obey-robots.txt
09 December 2016, 20:17
Navigatie
Ledenenquête
Heb je de oplossing voor je probleem op dit forum gevonden/gekregen?

Ja
Ledenenquête: Heb je de oplossing voor je probleem op dit forum gevonden/gekregen? Ja 39% [89 stemmen]
39% [89 stemmen]

Nee
Ledenenquête: Heb je de oplossing voor je probleem op dit forum gevonden/gekregen? Nee 61% [137 stemmen]
61% [137 stemmen]

Stemmen: 226
U dient in te loggen om te stemmen.
Gestart: 25 jun 2009

Enquête-archief
Steun ons
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.
Online Gebruikers Groep
Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Onderwerp bekijken
Waarvoor en hoe gebruik je een switch, router of een access point achter dit modem? Hoe krijg ik mijn NAS, netwerkprinter, enz. in mijn netwerk? Hoe deel ik mijn web-, smtp-, ftp-, enz. server met anderen op het internet? Hoe kan ik online spellen spelen op mijn xbox, ps3, wii, psp, enz.? Hoe sluit ik mijn iphone, ip-tv, ip-telefoon, ata, enz. aan op deze router en moet ik dan nog speciale dingen instellen?
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
 Onderwerp afdrukken

netwerk firewall wrt54g en livebox

Quickball
Hallo. Zo rond kijkend op de fora de laaste dagen heb ik nog geen oplossing gevonden. Daarom deze post. De volgende situatie is er: LB--> WRT54g--> 2pc's en een server (web en ftp). Ik heb de abbo met telefoon. Dus bridgen is (nog) niet een oplossing (deed ik eerder). Nu zijn mijn netwerk wensen zo; 1) mijn server goed toegankelijk op poort 36 (Dit ivm de bots die proberen te hacken. Hen ik nogal last van). en mijn thuis netwerk normaal bereikbaar.
Zeg maar de birdge mode, maar dan met de telefonie. De optie eerder voorgesteld door Richard etc heeft niet mogen baten. als ik de poorten forwarde/ firewall uitzette op de LB kwam mijn telnet poort bloot. En das niet handig. Danwel dat mijn thuisnetwerk niet meer functioneerde.

Graag zie ik hier een oplossing voor. Ikzelf kan dat niet bereiken. Als het ook te technisch wordt gaat het mijn petje te boven.
Hopelijk at iemand iets weet of ook het zelfde wil bereiken. 2 Weten er meer dan 1

gr Arnold
gr. Arnold

Richard
als ik de poorten forwarde/ firewall uitzette op de LB kwam mijn telnet poort bloot. En das niet handig.

Dat kan niet, want als het goed is, staat je telnetpoort op de WRT54 niet standaard open.
Het zou kunnen dat je telnetpoort van de Livebox open staat, maar dat doet ie toch al.Smile
Het is dan ook zeer verstandig de wachtwoorden voor de Livebox en de telnettoegang naar de Livebox te wijzigen.

In de FAQ staat een nieuwe handleiding van mij maar zo te zien weet je wel waar je mee bezig bent.
Voor alle zekerheid:
http://online.gebruikers.eu/faq.php?cat_id=8
Check daar deze eens:
Linksys (en andere) routers achter Livebox (WAN methode)

Blijf voor de zekerheid even van de advanced mode af, staat er wel bij maar volgens mij is dat niet nodig.
Dan even checken wat er gebeurt en als je telnet open staat, geef eens aan wat er precies van telnet open staat, de Livebox of iets anders?

Greetings, Richard.

Quickball
Danke je voor de snelle ractie! Wat betrefd telnet: De wrt54g v2.2 heeft geen telnet optie. (met veel moeite is die benaderbaar dmv. extra firmware) Het gaat idd om de LB. Hoe kan ik daar de wachtwoord van veranderen? Want zo'n telnetter ben ik niet Sad

Is de link die jij me gaf (en die ik al eerder heb toegepast) de max haalbare van wat in de richting komt van mijn wensen?

Ik zit ook deels met de veiligheid van de LB in mn maag. Dat ze die niet zomaar kunnen versjitteren.
Mss dat je daar nog een paar tips voor hebt.
Gewijzigd door Quickball op 28 januari 2007, 21:58
gr. Arnold

Richard
De link die ik gaf is inderdaad het maximum haalbare wat in jouw richting komt, dan heb je echt een soort van bridgemode waarbij telefonie gewoon bruikbaar blijft.

De veiligheid van de Livebox... nja, daar is weinig aan te doen, zo gauw je alle poorten in de livebox forward naar je Linksys, is het sowieso afgelopen met eventuele toegang van buitenaf op poort 80 en poort 23 telnet van je Livebox omdat alles dan rechtstreeks op de Linksys uit komt.

Verder in elk geval je Admin wachtwoord wijzigen.
Het root wachtwoord kun je ook wijzigen via het configuratiemenu alleen moet je daarvoor even naar het geavanceerde deel, dus tabblad "geavanceerd" klikken.

