obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Online Gebruikers Groep - Experts helpen klanten » Livebox (= Sagem f@st 3203, wordt uitgefaseerd) » Livebox meer apparaten aansluiten
Waarvoor en hoe gebruik je een switch, router of een access point achter dit modem? Hoe krijg ik mijn NAS, netwerkprinter, enz. in mijn netwerk? Hoe deel ik mijn web-, smtp-, ftp-, enz. server met anderen op het internet? Hoe kan ik online spellen spelen op mijn xbox, ps3, wii, psp, enz.? Hoe sluit ik mijn iphone, ip-tv, ip-telefoon, ata, enz. aan op deze router en moet ik dan nog speciale dingen instellen?
 Onderwerp afdrukken
webserver achter livebox
Richard
Ik heb ook nooit een extern ip in Apache hoeven aangeven, dus waarom jij dat hebt gemoeten is mij een raadsel mesa57, tenzij.... je kunt een ip invullen bij dat listen statement, maar is normaliter niet nodig.

@Turtle: Handig natuurlijk dat het linux is. Afhankelijk van je Virtualhost instelling vraag ik me toch wel iets af.
Als servername heb je video-com, dus geen domeinnaam.
Maarja als het zo eerder zonder wijzigingen ook gewerkt heeft zou het nu ook moeten werken eigenlijk.

Even verder denken, die martian source, dat is het DNS ip van Orange volgens mij.

Even gewoon om te proberen. Maak er in de livebox eens bij het "tot poort" statement 81 van. Als het niet helpt kun je het altijd nog terugzetten.

Verder heb ik het idee dat Apache niet weet welke site hij weergeven moet omdat die servername geen domeinnaam is. Maar ik kan me vergissen.

Heb je helemaal niets gewijzigd aan die webserver? Alleen andere internet provider en verder niks?
Check je eth0 instellingen eens, deze staat nog steeds op 1.100? Gateway en DNS verwijst ook naar 192.168.1.1?
Is hij statisch of dynamisch ingesteld?

Greetings, Richard.
 
rrozema
probeer ook eens vanaf de livebox te pingen naar je webserver (192.168.1.100).

Lijkt mij een apache configuratie probleem. Probeer om dit te verifieren eens met bijvoorbeeld www.grc.com of je poort 80 correct ge-port-mapped staat naar je web server. Als het goed is zegt grc dat poort 80 'open' is. Als hij 'closed' zegt, is je apache niet goed geconfigureerd, als hij 'stealth' zegt staat je port mapping waarschijnlijk niet goed.

Om te testen, kun je heel even poort 80 port mappen naar 192.168.1.1:80 (je zet dan je livebox configuratie op het internet) en dan nog eens grc gebruiken, de http server van de livebox doet het in ieder geval zeker wel. Dus dan moet je een 'open' krijgen op poort 80. Zo niet, dan doe je iets fout in je livebox config. Vergeet niet de poort mapping weer terug te zetten, want je bent zo HEEL erg kwestbaar...
 
turtle
Na een paar dagen met heel andere zaken bezig geweest te zijn (gisteren dak eraf gewaaid) kan ik nu weer even reageren.
Richard, die video-com heeft ook een alias, maar zou dus wel via het ip-adres benaderbaar moeten zijn.
Die martial source wordt waarschijnlijk veroorzaakt door apache. Heb intussen het netwerk en apache weer zo aangepast zoals het voorheen met planet werkte. Dit was zo dat er drie sites vanaf het modem werden gerouteerd naar de webserver en er daarnaast een router achter zat, waarachter een tweede netwerk. In dit tweede netwerk waren enkele testsites op de tweede netwerkkaart van de server bereikbaar.
Nu heb ik tijdelijk de echte site nog via de oude planet aansluiting draaien, maar het feit dat ik een martial source via de LB kreeg bewijst dat de routering van poort 80 op de LB werkte. Moet dus nu alleen dns aanpassen.

