obey-robots.txt
07 December 2016, 17:18
Navigatie
Ledenenquête
Heb je de oplossing voor je probleem op dit forum gevonden/gekregen?

Ja
Ledenenquête: Heb je de oplossing voor je probleem op dit forum gevonden/gekregen? Ja 39% [89 stemmen]
39% [89 stemmen]

Nee
Ledenenquête: Heb je de oplossing voor je probleem op dit forum gevonden/gekregen? Nee 61% [137 stemmen]
61% [137 stemmen]

Stemmen: 226
U dient in te loggen om te stemmen.
Gestart: 25 jun 2009

Enquête-archief
Steun ons
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.
Online Gebruikers Groep
Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Onderwerp bekijken
Help de helpdesk!
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
 Onderwerp afdrukken

faxen

baderdin
hallo allemaal ik heb een vraag weet iemand of je via orange family totaal kunt faxen mij kpn is binnenkort opgezegd dus alles via orange maar kan ik dan nog faxen?

groetjes baderdin

Suug
Als je je KPN lijn houd wel, maar als je over stap naar Orange, dus via hun KPN betalen, gaat het niet. Het volgende staat op de helpdesk:

Kan ik mijn fax blijven gebruiken in combinatie met Telefonie?
Ja, alleen de kosten voor het faxen lopen niet via je Telefonie rekening maar via je bestaande telefoonrekening. Om een fax te versturen toets je *33* óf 1331 voor het nummer waar je naar wilt faxen.

voorbeeld

*33* 020-500 15 00

Als de *33*-oplossing niet werkt met jouw type fax, dan adviseren we je om de Livebox tijdens het versturen van de fax tijdelijk uit te zetten.

Richard
Klopt, ik had hetzelfde probleem met faxen en zelfs met modemen met girotel. Moest via KPN anders de raarste kuren.
Die code is dan handig. Doch zoals Suug al schrijft, dan moet je wel nog een vorm van KPN abo hebben, bijv. belbudget.
Greetings, Richard.

baderdin
oke bedankt voor de info ben ik dus lekker mee dacht neem alles via orange dus geen kpn abo meer zit ik nu wel met een fax in me maag

Optimist
Richard schreef:
Klopt, ik had hetzelfde probleem met faxen en zelfs met modemen met girotel. Moest via KPN anders de raarste kuren.
Die code is dan handig. Doch zoals Suug al schrijft, dan moet je wel nog een vorm van KPN abo hebben, bijv. belbudget.

't Is toch vreemd dat Orange geen modems/fax/beveiliging ondersteunt omdat dit technisch best zou kunnen, óók met VoIP. Kennelijk wordt er van codecs en/of DSP's gebruik gemaakt die kwalitatief onvoldoende zijn.

Als het gaat om het verzenden en ontvangen van faxen zijn er wel diverse on-line gateways beschikbaar. Dan kan meteen het fax-apparaat de deur uit!

Kijk eens op http://www.efax.nl/. Daar kan je een maand uitproberen.

Optimist

baderdin
oke ik heb nu even rond gezocht op internet en kwam wat dingen tegen het schijnt zo te zijn dat er splitters verkrijgbaar zijn die je alseerste op je israpunt aansluit en dan aan de ene kant van de splitter je live box en de andere kant van de splitter je fax weet iemand of dit klopt dus ik zal ook even kijken op die site bedankt voor de info
Smile

Optimist
baderdin schreef:
oke ik heb nu even rond gezocht op internet en kwam wat dingen tegen het schijnt zo te zijn dat er splitters verkrijgbaar zijn die je alseerste op je israpunt aansluit en dan aan de ene kant van de splitter je live box en de andere kant van de splitter je fax weet iemand of dit klopt dus ik zal ook even kijken op die site bedankt voor de info
Smile

Zulke splitter zal je best kunnen kopen en installeren, maar ik vraag me af of dat het gewenste resultaat geeft! Zoals bekend werkt de Livebox beter zonder splitter.

Indien je gebruik wilt maken van de KPN lijn, dan moet je een code gebruiken voor het telefoonnummer zoals al eerder hier besproken. Zonder KPN telefoonabonnement heeft het helemaal geen zin om een splitter te installeren (met KPN abonnement ook niet overigens! Smile)

Optimist

baderdin
oh oke dan maar afwachten dat ze misschien met een update komen waardoor je wel kunt faxen en nu zolang maar faxen met internet

groetjes baderdin

Richard
Vermoedelijk bedoel je die adsl splitters. Als dat het geval is gaat alleen data naar het modem, meestal funktioneert de Livebox beter zonder splitter inderdaad.
Verder -zou- (hoeft niet maar kan wel) het kunnen zijn dat als je telefonie hebt dat die ook problemen gaat geven als je er een splitter op gaat hangen.

Die belbudget gaat hier toch niet weg maar ik hoop ook dat er nog een update komt want zoals Optimist al aangeeft zou het eigenlijk gewoon moeten kunnen.

Greetings, Richard.

baderdin
ja dat bedoel ik idd een adsl splitter ja volgens mij moet het ook mogelijk zijn

Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'faxen', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
faxen Algemeen 10 15 juni 2013, 19:31
Faxen op Online Algemeen 3 23 oktober 2009, 00:40
Faxen via Online Algemeen 4 10 oktober 2009, 23:39
Faxen via Orange? Livebox en telefoon netwerk 27 31 januari 2009, 02:26
FAXEN Storing [Speedtouch 706(WL)] 2 16 januari 2008, 16:14
Goedemiddag bezoeker
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
| RichieB00:19:48
| Hans03:40:06
| Memooh05:06:45
| Wanabo09:42:52
| Tiger17:54:13
| ronald schuit18:52:42
| ekhhorlings21:12:26
| Lutz21:19:36
| mRcan22:43:54
| dutch flash23:00:19
Shoutbox
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

07 december 2016, 12:08
iemand weet welke firmware huawei hg665d op dit moment zit?

15 november 2016, 21:47
Online.nl=amateurs

05 november 2016, 16:44
Hallo allemaal, Vanaf 18 oktober heb ik geen verbinding meer. Bijna elke dag bellen met klantendienst, 5 a 6 keer emailen naar de klantenservice niets opgelost. Nog steeds geen verbinding dus geen

01 november 2016, 19:42
in helmond dezelfde storing

27 oktober 2016, 23:15
@ MGuitink Om weer in het modem te komen, eerst restten via het verzonken knopje aan de zijkant van het modem.