obey-robots.txt
09 December 2016, 20:11
Navigatie
Ledenenquête
Heb je de oplossing voor je probleem op dit forum gevonden/gekregen?

Ja
Ledenenquête: Heb je de oplossing voor je probleem op dit forum gevonden/gekregen? Ja 39% [89 stemmen]
39% [89 stemmen]

Nee
Ledenenquête: Heb je de oplossing voor je probleem op dit forum gevonden/gekregen? Nee 61% [137 stemmen]
61% [137 stemmen]

Stemmen: 226
U dient in te loggen om te stemmen.
Gestart: 25 jun 2009

Enquête-archief
Steun ons
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.
Online Gebruikers Groep
Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Onderwerp bekijken
Waarvoor en hoe gebruik je een switch, router of een access point achter dit modem? Hoe krijg ik mijn NAS, netwerkprinter, enz. in mijn netwerk? Hoe deel ik mijn web-, smtp-, ftp-, enz. server met anderen op het internet? Hoe kan ik online spellen spelen op mijn xbox, ps3, wii, psp, enz.? Hoe sluit ik mijn iphone, ip-tv, ip-telefoon, ata, enz. aan op deze router en moet ik dan nog speciale dingen instellen?
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
 Onderwerp afdrukken

aansluiting router

r de magna
weet iemand hoe ik mijn router van het merk E-tech aan kan sluiten achter mijn live box
ik heb momenteel adsl familie met tele en wil graag 2x een computer erbij aan sluiten

gr r de magna

Puma
livebox UTP kabel op 1 van de LAN poorten van de E-Tech router aansluiten.
In de webconfiguratiemenu onder tabblad "LAN" deze IP adres opgeven.
192.168.1.100 en de DHCP uitschakelen.
klik op "save" of "opslaan" etc en klaar ben je.

Richard
Ik heb even het topic verplaatst zoals in de Shoutbox vermeld, normaliter stuur ik daar een pm over maar omdat het in de Shoutbox staat hoeft dat nu niet.Smile

Wat Puma voorstelt is dat je de E-tech in switchmode plaatst, dat is een mogelijkheid, de gemakkelijkste mogelijkheid.
Mocht je het liever anders hebben kun je eens in dit forum onderdeel (netwerken achter livebox) eens rondkijken, o.a. bij de Linksys en andere router topics, want je kunt het ook nog middels port-forwards doen en via de WAN poort als je geen LAN poorten genoeg zou overhouden voor je apparatuur.

Daarover staat ook nog wel wat te lezen in de FAQ. De switchmethode zoals genoemd door Puma is echter het eenvoudigst in te stellen.
Gewijzigd door Richard op 01 januari 2007, 19:08
Greetings, Richard.

r de magna
bedankt voor je snelle uileg puma
maar ik begrijpt het nog niet helemaal zal wel de leeftijd zijn vrees ik maar bedoel je dat ik al mijn pc's via de router laat lopen via de lan poort van de router dus niet met de live box ik gebruik dan maar 1 uitgang van de live box want als ik het ip adres verranderd op mijn pc werkt deze niet meer met internet.maar waar vind ik dan dhcp instellingen waar jij het over heb
misschien zijn het wel domme vragen in jullie ogen maar voor mij is het net chinees zeker op het forum zit ik met pijn in mijn kop de taal te begrijpen die jullie spreken hopenlijk kunnen jullie iets voor betekenen mijn dochters worden onrustig zonder internet

gr r de magna Wink

Richard
Klopt bijna hoe je het zegt, overigens... domme vragen bestaan niet, alleen domme antwoorden.Smile
1.) Kabel van de utp poort van de Livebox gaat naar 1 van de 4 LAN poorten van je E-tech router.
2.) Je maakt de settings in de router zoals aangegeven door Puma.
3.) Je sluit andere pc's (of xbox etc.) aan op een van de overgebleven LAN poorten op je E-tech router.
Dus ja alle pc's komen op de router.

Aangezien deze door de manier van gebruik en instellingen als een switch werkt, blijft de routerfunktionaliteit bij de Livebox en je E-tech router wordt alleen nog als een switch gebruikt (bijna hetzelfde als een hubje).

Het klopt dat je dan maar 1 uitgang van de livebox gebruikt.
De dhcp instellingen vindt je in de configuratie van je E-tech router.
Dat is dat stukje waar je kunt instellen of de pc's automatisch een ip adres van je e-tech moeten krijgen, dat moet je uitschakelen dan.

