obey-robots.txt
08 December 2016, 17:01
Navigatie
Ledenenquête
Heb je de oplossing voor je probleem op dit forum gevonden/gekregen?

Ja
Ledenenquête: Heb je de oplossing voor je probleem op dit forum gevonden/gekregen? Ja 39% [89 stemmen]
39% [89 stemmen]

Nee
Ledenenquête: Heb je de oplossing voor je probleem op dit forum gevonden/gekregen? Nee 61% [137 stemmen]
61% [137 stemmen]

Stemmen: 226
U dient in te loggen om te stemmen.
Gestart: 25 jun 2009

Enquête-archief
Steun ons
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord


Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.
Online Gebruikers Groep
Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Onderwerp bekijken
Vermeld afstand tot telefooncentrale en post je ADSL statistieken. Configuratiescherm, Geavanceerd, Statistieken, ADSL statistieken.
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
 Onderwerp afdrukken

Ook mijn snelheid kwijt

Bender
Net zoals zovele hier nu ook sinds gisteren mijn snelheid kwijt.

Status ADSL-lijn Verbonden
ADSL standaard G992_5_A
Upstream 696 Kb
DownStream 3272 Kb
Afname Dichtbij : 37.4 (dB)
Ver weg : 25.8 (dB)
SNR-marge Dichtbij : 6 (dB)
Ver weg : 8 (dB)
HEC-teller 378
Firmware 0xe200314
ES-teller van 15 min 0
CRC-fouten 235
ES-teller van 1 dag 0


Meerder malen al gereset, hard gereset, tegen de muur gegooid maar krijg het niet meer terug.
Zat eerst op de 16000 +.

Lijkt wel of ik nu weer een "normale" 2 mb lijn heb.

Vind ook dat ik zeer veel crc fouten heb in de tijd dat hij nu op is sinds de laatste reset (ongeveer 30 min)
 
mesa57
Livebox resetten (of tijdje van de spanning af).
Als dat niet helpt Orange bellen.
 
mesa57
Je demping (37/25) is trouwens erg groot. Dat duidt op een kabel probleem. Kijk eerst eens bij jezelf of er stekkertjes of draadjes los zijn.
 
knossos
De snelheid bij ons is al vanaf 5 december knudde. vandaag was de deadline voor het afhandelen van onze officiële klacht aan het adres van Orange. Wij gaan vandaag wederom een klachtbrief sturen, deze gaat naar de Tros RADAR, VARA's Kassaen de OPTA. De toezegging om alles tussen kerst en nieuw te repareren is niet nagekomen. Wij zijn van plan naar een andere provider te gaan.

Ik zou iedereen willen adviseren die ook met snelheidsproblemen te kampen hebben een klachtbrief te schrijven, maar dat is ieders vrije keuze

Status ADSL-lijn Verbonden
ADSL standaard G992_5_A
Upstream 384 Kb
DownStream 2688 Kb
Afname Dichtbij : 8.9 (dB
Ver weg : 2.0 (dB
SNR-marge Dichtbij : 3 (dB
Ver weg : 8 (dB
HEC-teller 131162
Firmware 0xe200314
ES-teller van 15 min 0
CRC-fouten 30525
ES-teller van 1 dag 0

van BBned:
56.6 kbps Modem
64 kbps ISDN
128 kbps ISDN-2
216.1 kbps YOU
256 kbps ADSL 256kbps
512 kbps ADSL 512kbps
1024 kbps ADSL 1Mbps
2048 kbps ADSL 2Mbps
4096 kbps ADSL 4Mbps
8192 kbps ADSL 8Mbps
10240 kbps ADSL2+ 10Mbps
16384 kbps ADSL2+ 16Mbps
24576 kbps ADSL2+ 24Mbps

Edit Wanabo; smileys uitgezet i.v.m. smiley codes in de statistieken!
Gewijzigd door Wanabo op 04 januari 2007, 20:17
 
superbiker
Ik ben de helft van mijn snelheid kwijt sinds de overgang van Wanadoo naar Orange. Van 20000/1024 naar 10000/964. Nieuwe LB ontvangen. Snelheid gaat niet omhoog. Afstand naar centrale is ongeveer 600mtr. LB is aangesloten op een kabel van 3mtr. Een kortere kabel van ISRA naar LB helpt niet. Ook harde reset helpt niet.
Gr, Superbiker
 
mesa57
@superbiker : Dit is 99% kans een probleem met je verbinding. Dus toch proberen de Orange helpdesk te bereiken.
 
superbiker
ik hou jullie op de hoogte.
 
dadragon
hetzelfde hier... sinds ik KPN heb laten opzeggen door orange is mijn snelheid niet meer de oude geweest.

had eerst ruim 13 megabit. Nu zit ik gemiddeld op 8 megabit.

Orange is al vanaf augustus bezig met het "oplossen" van mijn probleem. Ze hebben wel aangegeven in een brief dat ze binnenkort een tegemoetkoming zullen doen voor de niet optimale verbinding.

Alle kabels zijn bij mij thuis 30 cm lang. Dus echt kort ..
Maar ja, het is sinds ik een nieuwe livebox heb gekregen en KPN opgezegt werdt.
 
Bender
dadragon schreef:
hetzelfde hier... sinds ik KPN heb laten opzeggen door orange is mijn snelheid niet meer de oude geweest.

had eerst ruim 13 megabit. Nu zit ik gemiddeld op 8 megabit.

Orange is al vanaf augustus bezig met het "oplossen" van mijn probleem. Ze hebben wel aangegeven in een brief dat ze binnenkort een tegemoetkoming zullen doen voor de niet optimale verbinding.

