnlijk meer dan mij: Als de Firewall van de Livebox uitstaat, zie ik met arp -a het IP en MAC adres van de xbox en de pc.

Indien je op de PC zowel het IP adres en MAC adres van de Xbox, de Livebox als de PC ziet, dan betekent het dat die drie systemen elkaar kunnen zien. ARP wordt gebruikt om te ontdekken welk IP adres via welk MAC adres bereikbaar is.

Als je dan nog niet met elkaar kunt communiceren, dan moet er iets mis zijn op IP niveau (routering, firewall op de Livebox of PC).

Optimist

Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Ethernet+WLAN=geen netwerk???', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
halve dag na KPN migratie ineens geen internet meer Storing 3 24 november 2016, 12:06
FritzBox 7340 geen internet meer na upgrade wijkcentrale Eigen modem configuratie en problemen 3 21 november 2016, 19:56
Fritz!Box 7390 Krijgt geen verbinding Algemeen 48 20 november 2016, 15:07
Configuratie Fritz!Box 7340 na migratie naar KPN netwerk Storing 17 17 november 2016, 11:48
Dagelijks onderbroken verbinding sinds nieuw netwerk Algemeen 14 10 november 2016, 17:06
Goedenavond bezoeker
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
| Wanabo01:17:35
| Roroko08:29:53
| trebor6009:09:03
| mbakirci09:25:19
| Lutz09:39:03
| earlyhchicken09:39:07
| Jan194711:58:41
| benalla 1 dag
| johan324 1 dag
| dutch flash 1 dag
Shoutbox
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

15 november 2016, 21:47
Online.nl=amateurs

05 november 2016, 16:44
Hallo allemaal, Vanaf 18 oktober heb ik geen verbinding meer. Bijna elke dag bellen met klantendienst, 5 a 6 keer emailen naar de klantenservice niets opgelost. Nog steeds geen verbinding dus geen

01 november 2016, 19:42
in helmond dezelfde storing

27 oktober 2016, 23:15
@ MGuitink Om weer in het modem te komen, eerst restten via het verzonken knopje aan de zijkant van het modem.

27 oktober 2016, 13:39
Hoe kan ik het wachtwoord voor mijn huawei hg655d opnieuw instellen?