obey-robots.txt
04 December 2016, 23:22
Navigatie
Ledenenquête
Heb je de oplossing voor je probleem op dit forum gevonden/gekregen?

Ja
Ledenenquête: Heb je de oplossing voor je probleem op dit forum gevonden/gekregen? Ja 40% [89 stemmen]
40% [89 stemmen]

Nee
Ledenenquête: Heb je de oplossing voor je probleem op dit forum gevonden/gekregen? Nee 60% [136 stemmen]
60% [136 stemmen]

Stemmen: 225
U dient in te loggen om te stemmen.
Gestart: 25 jun 2009

Enquête-archief
Steun ons
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.
Online Gebruikers Groep
Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Onderwerp bekijken
Post hier al je vragen over de Livebox firmware.
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
 Onderwerp afdrukken

Snelheid na update firmware

thaGenius32
Na de update kan ik helaas niet meer zeggen dat ik gebruik maken van een adsl verbinding.. Het lijkt wel of ik weer verbinding maak via inbellen. Al gebeld met de helpdesk maar kon me niet een duidelijk antwoord geven behalve dat ik misschien spyware of iets dergelijks zou hebben. Echter mijn computer is schoon dus daar zou het niet aan het liggen. De langzame verbinding kwam precies nadat ik de update had binnengehaald. Van alles al geprobeerd ook de livebox opnieuw opstarten meerdere keren helpt niet.

Wie o wie heeft dit ook en weet de oplossing?
tnxAngry

ghostcasper
Hi Genius, misschien dat deze dingen je kunnen helpen:

Wat zeggen de adsl statistieken m.b.t. je up en down verbindingssnelheden enzo ?

de regfix, en tcpoptimizer

http://home.wanadoo.nl/stimey/livebox/20mbit_registry_patch.reg
http://www.speedguide.net/files/TCPOptimizer.exe

http://www.speedguide.net/downloads.php

tcpoptimizer naar de 20 mbit schuiven, en dan de geoptimaliseerde instelling kiezen.

Daarna de regfix.

evt reboot.
eventueel verversen van je adapter in either winipcfg.exe voor windows 98 , ipconfig ofzo voor XP , of misschien wel in je netwerk dingen in XP.

.........

grtz, Casper
Gewijzigd door ghostcasper op 11 februari 2006, 08:32

Wanabo
thaGenius32 schreef:
Na de update kan ik helaas niet meer zeggen dat ik gebruik maken van een adsl verbinding.. Het lijkt wel of ik weer verbinding maak via inbellen. Al gebeld met de helpdesk maar kon me niet een duidelijk antwoord geven behalve dat ik misschien spyware of iets dergelijks zou hebben. Echter mijn computer is schoon dus daar zou het niet aan het liggen. De langzame verbinding kwam precies nadat ik de update had binnengehaald. Van alles al geprobeerd ook de livebox opnieuw opstarten meerdere keren helpt niet.

Wie o wie heeft dit ook en weet de oplossing?
tnxAngry

Heb je al gekeken welke snelheid de livebox zelf aangeeft? Dit kun je vinden in het configuratie scherm van de livebox. Direct aan de linkerkant onder Informatie ADSL verbinding.Wink

thaGenius32
Hallo...

Nou ik ben ergens achter gekomen... In mijn livebox staat de juiste snelheid die ik moet hebben.. Ik gebruik nog steeds adsl direct 1024 Kb down 512 Kb up omdat family hier nog niet beschikbaar is... (Ik vraag me ook echt af wanneer dat nou wel zo is Smile Ik woon in Leeuwarden dus je zou zeggen dat de markt voor family hier wel aanwezig is...

Maar het volgende ben ik dus achter gekomen...
De wanadoo realtime bestandmonitor die in mijn antivirus pakket zit van wanadoo, vertraagt :
1. mijn internetsnelheid !
2. mijn complete windows systeem !!

Als ik de realtime functie aanheb lijkt het net of ik gebruik maak van een pentium 1 computer.. Dus die heb ik nu uitgeschakeld waardoor ik dus geen realtime bescherming heb maar alles loopt gesmeerd zoals het hoort...... Verder gebruik ik een firewall van zonealarm.. Zou dat er wat mee te maken hebben?

Ik heb al een mail naar de helpdesk gestuurd maar nog geen reactie...

bedankt maar weer... Grin

Wanabo
Dat antiviruspakket ken ik niet. Maar kun je ook zelf instellingen veranderen zodat je systeem minder zwaar belast wordt?.

Je zou zonealarm eens uit kunnen zetten, je zit tenslotte achter de livebox waar al een firewall in zit. Zonder ZA heb je alleen geen controle meer over wat er je pc uit gaat.

thaGenius32
nee... in de live protection kan ik niks instellen.... Zonealarm heb ik uitgezet maar helpt ook niet...

Dus in principe kan ik zonealarm verwijderen omdat de livebox al een firewall heeft ?