Hoe je in de config van je E-tech router komt staat normaliter in de handleiding beschreven.
Greetings, Richard.

r de magna
hallo Richard,

heb het laatst erg druk gehad dus geen tijd voor de router aan te sluiten ben nu bezig en krijgt hem niet in dienst wat ben ik aan het doen
1 ik sluit de lan kabel van de livebox aan op mijn router
2ik open mijn netwerkverbindingen klik op eigenschappen dan op internet -protocol,vink aan automatisch een IP adres laten toe wijzen en klik dan op OK
3ga dan naar uitvoeren en type cmd , zwart scherm met letters type dan hier achter ipconfig en zie dan mijn IP adres 192.168.1.100
4open de internet browser en type het wachtwoord admin
5dan kom ik in het menu van mijn router
6bij de dhcp instellingen vink ik disable aan
7 dan de page setup vul ik het device IP adres in 192.168.1.100
8bij subnet staat dan 255.255.255.0
9 bij de WAN connetion vink ik L2TP aan
10 en sla alles op
11 maar mijn internet werk dan niet
je heb een idee wat er niet goed gaat ,of doe ik iets niet goed

gr r de magna Sad

Richard
1.) Waar precies sluit je die kabel van de Livebox aan op de router, op een LAN poort of op de wan-poort? Ik neem aan op de LAN poort?

7.) FOUT! 192.168.1.100 heeft namelijk je pc al, als je dat ip adres ook aan je router gaat geven, veroorzaak je een ip conflict en is het verhaal over.
Bij 4 zeg je dat je de internet browser opent en het wachtwoord admin intypt. als je die browser opent, welk ip adres gebruik je dan in de adresbalk? Want dat is het ip adres van je router, zou ik gewoon zo laten staan.

8 is goed, 9 maakt niet uit en 10 is ook goed.

11.) Niet vergeten in de router de dhcp UIT te schakelen.

12.) Doe daarna nog eens dat cmd en dan ipconfig /renew en dan ipconfig /all en kijk dan eens welke ip adressen er bij gateway en naamserver staan.
Dit zou als het goed is bij beiden 192.168.1.1 moeten zijn, als dat het geval is zou je internet het ook moeten doen.

Greetings, Richard.

r de magna
Richard bedankt het is gelukt thanks ,
ik had de kabel van de lb in de WAN POORT gedaan toen ik het las wist ik gelijk wat ik fout had gedaan alles werkt weer mijn dochters ook weer tevreden mocht je ooit in de buurt van kr a/d ijssel zijn een bakkie koffie /biertje is hier altijd te krijgen zeker voor een naam genoot een mailtje en je bent welkom ik zal regematig jullie site nog gaan bekijken hopelijk ga ik dan ooit die computertaal begrijpen ,leren

met vriendelijke groeten ,

R de magna Grin ,

mesa57
Goh, ik had het topic even laten liggen toen ik zag dat Richard lekker bezig was. Nu heb ik een pilsje gemist .... Cool

Richard
@R. de Magna: Fijn dat het gelukt is.

@Mesa57: ach, als ik in de buurt ben ga je gewoon met me mee, drinken we samen een pilsje, geen probleem.Grin
Greetings, Richard.

Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'aansluiting router', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
ASUS router in bridge met Online Zyxel modem Zyxel meer apparaten aansluiten 14 14 november 2016, 19:16
Telefoon aansluiting? Zyxel configuratie en problemen 2 20 juli 2016, 16:17
ASUS Router aansluiten Zyxel meer apparaten aansluiten 2 16 juli 2016, 20:38
VMG8324-B10A in Bridged mode icm Asus Router Zyxel configuratie en problemen 13 02 juli 2016, 14:04
AC750 Wireless Dual Band Gigabit ADSL2+ Modem Router Eigen modem configuratie en problemen 2 22 mei 2016, 16:46
Goedenavond bezoeker
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
| Hans00:51:38
| Wanabo01:37:16
| SterkeJerke02:30:36
| jms31903:26:14
| gvmelle05:18:01
| MBroertjes05:37:17
| dutch flash08:59:31
| Franx11:47:02
| Lutz13:18:08
| Johan420:01:09
Shoutbox
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

07 december 2016, 12:08
iemand weet welke firmware huawei hg665d op dit moment zit?

15 november 2016, 21:47
Online.nl=amateurs

05 november 2016, 16:44
Hallo allemaal, Vanaf 18 oktober heb ik geen verbinding meer. Bijna elke dag bellen met klantendienst, 5 a 6 keer emailen naar de klantenservice niets opgelost. Nog steeds geen verbinding dus geen

01 november 2016, 19:42
in helmond dezelfde storing

27 oktober 2016, 23:15
@ MGuitink Om weer in het modem te komen, eerst restten via het verzonken knopje aan de zijkant van het modem.