obey-robots.txt
03 December 2016, 14:35
Navigatie
Ledenenquête
Heb je de oplossing voor je probleem op dit forum gevonden/gekregen?

Ja
Ledenenquête: Heb je de oplossing voor je probleem op dit forum gevonden/gekregen? Ja 39% [88 stemmen]
39% [88 stemmen]

Nee
Ledenenquête: Heb je de oplossing voor je probleem op dit forum gevonden/gekregen? Nee 61% [136 stemmen]
61% [136 stemmen]

Stemmen: 224
U dient in te loggen om te stemmen.
Gestart: 25 jun 2009

Enquête-archief
Steun ons
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.
Online Gebruikers Groep
Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Onderwerp bekijken
Wat is er mogelijk met het modem en hoe doe je het? Hoe kom je in het configuratiescherm? Heeft deze router wireless? Waar vind je wat in de schermen? Kun je nog extra dingen instellen, bijv. via telnet? Zijn er problemen bekend met dit modem? en hoe los je ze op?
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
 Onderwerp afdrukken

livebox en router installeren

RonVer
Zoals reeds eerder in een hulpkreet aangegegeven lukt het mij als digibeet niet om de zaak aan de praat te krijgen.
Wat ik heb gedaan:
De livebox in de meterkast. Linksys router erachter. Alles aangesloten (lb via ETH1 naar poort 1 van de linksys) en stroom erop. Mijn PC-desktop heeft dan reeds een draadloze adapterkaart die ik reeds heb geconfigureerd.
Wat zie ik:
De livebox is verbonden met internet.
De linksys heeft netwerkverbinding met de PC, (poort 1 op linksys geeft groen signaal en signaalsterkte op de PC is OK), maar niet met het internet.

Ik kan dus in de internet explorer 192.168.1.1. typen wat ik wil, maar kom nooit in de linksys noch lb om iets aan te passen.
De hulp van mesa57, wanabo en Richard ten spijt (jullie zijn echte kenners merk ik). Ik krijg mijn livebox niet aan het praten met de router.
Kan iemand mij in begrijpelijke taal uitleggen welke stappen ik achtereenvolgens moet nemen?

By the way: In tabblad firewall van de lb staat; er zijn geen poorten gedefinieerd. Moet ik dit toch doen en waar haal ik deze vandaan? Of moet ik dit zo laten.

Graag jullie hulp, vast bedankt.

groeten RonVer

Richard
Goed dan probeer ik het nog een keer zoals ik het iemand anders via pm eens gewezen heb, misschien is het dan gemakkelijker.

Er zijn 2 dingen heel belangrijk en dat is dat je DHCP range van de Livebox en die van de Linksys verschillen van elkaar. Dus niet beiden in de 192.168.1.x range als het even kan.

Het beste kun je eerst de linksys zonder Livebox eraan koppelen aan je pc.
Dan configureer je hem als volgt voor zover mogelijk:

WAN instellingen, Linksys ip adres 192.168.1.10
Subnetmasker: 255.255.255.0
DNS (naamserver): 192.168.1.1
Gateway: 192.168.1.1

LAN instellingen:
Lokaal ip adres (indien nodig) 192.168.2.1
DHCP range: maakt niet uit als het maar ergens in de 192.168.2.1 range liggen.
De clients moeten dan in feite ook als DNS en Gateway automatisch het ip adres 192.168.2.1 krijgen.

Als het goed is neemt wireless die instellingen ook over.

Vergeet niet de instellingen ook op te slaan in de Linksys.
Het kan zijn dat je pc geen verbinding meer wilt maken met je linksys omdat deze nu op de 192.168.2.x range zit, maar dat is dan eenvoudig op te lossen door je pc te herstarten of een ipconfig /renew te geven zodat je verder kunt.

Sluit nu als het kan alleen de Livebox aan op je pc. Het kan zijn dat je een ipconfig /renew moet geven of moet resetten om te zorgen dat je computer weer een 192.168.1.x ip krijgt.

Greetings, Richard.

Richard
Oke, nu de Livebox instellingen.
Schakel DHCP op de Livebox UIT.

Ga dan naar Firewaal (gewoon in standaard mode) en klik op "toevoegen".
Vul het volgende in:
Naam: willekeurige naam bijv. tcppoorten
Toegang geactiveerd: JA
Protocol: TCP
Van poort: 1
Tot poort: 65535
Lokaal IP adres: 192.168.1.10

Zoals je ziet geef ik het lokale ip adres 192.168.1.10 dat is hetzelfde ip adres als we aan de WAN poort van de Linksys gegeven hebben.