Hoe kan ik pingen van de LB naar een ander intern adres? Telnetten geeft melding "You are not allowed to log in before .... seconds" Is er een andere manier om te pingen?

Dan nog de mail. Poort 25 staat geforward naar de server. Het enige is dan toch een dns entry
mail. naar mijn ip-adres
MX record naar mail. met een punt
?
Bij planet moest er nog een mailrelay.planet.nl. record op MX 20
 
Richard

Quote

maar het feit dat ik een martial source via de LB kreeg bewijst dat de routering van poort 80 op de LB werkte. Moet dus nu alleen dns aanpassen.

Ik was ook al voorzichtig in die richting aan het denken maar was nog niet helemaal zeker ervan, vandaar die aanvullende vragen over video-com enzo.

Een andere methode om te pingen kan via het Geavanceerde deel van de Livebox, als je daar gaat kijken, dan tabblad ADSL-Lijn en dan Diagnose kiezen, daar kun je pingen vanaf de livebox.
Thuis zit bij mij nog een firewall tussen de Livebox en de pc's. Ik kon wel pingen op hostnaam, maar niet op ip adres. Als jij je pc's gewoon aan de Livebox hebt hangen (of middels een switch) zou dat waarschijnlijk bij jou wel moeten kunnen.

Bij planet is dat met de mail anders, omdat de inkomende mail via de mailrelay van planet werkt en rechtstreekse connecties op de mailserver niet mogeijk waren.

Je gedachten zijn dus goed.
mail.jouwdomein.nl.
dus inderdaad met die punt erachter als MX adres.
Een mail.jouwdomein lijkt me niet nodig wel een mail en dan jouw ip adres.
Zo staat het in de DNS van mijn domeinprovider:
mail A 85.146.x.x
@ MX 10 mail.mijndomein.org.

Zo kom je er wel wijs uit neem ik aan.
Ik ga er hierbij van uit dat de DNS voor jouw domein ook extern draait.


Greetings, Richard.
 
Richard
Ohja, als je met mail bezig gaat, bij Orange is het net anders, die beperken de uitgaande mail weer i.p.v. inkomend zoals bij Planet.

Dus je moet wel even je mailserver aangeven dat hij uitgaande mail doet relayen via smtp.wanadoo.nl anders krijg je niets naar buiten.
Eigenlijk is het smtp.orange.nl maar de eerstegenoemde werkt stabieler.

Greetings, Richard.
 
turtle
Dat laatste had ik bij planet ook al. Daar liep de uitgaande mail dus ook via een smtp server van Planet.
Dus voor inkomende mail precies zoals ik beschreef in dns wijzigen?
Ga ik van de week op een rustig tijdstip dns wijzigen en mijn server aan de tweede aansluiting op de livebox zetten.
 
Richard
Oh da's grappig, kennis van me heeft een adsl-comfort account, die krijgt inkomende mail via de mailrelay, maar kan wel gewoon zijn eigen smtp server gebruiken (dus zonder relay via planet) voor de uitgaande mail.

Voor inkomende mail zoals jij beschreef ja, of zoals in mijn voorbeeld, moet altijd lukken lijkt me.

Greetings, Richard.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'webserver achter livebox', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
M7 aansluiten achter switch? Digitale TV. Hoe sluit ik mijn digitale ontvanger aan? : 1 16 jun 2021
M7 kastje achter switch/AP Zyxel meer apparaten aansluiten : 5 15 aug 2019
Huawei hg655d als access point aansluiten achter fritzbox Huawei meer apparaten aansluiten : 7 14 mei 2019
Livebox ADSL Extra (Family) vervangen met eigen modem Livebox configuratie en problemen : 4 10 aug 2016
Huawei in bridge, forward probleem tbv servertje achter TP-Link router Huawei meer apparaten aansluiten : 13 27 feb 2015
Advertentie