obey-robots.txt
06 December 2016, 13:03
Navigatie
Ledenenquête
Heb je de oplossing voor je probleem op dit forum gevonden/gekregen?

Ja
Ledenenquête: Heb je de oplossing voor je probleem op dit forum gevonden/gekregen? Ja 40% [89 stemmen]
40% [89 stemmen]

Nee
Ledenenquête: Heb je de oplossing voor je probleem op dit forum gevonden/gekregen? Nee 60% [136 stemmen]
60% [136 stemmen]

Stemmen: 225
U dient in te loggen om te stemmen.
Gestart: 25 jun 2009

Enquête-archief
Steun ons
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.
Online Gebruikers Groep
Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Onderwerp bekijken
Wat is er mogelijk met het modem en hoe doe je het? Hoe kom je in het configuratiescherm? Heeft deze router wireless? Waar vind je wat in de schermen? Kun je nog extra dingen instellen, bijv. via telnet? Zijn er problemen bekend met dit modem? en hoe los je ze op?
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
 Onderwerp afdrukken

poorten forwarden van livebox naar router

RonVer
HELP:

Ik heb mijn livebox nu voor de PC zitten, maar wil mijn oude draadloze router er weer tussen.
In het artikel van wanabo over configureren van router(Linksys WRT54) achter livebox staat:
livebox; klik op firewall.
forward elke poort naar een vast IP adres, bv. 192.168.1.30

In mijn tabblad firewall staat: geen poorten gedefinieerd.(Ik heb wel Norton internet security met firewall geinstalleerd. Hier kan ik wel poorten vinden, 8 stuks)
Waar vind ik nu de poorten die ik moet toevoegen?
Hoe forward ik daarna de poorten?

Dan moet ik daarna mijn router (is nu niet aangesloten) achter de livebox plaatsen.
Hoe kom ik dan in de router (mijn desktop is dan draadloos met de router verbonden)?
Wat doe ik vervolgens?

vast bedankt.

RonVer
Gewijzigd door RonVer op 06 januari 2007, 12:35

mesa57
Er zijn meerdere mogelijkheden.
1. Je kunt de livebox LAN poort met de WAN poort van de router verbinden.
2. Je kunt de livebox LAN poort met een LAN poort van de router verbinden.

In situatie 1) heb je te maken met twee routers : de livebox en de linksys.

Schakel allereerst ALLE firewalls uit die je kunt vinden !

Je moet dan de linksys een IP adres in een ander subnet geven dan
de livebox (192.168.1.x). Geef je linksys b.v. IP adres 192.168.2.50
In de linksys moet je de wan verbindig ook instellen. Stel daar een VAST ip adres in in het subnet van de livebox, b.v. 192.168.1.30
Als gateway en dns server stel je het ip van de livebox in : 192.168.1.1

Nu moet je ook nog al je pc's configureren op het subnet van de linksys. Geeft ze b.v. ip :
PC1 - 192.168.2.3
PC2 - 192.168.2.6
PC3 - 192.168.2.9
Liefst dus een vast IP adres. Vul bij gateway en dns het ip van de linksys in : 192.168.2.50 !

Dan moet internet en onderling netwerkverkeer werken. Zoniet heb je waarschijnlijk iets niet goed gedaan of er is nog een firewall actief.

Nu poorten forwarden.
Op de livebox moet je alle tcp/udp poorten forwarden naar de WAN ip van linksys, dus naar 192.168.1.30 !
Dan op de linksys de specifieke poorten routen naar de pc van je keuze.

Linksys WAN instellingen scherm :

linksys2sh9

linksys1uy8
Gewijzigd door mesa57 op 06 januari 2007, 13:53

RonVer
Hoi,
bedankt voor je antwoord. Voor mij als digibeet blijven er nog enkele vragen open voordat ik dit aandurf te doen:
1. hoe kom ik bij mijn linksys om het IP adres te wijzigen? Moet deze fysiek al aangesloten zijn?
2. Hoe configureer ik de PC'sop het subnet van de inksys (dus de IP adressen aanpassen)?
3. Op welk moment zet ik de linksys fysiek achter de livebox (mijn PC's zijn nl op dat moment draadloos.

vast bedanktFrown

mesa57
RonVer schreef:
Hoi,
bedankt voor je antwoord. Voor mij als digibeet blijven er nog enkele vragen open voordat ik dit aandurf te doen:
1. hoe kom ik bij mijn linksys om het IP adres te wijzigen? Moet deze fysiek al aangesloten zijn?
2. Hoe configureer ik de PC'sop het subnet van de inksys (dus de IP adressen aanpassen)?
3. Op welk moment zet ik de linksys fysiek achter de livebox (mijn PC's zijn nl op dat moment draadloos.

vast bedanktFrown

1) Het even lastig. Het handigste is om op 1 pc de netwerkeigenschappen / tcp ip eigenschappen in te stellen op automatisch. De pc krijgt dan het IP adres van de linksys door middel van DHPC. Je kunt dan het IP van de linksys intoetsen in IExplorer en het IP adres van de linksys veranderen. Op dat moment wordt de verbinding verbroken. Maar als het goed is wordt hij ook weer hersteld omdat de linksys een nieuw IP adres aan de pc toewijst uit de DHPC pool. Als het command ipconfig /all in start / uitvoeren / cmd doet, dan kun je zien welk ik adres dat geworden is. Ook kun je de linksys nu bereiken onder zijn nieuwe IP adres.

2) Het vastzetten van het ip adres op een pc doe je in de tcp/ip eigenschappen van de betreffende netwerkkaart. Let wel : het hoeft niet, je kunt ook 'automatisch verkrijgen' aanzetten. Dan zal de linksys gevraagd worden om een IP adres en die haalt hij dan uit de DHPC pool. Vervelend is dat als je volgende keer de pc aanzet hetzelfde gebeurt en je pc dan een ander IP adres kan krijgen. Als je dan een portforward naar het vorige IP adres had ingebracht, werkt die niet meer.