Kies daarna voor het tabblad "firewall" en dan "toegang" dan kun je daar zowel het wachtwoord voor admin alsook het wachtwoord voor root wijzigen. Dat kun je in standaardmode namelijk niet daar zie je alleen admin staan.
Het oude root wachtwoord is 1234.

Greetings, Richard.

Quickball
Bedankt voor je antwoord. Heb nu de geforward naar de linksys. En de wachtwoorden veranderd.
Wat is een makkelijke manier om te checken of je ftp het? Want ik heb het idee dat ik dat lokaal niet kan doen. Ftp deed het altijd maar nu kan ik/niemand meer extern inloggen. Dit geldt ook voor mijn website. 'unable to connect'- message. Als ik dus dingen uitprobeer weet ik nog steeds niet of er iets verkeerd gaat qua benadering van livebox.
Mss dat jij me daarvoor ook nog een paar tips/handgrepen hebt. Ik las al wel wat over proxy invullen. Maar laat dat nu iets zijn wat ik niet begrijp :S
Alvast bedankt
gr. Arnold

Richard
Lokaal kun je ftp testen, maar dan is niet zeker dat extern het ook doet, euh... daar was een site voor om dat te testen, staat ergens vermeld in een of ander FTP topic hier op dit forum.

Weet ik zo niet uit m'n hoofd. Wat je natuurlijk wel moet doen is in de Linksys een port-forward aanmaken voor je FTP en Webserver naar het interne ip adres van de pc waar die op draaien.

Via www.grc.com en dan effe zoeken naar de shields-up test, kun je zien of poort 21 en 80 (ftp en webserver) ook inderdaad open staat of dat hij closed of stealth aangeeft.

Greetings, Richard.

mesa57
Richard schreef:
Lokaal kun je ftp testen, maar dan is niet zeker dat extern het ook doet, euh... daar was een site voor om dat te testen, staat ergens vermeld in een of ander FTP topic hier op dit forum.

Ja, maar helaas :

Web2FTP deactivated !!!
Sorry, but we had to deactivate our free service Web2FTP.
We have introduced new security functions as logging User actions, Ip-Numbers and blocking whole IP-Ranges from Asian and African networks, but some users continued to upload Phishing sites.
We are working on a new solution for registered user.

Dit is balen Sad

Richard
Da's inderdaad balen.Sad

Maar... da's boffen, andere testsite gevonden voor ftp te testen:
http://www.net2ftp.com/

Greetings, Richard.

Wout
Heb de link even gevolgd naar net2ftp, maar krijg gelijk de kriebels. Om te testen moet je wachtwoord en gebruikersnaam opgeven. Als je hier gebruik van maakt verander dan direct na gebruik deze gegevens.

Quickball
dankje weer voor de info. Kheb die link gevolgd en (logisch) een test account aangemaakt Smile Verder weet ik nu ook dat mn website t doet. Kreeg een reactie van iemand die m zag.
Maar nu wil ik m graag ook locaal zien ivm met bewerken en zien wat anderen kunnen zien (dus van buitenaf). Daar ook nog suggestie voor? Proxy weet ik van (niet hoe dat dat moet), maar weet daarvan ook dat ie vertraagd. En waarschijlijk iets in het script van Apache.
Beiden geven mij niet echt het idee dat dat dé oplossing.
Sorry voor deze vragen,maar ze zijn nodig om verder te kooien (om te wat er verklooit wordt Smile )
Gewijzigd door Quickball op 31 januari 2007, 17:12
gr. Arnold

Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'netwerk firewall wrt54g en livebox', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
Configuratie Fritz!Box 7340 na migratie naar KPN netwerk Storing 22 05 december 2016, 11:19
Dagelijks onderbroken verbinding sinds nieuw netwerk Algemeen 14 10 november 2016, 17:06
Nieuw netwerk, nieuw begin ..... Algemeen 16 20 oktober 2016, 14:44
Livebox ADSL Extra (Family) vervangen met eigen modem Livebox configuratie en problemen 4 10 augustus 2016, 15:48
Online.nl krijgt toegang tot snellere KPN netwerk. Algemeen 37 04 oktober 2015, 23:17
Goedenavond bezoeker
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
| Hans00:57:16
| Wanabo01:42:54
| SterkeJerke02:36:14
| jms31903:31:52
| gvmelle05:23:39
| MBroertjes05:42:55
| dutch flash09:05:09
| Franx11:52:40
| Lutz13:23:46
| Johan420:06:47
Shoutbox
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

07 december 2016, 12:08
iemand weet welke firmware huawei hg665d op dit moment zit?

15 november 2016, 21:47
Online.nl=amateurs

05 november 2016, 16:44
Hallo allemaal, Vanaf 18 oktober heb ik geen verbinding meer. Bijna elke dag bellen met klantendienst, 5 a 6 keer emailen naar de klantenservice niets opgelost. Nog steeds geen verbinding dus geen

01 november 2016, 19:42
in helmond dezelfde storing

27 oktober 2016, 23:15
@ MGuitink Om weer in het modem te komen, eerst restten via het verzonken knopje aan de zijkant van het modem.