Sla deze instellingen op. Doe daarna nog een keer toevoegen, je vult voor de rest exact hetzelfde in, alleen maak je van protocol nu UDP.

Sla dit weer op en dan ben je klaar.

Sluit nu de kabel van de Livebox aan op de WAN poort van je Linksys.
Daarna sluit je de pc's weer aan, evt. herstarten.

Het kan ook nog anders maar dan wordt het wat ingewikkelder, maar met een beetje geluk kun je nu vanaf je pc's via 192.168.1.1 toch nog aan je livebox komen en via 192.168.2.1 kun je de Linksys instellen
Greetings, Richard.

RonVer
Richard,

bedankt voor je duidelijke tekst en uitleg. Tijdens uitvoering kom ik toch grote struikelblokken tegen:
Ik kwam in het begin nog wel in de linksys, maar daar kan ik bij : DHCP network adress; starting IP adress: alleen maar IP adressen die beginnen met 192.168.1.x kwijt.

Ik dacht dus dan de WAN instellingen met 192.168.2.10 etc. te laten beginnen.
Maar: Het opslaan van de settings lukt niet, omdat in internet explorer dan verschijnt: "pagina kan niet worden weergegeven".

Vervolgens eerst maar LB aangesloten en daar alles veranderd alleen lokaal IP adres dus 192.168.2.10 in gezet.

Dit dus opgeslagen, Lb losgekoppeld en linksys weer aan de PC (via LAN poort) en dan proberen Linksys weer te benaderen. Dit lukt dan op geen enkele wijze meer. Ik ben nu ten einde raad na weer 3 uur digitaal ploeteren.

Wie helpt me uit de brand?:

Richard
Oh dju, sorry. Klaarblijkelijk heb ik gisteren dit bericht van je gemist.
Even zien....

Wat betreft de linksys, dat klopt niet. Als je het LAN ip van de linksys op een 192.168.2 x adres zet, wijzigt de Dhcp range ook mee.
Dus je moet echt eerst het LAN ip van de Linksys wijzigen, anders kun je die dhcp range nooit op die 2.x krijgen.

De WAN instellingen moet je net laten staan zoals ik ze beschreef, dus in de 192.168.1.x range, zodat je in de range van de Livebox blijft.
Als je gewoon letterlijk mijn handleiding volgt, moet het gewoon lukken, maar denk aan de tussentijdse stappen.

Vergis je daarbij niet met WAN en LAN ip adres.
Haal de Livebox er vanaf, en maakt UITSLUITEND contact met je Linksys, dan daar allereerst het LAN ip op 192.168.2.1 zetten en opslaan, de dhcp range wijzigt dan mee.
Het is dan vrij logisch dat je een "pagina kan niet weergegeven worden" melding krijgt, omdat je immers met je pc nog op een ander ip adres zit dan de Linksys nu staat.

Dus even pc herstarten of via cmd een ipconfig /renew geven (pc herstarten is veiliger/beter alle zekerheid).

Als dat gebeurt is zul je ook zien dat je via 192.168.2.1 in je Linksys komt.
Stel nu het WAN ip van de linksys in op statisch, zoals ik aangegeven heb in de tweede post:
WAN instellingen, Linksys ip adres 192.168.1.10
Subnetmasker: 255.255.255.0
DNS (naamserver): 192.168.1.1

Bewaar ook deze settings, sluit daarna je Livebox weer op de WAN poort van je Linksys aan en dan moet het gewoon werken.

Greetings, Richard.

RonVer
Thanks Richard,

Ik hoop dat je helemaal gelijk hebt. Kijk even in de bijlage die ik meestuur. Dit is een schermprint van het linksys configuratiescherm.
Bij Network setup als je het starting IP adress in moet vullen staat voorgedrukt dat het begint met 192.168.1 Dit is niet te veranderen.
Of zie ik dit verkeerd.

Kun jij als goeroe dit even checken.

Nogmaal hartelijk bedankt voor je hulp. Ik heb het gevoel dat ik dicht bij de ontknoping ben.Wink

RonVer
Sorry, bij verzenden kwam de bijlage niet mee.

Ik vermeld wel even alle invulvelden die er staa in het linksys configuratiescherm bij het stukje network setup:
router IP: local IP adress:..............
subnet mask :...............

network adress server settings (DHCP):
DHCP Server: aanklikken enable of disable
Starting IP adress: 192.168.1. X (192.168.1 is dus voorgedrukt)
max number of DHCP users: 50
client lease time: o minutes

Richard
Bij Network setup als je het starting IP adress in moet vullen staat voorgedrukt dat het begint met 192.168.1 Dit is niet te veranderen.
Of zie ik dit verkeerd.

