obey-robots.txt
06 December 2016, 13:07
Navigatie
Ledenenquête
Heb je de oplossing voor je probleem op dit forum gevonden/gekregen?

Ja
Ledenenquête: Heb je de oplossing voor je probleem op dit forum gevonden/gekregen? Ja 40% [89 stemmen]
40% [89 stemmen]

Nee
Ledenenquête: Heb je de oplossing voor je probleem op dit forum gevonden/gekregen? Nee 60% [136 stemmen]
60% [136 stemmen]

Stemmen: 225
U dient in te loggen om te stemmen.
Gestart: 25 jun 2009

Enquête-archief
Steun ons
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.
Online Gebruikers Groep
Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Onderwerp bekijken
Wat is er mogelijk met het modem en hoe doe je het? Hoe kom je in het configuratiescherm? Heeft deze router wireless? Waar vind je wat in de schermen? Kun je nog extra dingen instellen, bijv. via telnet? Zijn er problemen bekend met dit modem? en hoe los je ze op?
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
 Onderwerp afdrukken

dhcp instellen livebox wanadoo ??

theojansen
Hall allemaal,
ik weet niet of ik hier goed post.

ik zit met het volgende probleem, ik had voorheen een modem van zonnet speedtoch 510
ben over gestap naar wanadoo, en heb nu een livebox.

met de speedtoch 510 van zonnet had ik de dhcp aangepast zodat ik op mijn pc thuis kon komen
echter ik kom er niet uit hoe ik dit op de live box moet instellen.

is er iemand die me hier mee kan helpen, of weet wat ik moet instellen

met vrg
theo
Gewijzigd door theojansen op 24 januari 2007, 19:35

Richard
Volgens mij haal je 2 begrippen door elkaar.

Je schrijft dat je dhcp zo aangepast had dat je op je pc thuis kon komen?
Bedoel je daarmee dat je vanaf een andere plek (bijv. je werk) op je pc thuis kunt komen? Zoja, dan heb je niet iets in dhcp gewijzigd maar in port-forwarding, bij de speedtouch waarschijnlijk NAT of NAPT genoemd.

Dhcp zorgt namelijk alleen voor het uitgeven van een ip adres, verder niks.

Dus misschien kun je iets duidelijker aangeven wat je precies wilt, je wilt op je pc thuis komen, oke, maar waar vandaan? Wat bedoel je precies?

Greetings, Richard.

theojansen
Hoi Richard,
inderdaad haal een aantal dingen door elkaar (NAT of NAPT )

wat ik wil is dat als ik ergens anders ben, thuis bij de pc kan.
b.v http:///pcthuis , kan bij mijn host de dns aanpassen.
en het is de bedoeling dat ik hier ook een site op installeer
dus als je me kan helpen met het oplossen vab de NAT of NAPT ben ik zeer geholpen.

vrg
theo
Gewijzigd door theojansen op 24 januari 2007, 22:02

mesa57
Sorry, dit heeft niet met Orange of Livebox te maken, maar gewoon met het installeren van lokale websites, ftp, of whatever.
Je kunt je thuis pc uitsteken benaderen met behulp van b.v. VNC (google daar maar eens naar). Een port forward in de livebox (6900) is daarvoor voldoende.

Richard
Ik denk dat hij al een domein heeft omdat hij schrijft dat hij bij zijn host de DNS kan aanpassen.
In dat geval zorg je dat de DNS naar je externe Orange ip verwijst, wat dat is kun je zien op http://www.watismijnip.nl en als je dan een webserver wilt installeren zul je in de Livebox poort 80 moeten forwarden naar het ip van je pc waar die webserver op draait.

Poort-forward zit in de Livebox onder "Firewall". Type dus 192.168.1.1 in je browser, klik dan op firewall.
Dan kun je op "toevoegen" klikken en de rest wijst zich vanzelf anders horen we het wel.

Een webserver installeren is een heel andere vraag, daar kun je het beste even voor googlen, want daar bestaan meer methodes en programma's voor, ze zijn niet allen even gemakkelijk in te stellen.