Alle kabels zijn bij mij thuis 30 cm lang. Dus echt kort ..
Maar ja, het is sinds ik een nieuwe livebox heb gekregen en KPN opgezegt werdt.


En dat komt dus zeer sterk overeen met mijn situatie.. Heb dus ook orange telefonie erbij gekregen en sindsdien is de snelheid bagger...
Plus dat mijn oude kpn lijn (morgen is de nummer migratie gepland dus gebruik nog kpn lijn) ook aan stront is... Heb hierover orange gebeld vorige week met de melding dat ze mijn lijn gingen meten. Die knakker aan de lijn zei meteen "oh ja inderdaad dit is wel erg traag". Heb nu dus al een paar dagen niet meer kunnen bellen omdat mijn tellijn dus niet te gebruiken is. Vandaag gebeld kreeg als antwoord dat ze morgen ermee verder gaan.. Maar goed, morgen wordt die migratie uitgevoerd en bel daarna via orange met mijn oude nummer en weet dus niet of die kpn lijn hersteld is... Volgens mij even slim gepland want ik durf te wedden dat na die migratie mijn snelheid nog steeds niet in orde is.

@mesa57 Stekkers e.d. zijn allemaal in orde alles gechecked maar niks raars of los en resetten... ben helemaal uit-gereset.. zo vaak dat ik dat gedaan heb.. maar toch bedankt.. het probleem ligt bij orange...
Gewijzigd door Bender op 07 januari 2007, 15:53
 
superbiker
superbiker schreef:
Ik ben de helft van mijn snelheid kwijt sinds de overgang van Wanadoo naar Orange. Van 20000/1024 naar 10000/964. Nieuwe LB ontvangen. Snelheid gaat niet omhoog. Afstand naar centrale is ongeveer 600mtr. LB is aangesloten op een kabel van 3mtr. Een kortere kabel van ISRA naar LB helpt niet. Ook harde reset helpt niet.
Gr, Superbiker


Vandaag een antwoord gekregen op mijn mail naar Orange betreffende de snelheidsvermindering.

Momenteel voldoet u aan de minimum criteria voor de snelheid van Orange family. Orange kan niet garanderen dat op iedere locatie 20Mb haalbaar is.
Orange zal helaas niets kunnen ondernemen om een verbetering te brengen in de snelheid van uw internetverbinding.
Helaas kunnen we geen inzicht geven in een verandering van de snelheid tenzij deze onder de aanvaardbare limiet komt.

Met vriendelijke groeten,
Orange Nederland Breedband BV

Original Message Follows:
------------------------
Geachte lezer,

Ik denk dat Orange de vraag niet helemaal begrijpt.
Er worden ook geen garanties gevraagd.
Ik vraag naar een oplossing / reden waarom de LB nog maar de helft van de oude waardes intraind.
Of je die waardes dan ook daadwerkelijk haalt (op de pc) is een tweede.
Zoals eerder aangegeven zou ik best tevreden zijn als de LB intraind met een snelheid van 15000/1016.
Het is toch vreemd dat op een locatie waar de LB eerder 20000/1024 intrainde hier nu nog maar de helft haalt.
Dit moet zelfs voor u vreemd overkomen.
De criteria door u genoemd, zijn hier helemaal niet op van toepassing.
Een bekabeld of draadloos netwerk zit altijd achter de LB. Het probleem zit voor het netwerk.
In de LB dus. Deze criteria's zouden wel gelden als de LB goed intraind maar de snelheid op de pc niet gehaald wordt.
Orange geeft duidelijk aan dat op mijn adres zeker een snelheid van 15000 gehaald moet kunnen worden.
En dan heb ik het over het intrainen van de LB. Niet over de snelheid die ik dan daadwerkelijk op de pc haal.
Het verhaal achter de LB is mijn probleem. De LB is uw probleem, mits alles goed is aangesloten.
En dat is hier het geval. Ik verwacht dan ook nog steeds actie uwerzijds om achter de reden te komen van de plotselinge snelheidsvermindering.

Ben je denk ik gauw uitgepraat.Sad
 
Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Ook mijn snelheid kwijt', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
Lage snelheid met Zyxel modem Algemeen 16 04 november 2016, 22:35
Mijn ervaringen met de M7 MZ-101 ontvanger Digitale TV. Hoe sluit ik mijn digitale ontvanger aan? 1 12 augustus 2016, 14:24
Meer snelheid, wijkcentrale? Snelheid 10 02 mei 2016, 13:55
Snelheid inperken? Huawei configuratie en problemen 61 15 november 2015, 12:10
geen email voor mijn-online Helpdesk 6 26 oktober 2015, 21:59
Goedemiddag bezoeker
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord



Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
| Tiger< 5 mins
| Wanabo02:15:58
| Huubke6804:22:12
| dutch flash05:20:29
| peukevreugd06:17:07
| Ronsworld17:55:58
| earlgrey7219:19:25
| Hans20:04:50
| Ano20:34:57
| dutch123:17:17
Shoutbox
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

07 december 2016, 12:08
iemand weet welke firmware huawei hg665d op dit moment zit?

15 november 2016, 21:47
Online.nl=amateurs

05 november 2016, 16:44
Hallo allemaal, Vanaf 18 oktober heb ik geen verbinding meer. Bijna elke dag bellen met klantendienst, 5 a 6 keer emailen naar de klantenservice niets opgelost. Nog steeds geen verbinding dus geen

01 november 2016, 19:42
in helmond dezelfde storing

27 oktober 2016, 23:15
@ MGuitink Om weer in het modem te komen, eerst restten via het verzonken knopje aan de zijkant van het modem.