Nee dat klopt, DAAR kun je het niet veranderen want dat zijn de dhcp settings, die werken afhankelijk van het lokale ip... maar....

Ik vermeld wel even alle invulvelden die er staa in het linksys configuratiescherm bij het stukje network setup:
router IP: local IP adress:..............
subnet mask :...............

Kijk HIER bij local IP adress kun je er als het goed is wel 192.168.2.1 van maken met subnet mask 255.255.255.0 en als je dan op save klikt, worden die settings bewaard.
Daardoor wijzigt het "starting ip adres" automatisch mee naar 192.168.2.x in het dhcp deel.
Gewijzigd door Richard op 11 januari 2007, 01:33
Greetings, Richard.

RonVer
Richard,

Wel verbinding maar nog geen internet!

je gehele uitleg hierboven gevolgd; dit kon allemaal gerealiseerd worden en ik dacht; dit gaat werken!Smile
Dus ik had toen: LB aan WAN van Linksys en alles geconfigureerd zoals boven. herhalend:
Linksys:
internet IP adres: 192.168.1.10
subnet mask: 255.255.255.0
Static DNS1: 192.168.1.1
Local IP adress: 192.168.2.1
gesaved.
Ik zie dan ook: DHCP enable
DHCP: 192.168.2.100

In LB:
lokaal IP adres: 192.168.1.10 en rest zoals je hebt aangegeven.

Alles weer aangezet. LB heeft brandend internet lampje en Linksys geeft aan dat hij verbinding heeft en internet lampje brandt ook.
De PC's zijn dan inmiddels via de linksys adapters draadloos.

IK krijg op de "monitor" van de adapter echter te zien:
wel verbinding met router maar geen internet verbinding.
Vervolgens via de PC-netwerkverbindingen--linksys adapter-TCP/IP instellingen het volgende gedaan:
IP adres: 192.168.3.1
subnet mask: 255.255.255.0
default gateway: 192.168.2.1
voorkeurs DNS: 192.168.2.1
Ik zie dan na herstart in de monitor hetzelfde als ingetypt en daaronder staat: DHCP disabled.

Vervolgens nog geexperimenteerd met diverse configuraties van IP adres, gateway, voorkeurs DNS, maar wat ik ook invul: geen internet verbinding.
Hoe krijg ik de beide PC's nu verbonden met de linksys router via de linksys adapters zodat alles werkt?

vast bedankt,

Ron

mesa57
De enige fout die ik zie is dat je PC in een ander subnet zit als de linksys 192.168.3.x terwijl de linksys in 192.168.2.x zit.

Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'livebox en router installeren', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
ASUS router in bridge met Online Zyxel modem Zyxel meer apparaten aansluiten 14 14 november 2016, 19:16
Livebox ADSL Extra (Family) vervangen met eigen modem Livebox configuratie en problemen 4 10 augustus 2016, 15:48
ASUS Router aansluiten Zyxel meer apparaten aansluiten 2 16 juli 2016, 20:38
VMG8324-B10A in Bridged mode icm Asus Router Zyxel configuratie en problemen 13 02 juli 2016, 14:04
AC750 Wireless Dual Band Gigabit ADSL2+ Modem Router Eigen modem configuratie en problemen 2 22 mei 2016, 16:46
Goedemiddag bezoeker
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
| Johan401:39:34
| Tiger03:00:55
| dutch flash04:04:43
| Roroko04:15:13
| Wanabo04:24:05
| Lutz08:11:29
| Ronsworld15:08:18
| ronald schuit15:14:19
| okkie_199417:10:12
| trebor60 1 dag
Shoutbox
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

15 november 2016, 21:47
Online.nl=amateurs

05 november 2016, 16:44
Hallo allemaal, Vanaf 18 oktober heb ik geen verbinding meer. Bijna elke dag bellen met klantendienst, 5 a 6 keer emailen naar de klantenservice niets opgelost. Nog steeds geen verbinding dus geen

01 november 2016, 19:42
in helmond dezelfde storing

27 oktober 2016, 23:15
@ MGuitink Om weer in het modem te komen, eerst restten via het verzonken knopje aan de zijkant van het modem.

27 oktober 2016, 13:39
Hoe kan ik het wachtwoord voor mijn huawei hg655d opnieuw instellen?