3) maakt niet uit.

PVA
Voordat ik de instellingen ga doen, vroeg ik me af of de instellingen van de livebox gewoon kunnen blijven zoals ze zijn? Met name, moet de DHCP in de livebox aan blijven? Je geeft je router nl. een vast IP.

Richard
De DHCP in de Livebox kan aanblijven, maar zou ik uitzetten als je hem op de WAN poort van je router aansluit.
Dan zou ik DHCP op je router aan laten, dan hoef je alleen je Linksys een vast ip te geven, de op de Linksys aangesloten pc's krijgen dan automatisch een ip adres van de Linksys.

Je kunt het ook vast ingeven in de pc's zoals Mesa aangaf.
Het is overigens heel eenvoudig om de DHCP op de Livebox uit te schakelen, gaat via het menu en dan 1 knopje drukken.
Maar je kunt hem ook aan laten.
Greetings, Richard.

PVA
Hey, bedankt voor de info! Ik de instellingen aangehouden zoals Mesa omschreven heeft (met dhcp aan op livebox) en het werkt goed zo Smile Ik kom er nu maar niet meer aan Wink

John64
Ik heb een vergelijkbaar probleem als boven beschreven.
Handelingen zoals beschreven uitgevoerd (bijna dan)
PC vast IP adres 192.168.2.3 / subnet 255.255.255.0 / gateway 192.168.2.50 / dns 192.168.2.50

Router LAN IP adres 192.168.2.50. Als ik probeer in te vullen wat hierboven staat over WAN ip adres (WAN connection type: Static IP, ip adres 192.168.1.30, subnet 255.255.0.0 en gateway/dns op 192.168.1.1) dan krijg ik melding dat 192.168.1.30 geen geldig IP adres is. Wat doe ik nog fout ?
Ik heb een ASUS WL-500g router. Het geheel heeft gewerkt, waarbij ik een pc bedraad aan mijn router had gekoppeld, 1 pc draadloos aan de router, de router bedraad aan de livebox. Op deze manier konden er 2 pc's zonder problemen op internet, en ook konden de pc's met elkaar communiceren via netwerkje. Sinds een paar weken heb ik problemen. Ik kan wel op internet, maar dan moet ik de LB rechtstreeks aan de pc koppelen. Gebruik ik de router tussen pc en LB dan lukt het niet meer

Wie heeft er suggesties

bij voorbaat dank
John

mesa57
John64 schreef:
adres 192.168.1.30, subnet 255.255.0.0 en gateway/dns op 192.168.1.1) dan krijg ik melding dat 192.168.1.30 geen geldig IP adres is. Wat doe ik nog fout ?

Subnet moet 255.255.255.0 zijn.

John64
HELEMAAL TOP
De instellingen tot nu toe geven weer hoop voor een goed einde ....

Ik kan via mijn router het internet weer op. Ook de printer is weer aangesloten op de router (heeft ingebouwde printserver - hier kom ik zo nog even op terug)

Nu nog mijn andere pc. Deze pc is draadloos verbonden met mijn router. In deze pc zit een WLAN card van ASUS. Ik zie dat ik verbonden ben met het SSID zoals ingesteld in de router
Volgens mij moet ik op deze "draadloze" pc een ip adres toegewezen krijgen in de range 192.168.2.11 - 192.168.2.25, zoals ingesteld in de dhcp-server van de router (192.168.2.10 is al toegewezen aan mijn "bekabelde" pc). Ik zie echter een ip-adres van 169.254.209.23, subnet 255.255.255.0, geen gateway adres ingevuld (na ipconfig)
Ik kan nog niet via mijn draadloze pc het internet op

Over de printer: ik kan nu wel printen, maar scannen, inktmonitor en meer van die hulpprogramma's die ik normaal wel tot mijn beschikking heb, werken niet. Nog aanvullende ideeen ??

mvg
John

Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'poorten forwarden van livebox naar router', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
Overgang van Huawei HG655d naar ZyXEL VMG8324-B10A, combi vaste en VOIP telefonie Zyxel meer apparaten aansluiten 6 05 december 2016, 17:43
Configuratie Fritz!Box 7340 na migratie naar KPN netwerk Storing 22 05 december 2016, 11:19
ASUS router in bridge met Online Zyxel modem Zyxel meer apparaten aansluiten 14 14 november 2016, 19:16
Overstappen naar Online Online Alles-in-1 met Glasvezel 16 07 november 2016, 19:42
Van 12 naar 8 Mb en wie doet dit? Snelheid 2 04 november 2016, 22:41
Goedemiddag bezoeker
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
| earlgrey72< 5 mins
| Wanabo00:13:00
| Tiger02:54:11
| dutch flash03:11:39
| Ano03:19:02
| RichieB04:49:15
| funkyduck04:59:29
| frankvdz12:54:16
| Hans13:15:04
| mountainmaster14:07:49
Shoutbox
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

15 november 2016, 21:47
Online.nl=amateurs

05 november 2016, 16:44
Hallo allemaal, Vanaf 18 oktober heb ik geen verbinding meer. Bijna elke dag bellen met klantendienst, 5 a 6 keer emailen naar de klantenservice niets opgelost. Nog steeds geen verbinding dus geen

01 november 2016, 19:42
in helmond dezelfde storing

27 oktober 2016, 23:15
@ MGuitink Om weer in het modem te komen, eerst restten via het verzonken knopje aan de zijkant van het modem.

27 oktober 2016, 13:39
Hoe kan ik het wachtwoord voor mijn huawei hg655d opnieuw instellen?