obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Wat is er mogelijk met het modem en hoe doe je het? Hoe kom je in het configuratiescherm? Heeft deze router wireless? Waar vind je wat in de schermen? Kun je nog extra dingen instellen, bijv. via telnet? Zijn er problemen bekend met dit modem? en hoe los je ze op?
 Onderwerp afdrukken
VIGOR 2800 modem/router werkt niet met ORANGE??
Richard

Quote

toch had ik deze instelling meerdere keren geprobeerd

Maar had je toen ook het mac-adres van de livebox gecloned?

Maar in elk geval fijn dat er nu verbinding is.Smile
Hopelijk kan men je ook nog met de snelheid helpen!
Greetings, Richard.
 
daktary

Quote

Richard schreef:
[quote]toch had ik deze instelling meerdere keren geprobeerd

Maar had je toen ook het mac-adres van de livebox gecloned?


Richard,
Ja dat had ik zeker gedaan, want verschillende mensen hebben mij dit ook verteld, dus het MAC van de LB invullen was zeker nodig. Het zou wel te maken hebben dat je te veel instellingen steeds maar opnieuw probeerd ZONDER dat je de router telkens reset.

Heb je het Carnaval overleeft?

Wat ook vreemd is dat je weet je wel dat ik vreselijk heb zitten tobben tot toegang in de DB7020, nu sluit ik de Vigor op het net met de gegevens van mrDevil en alles werkte direct maar ook de DB, zonder dat er iets aan de router is ingevuld. Was zeer verbaast!!

Smile:pGrinSmile:pGrin
 
mrDevil
wat ik al zei: als het hier werkt moet het bij jou ook werken Cool

De draytek modem is idd wat trager... Ben er nog niet helemaal achter waarom Sad Wat volgens mij wel helpt is de 'Quality of Service' uit te zetten.. Het is dan nog niet wat het moet zijn, maar ja, c'est la vie. Kom ik ook nog wel een keertje achter Grin

Ik blijf trouwens zelf op ongeveer de 1600 KB hangen en woon op ongeveer 1000 m van de centrale. Met de Live Box is dat bijna een 100 KB sneller.
 
mesa57
Orange heeft vlgs. mij de livebox op het randje gecalibreerd staan. Alle andere modems trainen lager in. Bepaalde modems kun je tweaken zodat ze hoger intrainen. Gevaar daarbij is dat je dan ook het livebox effect terugkrijgt (verbinding regelmatig verliezen). Voor de vigor weet ik niet of je uberhaupt die instellingen kunt wijzigen.
Gewijzigd door mesa57 op 19 februari 2007, 18:55
 
daktary

Quote

mrDevil schreef:

Ik blijf trouwens zelf op ongeveer de 1600 KB hangen en woon op ongeveer 1000 m van de centrale. Met de Live Box is dat bijna een 100 KB sneller.


In woon in Dordrecht en volgens bbnet zou ik 1013m van de centrale zitten, het schijnt wel dat deze centrale, toen de eerste digitale maar inmiddels een oude centrale te wezen. Maar als je boven de 1.5Mb/sec zit vind ik het allerzins akseptabel.
Ik ben nu even terug gegaan naar de LB want mijn kinderen hebben vakantie en Pa mag nu niet gaan zitten rommelen aan zijn zelf betaalde verbinding. Geef niet de router heeft gewerkt, nog niet helemaal naar wens maar het begin is er.
 
daktary

Quote

[b]mesa57 schreef:
Gevaar daarbij is dat je dan ook het livebox effect terugkrijgt (verbinding regelmatig verliezen).


De verbinding verliezen heb ik eigelijk nog NOOIT gehad, ik heb alleen ASDL en geen telefonie van Orange en ik moet zeggen de LB ziet er niet uit en als je hen perongeluk zou laten vallen spat hij in 1000 stukken uiteen maar!!, hij werkt voortrefelijk. Ook kan voorlopig nog niet de snelheid verbeteren.
Ik ga gewoon alles uitproberen wat mensen op dit forum schrijven.
 
mrDevil
Voor mij geldt in principe hetzelfde verhaal als dat van daktary. Verbinding op de LB was net zo stabiel, alleen zijn de mogelijkheden van de Draytek 2800 net even wat uitgebreider. Zo heb je een goed beveiligd draadloos netwerk, perfecte ondersteuning van VPN en nog wat andere handige 'nice to haves'. Die zijn wat mij betreft meer dan de moeite waard om die 100 KB in te leveren. In de tussentijd blijf ik ook rondkijken of de snelheid niet nog wat opgeschroeft kan worden.
 
Richard
@Daktary: Ah zo dat wist ik niet, ik vroeg het maar voor de zekerheid.
Ja carnaval heb ik wel overleeft, met name omdat wij daar toch niet aan doen hier.Smile
Vandaag de laatste dag, morgen nog hieringbiete en dat was het dan gelukkig weer. Kan ik weer gaan biljarten tenminste.Grin

Er zal inderdaad wat scheef gezeten hebben als je ook al problemen had met het bereiken van je DM7020. En kan me dus ook je verbazing voorstellen dat het nu opeens eigenlijk wel allemaal als een klokje draait.
Sta er zelf ook van te kijken dat je die instellingen al geprobeerd hebt en het toen niet lukte. Inderdaad misschien een teveel aan resets alhoewel dat eigenlijk zo'n vreemde problemen niet zou mogen veroorzaken.

Gelukkig werkt nu alles, kun je tenminste ook fijn met die 7020 gaan hobbyen.Cool
Greetings, Richard.
 
mesa57
DM7020 ? Was toch een Vigor 2800 ?
Gewijzigd door mesa57 op 20 februari 2007, 18:46
 
Optimist
@mesa57: is een satellietontvanger. Kijk maar even op http://www.dream-multimedia-tv.de/english/products_dm7020.php voor meer informatie. Ik heb zelf een DM7025.

Optimist
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'VIGOR 2800 modem/router werkt niet met ORANGE??', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Fritzbox 7590 Telefonie werkt niet Eigen modem configuratie en problemen : 5 05 feb 2022
paar keer per dag wifi uitval met zyxel VMG8324-B10A modem Algemeen : 2 13 jan 2021
e-mail komt niet binnen Email : 1 12 jan 2021
Zyxel modem. Slechte wifi? WiFi : 1 06 okt 2020
Zelf Router op glasvezel Online Alles-in-1 met Glasvezel : 1 16 sep 2020
Advertentie