obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Online Gebruikers Groep - Experts helpen klanten » Livebox (= Sagem f@st 3203, wordt uitgefaseerd) » Livebox meer apparaten aansluiten
Waarvoor en hoe gebruik je een switch, router of een access point achter dit modem? Hoe krijg ik mijn NAS, netwerkprinter, enz. in mijn netwerk? Hoe deel ik mijn web-, smtp-, ftp-, enz. server met anderen op het internet? Hoe kan ik online spellen spelen op mijn xbox, ps3, wii, psp, enz.? Hoe sluit ik mijn iphone, ip-tv, ip-telefoon, ata, enz. aan op deze router en moet ik dan nog speciale dingen instellen?
 Onderwerp afdrukken
Serv-U FTP achter een livebox met router
Richard

Quote

Ik gebruik poort 777 om 2 redenen.
1] Omdat ik steeds in de ingebouwde Livebox update server terecht kwam als ik port 21 gebruikte.

Ahzo, maar dat probleem zou dus ook over moeten zijn nu je alle poorten geforward hebt, dus evt. kun je terug naar 21, maar hoeft niet perse als e.e.a. goed werkt.

Die had ik nog over het hoofd gezien in de gauwigheid. Ik zit trouwens effe in de chat als je nog wat vragen wilt, nog een minuut of 10 denk ik zo.

Greetings, Richard.
 
Downstream
Voor inloggen van buiten af gebruik is deze sites:
http://web2ftp.com/
http://www.net2ftp.com/index.php

De 10 minuten zijn om. Ik kom morgen wel wel effe kijken.
Maar niet zo laat als vandaag. Want morgen moet ik drank en oliebollen routen Smile

Prettige dagen.:p
 
Richard
Ik zat nog in de chat, maar is niet erg.

Ahzo, ik heb net gekeken met mijn eigen server en dat werkt inderdaad, dus zou het bij jou ook moeten werken.
Heb je in die serv-u pasv aangegeven misschien?

Zet anders de handel eens om en probeer nu eens met poort 21, vergeet dan ook de portforward niet aan te passen in je Netgear.

Greetings, Richard.
 
Downstream
Helaas geen verschil.


---------------------------------
Zijn deze instellingen op mijn Netgear van enig belang?
Options

Default DMZ Server ...
Respond to Ping on Internet (WAN) Port
Enable VPN Passthrough (IPSec, PPTP, L2TP)
Drop fragmented IP packets
Block TCP flood
Block UDP flood
Block non-standard packets

 
Richard
Hmmz... er moet toch iets zijn waardoor het blokkeert.
De genoemde instellingen zijn alleen van enig belang indien ze ingesteld zijn, dus als er bijv. een ip adres toegewezen is aan de Default DMZ server.
Zolang ze uitgeschakeld zijn niet. Respond to Ping on Internet is hier eerder lan dan wan, geen idee of dat kwaad kan, maar omdat de livebox ook al intern is kan het ook geen kwaad om die optie op yes te zetten.

De andere opties zou ik ook even disabled laten.
Wat krijg je voor een foutmelding als je nu probeert te connecten?
Ohja, je kunt de firewall van de Livebox eens uitschakelen voor zover dat al niet gebeurt is.

Greetings, Richard.
 
Downstream
De livebox firewall uitschakelen; hoe doe ik dat?
Ik heb daar ook 2 regeltjes in staan om alle poorten te forwarden.

De de genoemde opties in Netgear aan/uit zettten lijkt geen verchil te maken.
Ik heb nu alleen 'Respond to Ping' aan staan.

Ik heb ook effe een scan gedaan met: https://www.grc.com
De 'most common ports' scan.
Alle poorten zijn stealth. Wel een antwoord op pings.
Het maakt niet uit ofdat ik de 'Respond to Ping on Internet (WAN) Port' in Netgear uit of aan zet.
Mag ik daaruit afleiden dat de livebox niet volledig transparant staat ingesteld? Het blocken van pings zou dan immers een zaak van Netgear zijn.
Gewijzigd door Downstream op 31 december 2006, 09:11
 
Richard
Dat zou inderdaad een zaak van de Netgear moeten zijn.
Het zou kunnen dat dit inderdaad te maken heeft met een nog actieve firewall in de Livebox.

Ga naar de config van je Livebox naar het Geavanceerde deel.
Dan Firewall en tabblad "Policies". Klik daar op Firewal Deactiveren en klaar.

Greetings, Richard.
 
Downstream
Ik heb een weekje in de chatroom rondgehangen maar daar was het heel rustig :p

Het werkt nog niet helaas.
Wellicht is het simpler om de Netgear router niet te gebruiken.
Ik heb die enkle jaren geleden aangeschaft omdat de Chello modems geen firewall hebben.

Is de Wanadoo firewall van goede kwaliteit?
Verder moet ie eigenlijk alleen IP adressen uitdelen aan 3 apparaten.
(2 PCs en een printer)
Wel op basis van een MAC adres omdat de IPs binnen mijn LAN fixed moeten zijn.

Is dat een simpelere oplossing?
 
mesa57

Quote

Downstream schreef:
Ik heb een weekje in de chatroom rondgehangen maar daar was het heel rustig :p

Ja, als ik er was antwoorde je niet Cool
Ik ben beter bereikbaar via messenger Wink
 
Richard
Er is een simpeler oplossing, je zou de Netgear als switcch kunnen instellen i.p.v. als router. Er zijn wel voorbeelden van te vinden (o.a. in de FAQ) hoe je een router als switch gebruikt en wellicht kan Mesa hier ook nog wel iets voor je betekenen.

De firewall van de Livebox is ook wel goed, maar je kunt het toch niet vergelijken met de vele mogelijkheden die een router heeft.
Het is maar wat je wilt.

Greetings, Richard.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Serv-U FTP achter een livebox met router', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
M7 aansluiten achter switch? Digitale TV. Hoe sluit ik mijn digitale ontvanger aan? : 1 16 jun 2021
Zelf Router op glasvezel Online Alles-in-1 met Glasvezel : 1 16 sep 2020
zakelijke PC - Router gaat op standby Zyxel configuratie en problemen : 2 16 feb 2020
M7 kastje achter switch/AP Zyxel meer apparaten aansluiten : 5 15 aug 2019
Vpnnord via 2e netgear router Algemeen : 1 15 jul 2019
Advertentie