obey-robots.txt
08 December 2016, 06:52
Navigatie
Ledenenquête
Heb je de oplossing voor je probleem op dit forum gevonden/gekregen?

Ja
Ledenenquête: Heb je de oplossing voor je probleem op dit forum gevonden/gekregen? Ja 39% [89 stemmen]
39% [89 stemmen]

Nee
Ledenenquête: Heb je de oplossing voor je probleem op dit forum gevonden/gekregen? Nee 61% [137 stemmen]
61% [137 stemmen]

Stemmen: 226
U dient in te loggen om te stemmen.
Gestart: 25 jun 2009

Enquête-archief
Steun ons
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord


Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.
Online Gebruikers Groep
Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Onderwerp bekijken
Wat is er mogelijk met het modem en hoe doe je het? Hoe kom je in het configuratiescherm? Heeft deze router wireless? Waar vind je wat in de schermen? Kun je nog extra dingen instellen, bijv. via telnet? Zijn er problemen bekend met dit modem? en hoe los je ze op?
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
 Onderwerp afdrukken

DHPC leasetijd

mesa57
Ik las dit op tweakers :
De (re)lease tijd voor geswapte LB's en modems/routers van andere merken is kort geleden door Orange veranderd van 5 minuten naar 24 uur. Nieuwe Orange klanten die gebruik maken van een LB hebben hier echter weer geen last van.

Als dat waar is mag je dus 24 uur gaan wachten als je een ander modem aansluit Shock
 
Optimist
Ah! Dat zou kunnen verklaren dat mijn andere router het na een tijd wachten nog geen antwoord kreeg van de DHCP server. Ik heb er zelfs een nachtje op geslapen, maar de volgende ochtend stond dat arme modempje nog steeds te wachten op antwoord van de DHCP server. Shock

Als je dus met een ander modem wilt gaan spelen moet je een dag wachten... pfff...

Ik wilde er een ander modem aanhangen om te onderzoeken of dat de oorzaak van het vastlopen van de Internet verbinding zou oplossen. Dat vastlopen gebeurt bij mij zeker een keer per dag, maar soms ook vaker.

Als de boel vast loopt, dan heb ik gewoon nog een Internet verbinding, zo lijkt het. Het '@' lampje brandt vrolijk, en ik kan gewoon bellen en gebeld worden (via de Orange telefonie optie).

Ik kan de Livebox dan echter niet meer benaderen door middel van de web interface en ook niet door middel van telnet.

Als ik de arp cache van mijn firewall inspecteer, dan zie ik dat zelfs op dat niveau de boel mis gaat -- voor het ip adres 192.168.1.1 staat de waarde <incomplete> in plaats van het MAC adres van de Livebox. De Ethernet link status ledjes branden/knipperen vrolijk!

Als ik de Livebox reset, dan zie ik gewoon weer het MAC adres en kan ik weer naar buiten.

Mijn indruk is dat het probleem dat ik ervaar dus in ergens in de Livebox moet zitten, en dan ergens in de Ethernet module. Hmmm... Ik heb een call gelogd. Eens kijken wat Orange gaat doen...

Optimist
 
mesa57
Ik ga in ieder geval mijn settings noteren zodat ik ze gewoon vast kan instellen tot die orange dhpc server weer eens wakker is geworden. Waarom doet Orange dit, is dit weer 'modempje pesten' of zo ???Frown
Gewijzigd door mesa57 op 29 januari 2007, 22:07
 
Optimist
Ik heb geen idee waarom Orange dit doet... Misschien dat het de 'load' op de DHCP servers verkleint als de lease tijd langer is. Misschien dat er ook minder gebruikers last hebben van onbeschikbaarheid als de DHCP servers even down zijn (het vernieuwen van de lease gebeurt minder vaak).

Hmmm...

Optimist
 
mesa57
Ik lees berichten op tweakers dat MAC spoofing een oplossing is Smile
 
Richard
Ja dat zou heel goed kunnen, want daar kijkt die DHCP natuurlijk na, stom dat ik daar niet aan gedacht heb want dat werkte bij @slome ook zo.
In elk geval altijd de moeite om eens te proberen, effe het macadres van de Livebox achterhalen en die clonen in je andere modem/router.

Greetings, Richard.
 
mesa57
@richard : hoe achterhaal je het mac adres van de mer0 interface van de livebox ?
 
mesa57
En kan iemand hier nog wat over vertellen ? :

Internet : [RENEWING] [23 days, 3:04:23]
flags = uc dns gw rt
IP address : 85.148.xxx.xxx
HW address : 00:0e:50:xx:xx:xx
DHCP server : 10.49.1.4
hostname : dsldevice
user class identifier : Thomson SpeedTouch
metric : rt = 5, DNS = 5
retransmission of REQUEST in 0 days, 4:02:56
Lease has passed renewal point
Lease rebinding in 0 days, 11:55:29
Lease expires in 3 days, 23:55:30
Number of leases: 1
Total size of table: 36, in use: 1, free: 97 %

IP en MAC adressen gedeeltelijk onzichtbaar gemaakt - Optimist
Gewijzigd door Optimist op 10 februari 2007, 15:37
 
Lizard
mesa57 schreef:
@richard : hoe achterhaal je het mac adres van de mer0 interface van de livebox ?
Lijkt me dat dat het mac adres is wat onderop de livebox staat?
 
Optimist
Klopt -- het MAC adres staat inderdaad onder op de Livebox.

Vandaag moest ik mijn Livebox weer vier keer resetten omdat de Ethernet poorten niet werkten (ik kon wel bellen en gebeld worden). De helpdesk kon me zo snel niet helpen en dus heb ik mijn oude speedtouch modem maar aan de ADSL aansluiting gehangen. MAC adres gespoofd en ik kon meteen het Internet weer op.

Nu moet ik alleen nog even mijn telefoon forwarden naar mijn VoIP telefoonnummer en dan kan die Livebox wat mij betreft in de brand. Smile

Optimist
 
Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'DHPC leasetijd', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
DHCP leasetijd Speedtouch 706 configuratie en problemen 11 30 december 2014, 20:34
Goedemorgen bezoeker
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord



Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
| dutch flash06:16:37
| Ronsworld07:46:48
| earlgrey7209:10:15
| Hans09:55:40
| Wanabo10:11:12
| Ano10:25:47
| dutch113:08:07
| RichieB13:54:24
| Memooh18:41:21
| Tiger 1 dag
Shoutbox
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

07 december 2016, 12:08
iemand weet welke firmware huawei hg665d op dit moment zit?

15 november 2016, 21:47
Online.nl=amateurs

05 november 2016, 16:44
Hallo allemaal, Vanaf 18 oktober heb ik geen verbinding meer. Bijna elke dag bellen met klantendienst, 5 a 6 keer emailen naar de klantenservice niets opgelost. Nog steeds geen verbinding dus geen

01 november 2016, 19:42
in helmond dezelfde storing

27 oktober 2016, 23:15
@ MGuitink Om weer in het modem te komen, eerst restten via het verzonken knopje aan de zijkant van het modem.