obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Vermeld afstand tot telefooncentrale en post je ADSL statistieken. Configuratiescherm, Geavanceerd, Statistieken, ADSL statistieken.
 Onderwerp afdrukken
Wanadoo family echt traag....
Robin
Hoi lezers,

Sinds vandaag ben ik nieuw op dit forum. Ik heb nogal een groot probleem met me wanadoo family verbinding. Want down is de snelheid nogal traag. Ik zat voorheen bij cistron en had daar een broadband maxx abbo van 8mbit down en 1mbit up.
Maar het probleem is dat ik toen 4 mbit haalde en nou met het wanadoo abbo haal ik ook maar 4 mbit. Ik weet zelf dat ik nou geen 20 mbit ga halen en ook geen 15mbit. Ik had eerder een snelheid verwacht rond de 8mbit tot 10mbit maar ook dat haal ik niet.

Ik heb het aangesloten zoals het in de handleiding stond.

Dus Isra > 40 a 50 cm kabel richting de livebox en dan een LAN kabel standaard naar de switch boven. Er zitten geen apparaten voor het modem. Ik heb eerst dik telefoon draad gebruikt naar het bijgeleverde telefoon verloop doosje, en daarna zit het aangesloten met het bijgeleverde 30 cm telefoon draad plat.

De snelheid heb ik getest op de BBned site waar je dat 100mbit filetje kan downloaden, maar de snelheid gaat niet harder dan die lauwsie 4mbit. Als ik kijk naar andere asdl statistieken zie ik dat de sommige mensen zelfs nog 6mbit halen a 8mbit.

Ik zit geschat op:

ADSL is beschikbaar.
ADSL2+ is beschikbaar.
Linesharing is beschikbaar.
Dit is een BBned locatie.

Centrale: Niwg-N
Locatie: Nieuwegein-Noord
De afstand van de locatie tot aan de centrale bedraagt circa 2470 meter. ( Dus ongeveer 3 km)

En dit zijn de modem waardes:

Status ADSL-lijn Verbonden
ADSL standaard G992_5_A
Upstream 996 Kb
DownStream 4196 Kb
Afname Dichtbij : 46.2 (dCool
Ver weg : 20.4 (dCool
SNR-marge Dichtbij : 7 (dCool
Ver weg : 8 (dCool
HEC-teller 7869
Firmware 0xe200314
ES-teller van 15 min 0
CRC-fouten 3049
ES-teller van 1 dag 0

Zoals je kan zien traint het modem helemaal niet eens op 20 mbit of niet eens op 8mbit.

Ik las ook ergens dat je een inlognaam moest hebben en een password. Is dat om het modem in te stellen?
Is de wanadoo verbinding een inbelverbinding? Of gewoon een verbinding zodat je gewoon je lan adapter in en uit kan schakelen in windows xp.?

Ook heb ik een test gedaan zonder 10/100mbit switch maar dat mocht niks helpen. Ook TCPoptimizer mocht niks helpen.
Ik zit ook op het tweakers forum en daar is iemand die had ook dit probleem, hij zei dat dit namelijk door de livebox komt, zelf haalt hij nou ineens veel hogere snelheden:
------------------------------------------------------------------------------
Coolmaster schreef op woensdag 05 april 2006 @ 18:13:
Hier ook dat probleem.

Mijn modem heeft een sync speed van 4mbit. Terwijl ik maar 2,5 tot 3,5km van de centrale zit.
Vind het wel erg weinig voor die afstand, terwijl het tabel op de eerste pagina veel meer aan geeft.

Status ADSL-lijn Verbonden
ADSL standaard G992_5_A
Upstream 996 Kb
DownStream 4076 Kb

[afbeelding]

Zou rond de 8mbit a 9mbit horen te halen.

ik kan je vertellen dat als je meer dan 2 km van de centrale zit ik je alles behalve de livebox aanraad
ik had eerst ook maar 400 met de livebox
heb nu een linksys en die haal 900 en soms wel 1050
denk dat het een mankement is van de livebox
en in mijn tijd deed wanadoo er niks aan dus ik wens je veel succes
--------------------------------------------------------------------------------

Ik ben trouwens die coolmaster.
Gewijzigd door Robin op 10 april 2006, 15:18
 
Wanabo
Hoi Robin, ik heb geen pasklare oplossing voor je. Maar 4 megabit is wel zeer mager. Ik zit op 2750 meter en heb 8 megabit download snelheid.

