obey-robots.txt
06 December 2016, 13:06
Navigatie
Ledenenquête
Heb je de oplossing voor je probleem op dit forum gevonden/gekregen?

Ja
Ledenenquête: Heb je de oplossing voor je probleem op dit forum gevonden/gekregen? Ja 40% [89 stemmen]
40% [89 stemmen]

Nee
Ledenenquête: Heb je de oplossing voor je probleem op dit forum gevonden/gekregen? Nee 60% [136 stemmen]
60% [136 stemmen]

Stemmen: 225
U dient in te loggen om te stemmen.
Gestart: 25 jun 2009

Enquête-archief
Steun ons
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.
Online Gebruikers Groep
Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Onderwerp bekijken
Waarvoor en hoe gebruik je een switch, router of een access point achter dit modem? Hoe krijg ik mijn NAS, netwerkprinter, enz. in mijn netwerk? Hoe deel ik mijn web-, smtp-, ftp-, enz. server met anderen op het internet? Hoe kan ik online spellen spelen op mijn xbox, ps3, wii, psp, enz.? Hoe sluit ik mijn iphone, ip-tv, ip-telefoon, ata, enz. aan op deze router en moet ik dan nog speciale dingen instellen?
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
 Onderwerp afdrukken

Livebox + wireless router.... maar dan anders!

Guido
Hallo allemaal,

Ik zit met een probleem, waar ik de oplossing nog niet van gezien heb op dit forum.
Het zit zo:
Ik heb, op de begane grond, een livebox met pcmcia kaart. Dat werkt, want via mijn PDA kan ik verbinding maken en internetten.
Ik heb een wireless router, op de 1e verdieping, waar 2 computers aanhangen (met draadjes)
Als ik nu een kabel trek tussen de Livebox en de wireless router werkt het allemaal, maar dat wil ik dus niet, want dan heb ik een kabel van een meter of 15 door het huis lopen!

Mijn vraag is dus: Is het mogelijk om de Livebox draadloos te laten communiceren met de wireless router??

Het lijkt mij wel, maar ik heb er al heel wat tijd inzitten, maar het lukt niet. Zodra ik de kabel eruit haal, valt de verbinding weg. Ook opnieuw een IP aanvragen (DHCP) gaat niet. Heel fustrerend...
Hopelijk kan iemand me helpen!

Groeten,

Guido

mesa57
Wat voor 'router' heb je op de 1e etage staan ?

Guido
Belkin Wireless G+ (F5D7231df4)
PCMCIA kaart is ook van Belkin.

mesa57
Op de Belkin zou je de livebox als wireless client moeten kunnen zien.
Probleem is dat je alleen verbinding krijgt als de WAP instellingen en channel richting de livebox goed zijn. Ik weet niet hoe je dat voor elkaar kunt krijgen.
Je moet in de Belkin sowieso DHPC uitzetten, de Belkin kan niet werken als een gateway voor internet (en verliest dus ook alle router functionaliteit).
Ook moet de belkin en zijn pc's in het zelfde subnet zitten als de livebox. Dus 192.168.1.x. x is dan b.v. 30 voor Belkin. De livebox deelt als het goed is dan de IP adressen naar je pc's uit. Of je zet die ook vast op een ip 192.168.1.x met als gateway/dns de livebox 192.168.1.1.
Ik lees net dat je de belkin ook in access point mode kunt zetten,
dat lijkt me zelfs nog beter.

Als dit allemaal niet lukt zul je echt moeten hacken om de router als wireless client aan de praat te krijgen. Google maar eens op "F5D7231 wireless client"

Richard
Ik heb daar ook eens iets over gelezen op een ander forum en daar werd gezegd dat je de Belkin dan in repeater mode of Accespoint mode moest zetten.

Greetings, Richard.

mesa57
Repeater mode kent hij volgens mij niet (dat zou namelijk precies de optie zijn die nodig is). Wel bridged mode, maar dan is VAN de belkin naar een ander accesspoint en niet andersom.

Guido
Het is wel mogelijk om de router in Access Point mode te zetten, maar dan lukt het alsnog niet, want ik kan niet de livebox zien...

Maar het moet volgens jullie technisch wel mogelijk zijn?

mesa57
In principe is dat alleen mogelijk als je de Belkin in 'wireless client mode' kunt krijgen. Alle andere opties zijn mazzel als ze werken.

Hier staat o.a. hacked firmware en instructies omdat te doen :

http://www.haxxed.com/belkin/

Maar ... use at you're own risc. M.a.w. de kans bestaat dat je na het installeren van die firmware de Belkin naar de schroothoop kunt brengen. Maar misschien was je dat toch al van plan Cool
Gewijzigd door mesa57 op 24 januari 2007, 17:48

Richard
Ik ben even op zoek geweest, vond wel nog een ander topic daarin schreef diegene het volgende:
ik heb zelf twee belkin routers die in bridge en als accespoint kunnen draaien

Dus probeer bridgemode dan eens als je ene type hebt dat dit aankan mochten de tips van Mesa niet helpen.
Greetings, Richard.

Guido
Ik krijg het nog steeds niet voor elkaar, ondanks de tips... Het flashen van de Belkin lukt niet. Ik kan wel pingen naar de router, zoals beschreven wordt, maar het flashen via TFTP wil gewoon niet. Krijg steeds time-outs. Iemand hier ervaring mee?

Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Livebox + wireless router.... maar dan anders!', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
ASUS router in bridge met Online Zyxel modem Zyxel meer apparaten aansluiten 14 14 november 2016, 19:16
In-game kan ik anderen zien bewegen maar zelf kan ik dat soms niet Storing 4 14 oktober 2016, 20:40
Livebox ADSL Extra (Family) vervangen met eigen modem Livebox configuratie en problemen 4 10 augustus 2016, 15:48
ASUS Router aansluiten Zyxel meer apparaten aansluiten 2 16 juli 2016, 20:38
VMG8324-B10A in Bridged mode icm Asus Router Zyxel configuratie en problemen 13 02 juli 2016, 14:04
Goedemiddag bezoeker
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
| earlgrey72< 5 mins
| Wanabo00:15:53
| Tiger02:57:04
| dutch flash03:14:32
| Ano03:21:55
| RichieB04:52:08
| funkyduck05:02:22
| frankvdz12:57:09
| Hans13:17:57
| mountainmaster14:10:42
Shoutbox
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

15 november 2016, 21:47
Online.nl=amateurs

05 november 2016, 16:44
Hallo allemaal, Vanaf 18 oktober heb ik geen verbinding meer. Bijna elke dag bellen met klantendienst, 5 a 6 keer emailen naar de klantenservice niets opgelost. Nog steeds geen verbinding dus geen

01 november 2016, 19:42
in helmond dezelfde storing

27 oktober 2016, 23:15
@ MGuitink Om weer in het modem te komen, eerst restten via het verzonken knopje aan de zijkant van het modem.

27 oktober 2016, 13:39
Hoe kan ik het wachtwoord voor mijn huawei hg655d opnieuw instellen?