Maar ik vind het toch heel vreemd dat de online protection zo'n negatieve invloed heeft op mijn hele systeem... Hier valt dus niet mee te werken... Maar toch wel nodig denk ik....

Nog een andere optie?

Wanabo
thaGenius32 schreef:
Dus in principe kan ik zonealarm verwijderen omdat de livebox al een firewall heeft ?

Maar ik vind het toch heel vreemd dat de online protection zo'n negatieve invloed heeft op mijn hele systeem... Hier valt dus niet mee te werken... Maar toch wel nodig denk ik....

Nog een andere optie?

In principe kun je zone alarm verwijderen, omdat je livebox een hardwarematige firewall heeft. Maar met zone alarm heb je zelf de controle over welke programma's van internet gebruik maken. Dit vind ik een enorm voordeel, dus gebruik ik ook ZA.

Heb je Norton anti virus al wel eens geprobeerd? Daarmee degradeer je je PC tot een 33 MHz maschientje. Verder waag ik het niet om te vertellen welke dan wel goed is om twee redenen.
1. eenieder vind zijn eigen AV de beste.
2. ik heb te weinig vergelijkingsmateriaal

Is er nog een andere optie? Ik denk dat eerst geconstateerd moet worden of er nog meer gebruikers dezelfde problemen als jij ervaren en / of zij daar oplossingen voor gevonden hebben.Wink
Je kunt besluiten om alleen bij het installeren van programma's de realtime protectie aan te zetten en daarna weer uit te zetten. Ook regelmatig handmatig je Incoming of Download directory scannen is een optie.

thaGenius32
oh ok.... We wachten af of meerdere mensen er last van hebben.. Nog steeds geen reply van de helpdesk...

Wat zijn de redenen voor een lage upload ?? Mijn downloadsnelheid is wel ok.. Maar upload is erg erg laag.... Of zal dit aan de server ofzo liggen?

mischa
Mijn snelheid wel iets naar beneden gegaan (ongv. 3Mbit)
upload is goed, zelfs mijn admin wachtwoord zat er nog in.

Nou maar hopen dat bij de volgende update ook almijn poort mappings er in blijven.

Greetz mischa
Livebox + telefonie /SMC modemrouter + WIFI als switch en accesspoint in gebruik / 16 poorts 100Mbit switch / AMD AThlon 2800+ + 2GB + 200GB SATA + ATI X800

henk55
[quote]wanabo schreef:
Heb je Norton anti virus al wel eens geprobeerd? Daarmee degradeer je je PC tot een 33 MHz maschientje. Verder waag ik het niet om te vertellen welke dan wel goed is om twee redenen.
1. eenieder vind zijn eigen AV de beste.
2. ik heb te weinig vergelijkingsmateriaal[quote]

Mocht je besluiten om een eigen antivirus te installeren zou ik je willen adviseren: NOD32.
Ik heb er de laatste jaren heel wat uitgeprobeerd en ben bij deze gebleven.Kan dus wel vergelijken. De problemen die wanabo beschrijft tav Norton zie je bij meer AV proggies, zoals ook McAffee.
NOD32 van Eset heet een paar grote voordelen. Systeembelasting is nihil en je krijgt meermalen per dag een update van je virusdefinities dus altijd uptodate. En voor de nederlander ook belangrijk: Goedkoper. Wink

Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Snelheid na update firmware', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
Waarschuwing firmware update ZyXEL VMG8324-B10A! Zyxel configuratie en problemen 49 06 november 2016, 18:12
Lage snelheid met Zyxel modem Algemeen 16 04 november 2016, 22:35
Firmware update tool Online.nl Zyxel configuratie en problemen 1 14 oktober 2016, 12:53
Firmware Huawei HG655d Huawei configuratie en problemen 5 11 oktober 2016, 12:16
Meer snelheid, wijkcentrale? Snelheid 10 02 mei 2016, 13:55
Goedenavond bezoeker
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
| Johan400:28:24
| frankvdz00:32:13
| ronald schuit01:05:16
| Wanabo03:11:39
| dutch flash03:16:15
| RichieB03:47:28
| Roroko05:02:11
| Hans06:55:11
| Lutz07:53:06
| Sambala10:00:30
Shoutbox
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

15 november 2016, 21:47
Online.nl=amateurs

05 november 2016, 16:44
Hallo allemaal, Vanaf 18 oktober heb ik geen verbinding meer. Bijna elke dag bellen met klantendienst, 5 a 6 keer emailen naar de klantenservice niets opgelost. Nog steeds geen verbinding dus geen

01 november 2016, 19:42
in helmond dezelfde storing

27 oktober 2016, 23:15
@ MGuitink Om weer in het modem te komen, eerst restten via het verzonken knopje aan de zijkant van het modem.

27 oktober 2016, 13:39
Hoe kan ik het wachtwoord voor mijn huawei hg655d opnieuw instellen?