Bekijk ook deze links eens.
http://online.gebruikers.eu/forum/viewthread.php?forum_id=20&thread_id=41
http://online.gebruikers.eu/forum/viewthread.php?forum_id=20&thread_id=42

Quote

Ik heb eerst dik telefoon draad gebruikt naar het bijgeleverde telefoon verloop doosje, en daarna zit het aangesloten met het bijgeleverde 30 cm telefoon draad plat


Als het mogelijk is deze er tussenuithalen en direct vanaf de livebox op het isra punt aansluiten. Iedere extra verbinding betekend een verlies!! Ook op een rustig tijdstip (weinig telefoonverkeer) de livebox resetten kan maar zo 500 kilobit winst opleveren.


Quote

Ik las ook ergens dat je een inlognaam moest hebben en een password. Is dat om het modem in te stellen?
Is de wanadoo verbinding een inbelverbinding? Of gewoon een verbinding zodat je gewoon je lan adapter in en uit kan schakelen in windows xp.?


Heb ik mij ook over verbaast, maar voor de goede werking heb je geen aanmeldingsgegvens nodig. De authentificatie gebeurt waarschijnlijk ergens in de telefooncentrale.
Gewijzigd door Wanabo op 08 juli 2006, 23:27
Kies BBcode image, plak in handtekening.

?id=1wqxcou
speed-testing
 
Robin
Zijn er dan ronde telefoonfoon kabel met RJ11 stekker eraan?

Dacht dat de RJ11 stekker alleen maar op de platte kabel zit.
 
Wanabo
Ik heb het zelf zo opgelost, maar kan niet goed bepalen of dit voor jou ook de goede oplossing is.

Stekkertje afgeknipt van kabel, er is nu nog een stekkertje over, die gaat in de Livebox. Het losse uiteinde aansluiten op het ISRA punt. Op die manier haal je er een telefoondoos en extra aansluitingen uit die potentieel storingen en verlies kunnen opleveren.


Kies BBcode image, plak in handtekening.

?id=1wqxcou
speed-testing
 
Vlokjesman
Dat dikke draad .. hoeveel kabeltjes zater er in ?
en dat dunne dan ?
Ik ben ijdel. I know I am!
 
Richard
In de dikke draad zitten 5 kabeltjes. Namelijk 4 gekleurde en 1 blanke draad. Die hoef je niet te gebruiken.
Maar da's wel de wat betere telefoondraad dan die dunne handel.
Greetings, Richard.
 
Robin
Ik gebruik alleen de rode en de blauwe draad. Dat zijn de enigste draden die in het ISRA punt zitten.
Gewijzigd door Robin op 11 april 2006, 18:16
 
Vlokjesman
jah precies.

Officieel hoor je maar 2 kabels te gebruiken.
rode en de blauwe.

maar het komt wel eens voor dat ze in de centrale de kabels switchen waardoor je de andere 2 kabels kleurtjes moet gebruiken.
maar wat jij hebt gebruikt ... :S ik denk eerder dat je een utp kabel hebt gebruikt.

Ik ben ijdel. I know I am!
 
Puma

Quote

Vlokjesman schreef:


maar het komt wel eens voor dat ze in de centrale de kabels switchen waardoor je de andere 2 kabels kleurtjes moet gebruiken.



dit gebeurt alleen als de primaire kabels kapot zijn (rood en blauw)
in dat geval, maakt KPN gebruik van de reserve ader. echter is dat tijdelijk en moet dus op gegeven moment worden omgezet!
uitzondering: als het te veel graafwerk kost, dan laten ze het zo. mocht de hele straat op gegeven moment op reserve zitten. worden er nieuwe kabels doorheen getrokken.

ps. loop stage bij KPN operator vaste netten Cool
Gewijzigd door Puma op 11 april 2006, 20:11
 
Vlokjesman
Wink

precies.
Ik ben ijdel. I know I am!
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Wanadoo family echt traag....', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Webmail is heel erg traag Algemeen : 1 09 dec 2018
Hulp gezocht: zeer traag bekabeld internet Snelheid : 15 08 mei 2017
Glasvezel traag, valt steeds uit Snelheid : 7 03 sep 2016
Livebox ADSL Extra (Family) vervangen met eigen modem Livebox configuratie en problemen : 4 10 aug 2016
traag internet Snelheid : 22 09 jul 2015
Advertentie