Wil je de pc van thuis benaderen via de "hulp op afstand" methode heeft hij eigenlijk ook al antwoord gegeven. VNC is dan waarschijnlijk zelfs een betere optie dan de hulp op afstand optie van windows zelf.

De port forward (bij speedtouch NAT of NAPT genoemd) werkt dan zoals ik hierboven net beschreef, onder firewall en dan toevoegen.
Gewijzigd door Richard op 24 januari 2007, 23:58
Greetings, Richard.

theojansen
Hallo Richard.,
een goede morgen

bedankt voor de tip,oplossing ik ga het proberen zoals je zegt

mocht het niet lukken hoor je het wel

met vrg
theo

theojansen
Hallo richard
ik heb de dns aangemaakt A record met mijn ip 81.69.XXX.XXX
is dus mijn ip.
http://pcthuis.xxx.nl
als ik dat controleer, kom ik bij de instelling van mijn livebox uit

in de livebox config heb ik bij firewall het volgende ingesteld
bijgevoegd, screenshot van de firewall

ik snap het niet
vrg
theo

theojansen voegde bij, bestand:

Registreer en/of log in voor toegang tot deze bijlage.

Gewijzigd door theojansen op 25 januari 2007, 10:18

mesa57
Logisch, je verwijst poort 80 naar je livebox (192.168.1.1) !
Je moet poort 80 naar het IP van je PC laten wijzen.
Daarvoor is het handig het ip adres van je PC niet automatisch te laten toewijzen, maar zelf in te vullen. B.v. :
PC IP adres : 192.168.1.5
Gateway : 192.168.1.1
DNS : 192.168.1.1

In de firewall van de livebox forward je dan port 80/tcp naar 192.168.1.5

Mbt. testen van je website :

Je kunt op je eigen pc alleen via http://192.168.1.5 de webserver aanspreken. Je kunt NIET http://81.69.xxx.xxx doen.
Dat komt omdat je livebox geen local loopback kent. Dus je zult
iemand anders moeten laten proberen (zie mijn msn adres Smile )

Een andere mogelijkheid is in je browser een extern proxyserver in te stellen. Helaas werkt die van orange niet, dus je zult een andere moeten zoeken op het internet (ik ken er geen) Sad

theojansen
hoi messa,

sorry ben een newby

als ik bij ipconfig kijk heb ik deze

ip adres 192.168.1.11
subnetmask 255.255.255.0
standaardgateway 192.168.1.1

welke moet ik hebben

vrg
theo

mesa57
Is opgelost inmiddels. Topic kan gesloten worden Smile

Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'dhcp instellen livebox wanadoo ??', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
Livebox ADSL Extra (Family) vervangen met eigen modem Livebox configuratie en problemen 4 10 augustus 2016, 15:48
Fritzbox 7390 online telefonie instellen lukt niet. Eigen modem configuratie en problemen 9 08 juli 2016, 22:28
Asus dsl n66u instellen voor online adsl extra Eigen modem configuratie en problemen 3 20 mei 2016, 23:43
utorrent poort instellen op zyxel vmg8324-b10a Zyxel configuratie en problemen 7 18 februari 2016, 23:28
Tweede WiFi gastnetwerk instellen Zyxel configuratie en problemen 13 03 januari 2016, 16:58
Goedemiddag bezoeker
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
| earlgrey7200:06:01
| Wanabo00:17:07
| Tiger02:58:18
| dutch flash03:15:46
| Ano03:23:09
| RichieB04:53:22
| funkyduck05:03:36
| frankvdz12:58:23
| Hans13:19:11
| mountainmaster14:11:56
Shoutbox
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

15 november 2016, 21:47
Online.nl=amateurs

05 november 2016, 16:44
Hallo allemaal, Vanaf 18 oktober heb ik geen verbinding meer. Bijna elke dag bellen met klantendienst, 5 a 6 keer emailen naar de klantenservice niets opgelost. Nog steeds geen verbinding dus geen

01 november 2016, 19:42
in helmond dezelfde storing

27 oktober 2016, 23:15
@ MGuitink Om weer in het modem te komen, eerst restten via het verzonken knopje aan de zijkant van het modem.

27 oktober 2016, 13:39
Hoe kan ik het wachtwoord voor mijn huawei hg655d opnieuw instellen?