obey-robots.txt
09 December 2016, 18:15
Navigatie
Ledenenquête
Heb je de oplossing voor je probleem op dit forum gevonden/gekregen?

Ja
Ledenenquête: Heb je de oplossing voor je probleem op dit forum gevonden/gekregen? Ja 39% [89 stemmen]
39% [89 stemmen]

Nee
Ledenenquête: Heb je de oplossing voor je probleem op dit forum gevonden/gekregen? Nee 61% [137 stemmen]
61% [137 stemmen]

Stemmen: 226
U dient in te loggen om te stemmen.
Gestart: 25 jun 2009

Enquête-archief
Steun ons
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.
Online Gebruikers Groep
Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Onderwerp bekijken
Wat is er mogelijk met het modem en hoe doe je het? Hoe kom je in het configuratiescherm? Heeft deze router wireless? Waar vind je wat in de schermen? Kun je nog extra dingen instellen, bijv. via telnet? Zijn er problemen bekend met dit modem? en hoe los je ze op?
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
 Onderwerp afdrukken

Wake up on lan via internet

Mars
Ik probeer mijn pc via internet (WOL) aan te zetten.
Ik heb e.e.a. lokaal met de laptop getest en dit werkt, echter wanneer ik het vanaf een andere locatie probeer lukt dit niet.
Ik heb van alles geprobeerd maar volgens mij houd de livebox het signaal tegen.

Heeft iemand ervaring met WOL via internet en de livebox?

Graag assistentie bij het instellen.

Alvast bedankt

johnEnschede
Bij de pc die achter de router zit moet je UDP poort 9 forwarden naar zijn intern ip

Richard
Heb je daar meer informatie over johnEnschede ergens? Want ik lees namelijk dat poort 9 UDP de discard service is, die je in windows overigens ook kunt disablen. Een totaal overbodige service die men ook gewoon uitschakelen kan.
Discard Server
The Discard service, defined by RFC 863, is, without a doubt, the most useless service of all. It listens on TCP and UDP port 9 and throws away all data it receives. In fairness, it does allow a remote user to initiate a TCP connection and thereby verify that the transport layer is working correctly. Of course, you could only test the data transfer one way, since the server simply discards the service. In its defense, this is probably the easiest RFC ever to read; it’s four paragraphs and only half a page. (That’s the only nice thing I could think of to say.)

@bron: http://www.windowsitlibrary.com/Content/386/09/5.html

Ergens anders lees ik dat gewoon een poortforwarding (maakt niet uit welke) voldoende is. Hoeft dus niet poort 9 te zijn. Er word geadviseerd een poort boven de 1024.
You have to prepare the system for Wake Up Over the Internet.
Open a Port thought the Router, and the Software Firewall (use high port number so it will not conflict with any other port, 5850 is a good example).

@Bron: http://www.ezlan.net/WOL.html
Op die site staat ook een utility die je elders kunt gebruiken om de zaak op te starten, kun je zo downloaden.

Dus Mars, lees die laatste link even, utility downloadenen meenemen en het zou moeten lukken.
Misschien lukt het ook wel als je gewoon je browser elders start met jouw ip adres en het ingestelde poortnummer maar dat weet ik niet zeker, zou je moeten testen.
Greetings, Richard.

Mars
Richard, allereerst bedankt voor je reactie zover.

Ik heb een poort in de firewall van de livebox opengezet (zie foto).

Ik heb deze ook nog in de firewall van mijn pc opengezet maar helaas het werkt nog steeds niet.

Het vreemde is wanneer ik mijn laptop op de 2e poort van de Livebox aansluit en ik gebruik het ip adres van mijn pc, wat toegewezen is door de livebox, dat het dan wel werkt.
Wanneer ik echter via internet het ip adres in geef van de Livebox met het juiste MAC adres dan werkt het niet.
Ik heb het al op diverse manieren geprobeerd maar helaas zonder resultaat. Ik heb dit met mijn pc in het verleden wel kunnen doen maar toen zat ik nog bij een andere provider (versatel) en had ik dus geen livebox.

Ik hoop dat jij of iemand anders nog een oplossing weet voor mijn probleem.

Mars voegde bij, bestand:

Registreer en/of log in voor toegang tot deze bijlage.

Lizard
Kijk eens in dit topic.
De livebox filtert standaard het broadcast adres eruit, dus dat zul je via telnet erin moeten zetten.

Mars
Lizard schreef:
Kijk eens in dit topic.
De livebox filtert standaard het broadcast adres eruit, dus dat zul je via telnet erin moeten zetten.

Ik ben helaas geen expert dus hoe doe ik dat?

Alvast bedankt

Lizard
Ehm, eens kijken...

Dit zou moeten werken:

telnet naar de livebox.
login met root/1234.

tik dan het volgende in:

Download broncode  Code
ipqos
nataction add rdport 192.168.1.255 -tp 7 7
nataction list
<kijk vervolgens welk id je hebt.>
policy set mer0 mer0 0 allow dport 7 7 proto udp nat <id die je hebt opgezocht>
..
save
exit

Dan zou je klaar moeten zijn.

Succes.
Gewijzigd door Lizard op 06 februari 2007, 23:06

Richard
Kijk da's handig, dat wist ik weer niet, maar goed dat we Lizard erbij hebben, vele handen maken licht werk.Smile

Greetings, Richard.

kampvuur
Wat wordt er eigenlijk ingesteld als ik het bovenstaande via telnet invoer?
Mij is het trouwens niet gelukt om met bovenstaande de WOL te activeren. Sad

via de LAN werkt het wel, alleen via WAN (internet) krijg ik het niet aan de praat.. Livebox de deur uitdoen, dan maar? Of zou 't aan de provider liggen? Wink

Richard
Via die telnet commando's maak je een port-forward van poort 7 naar een pc op het interne netwerk die daar dan een broadcast op kan doen eventueel. In elk geval zou je op die manier de wakeup on lan via WAN werkend moeten krijgen.

Greetings, Richard.

Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Wake up on lan via internet', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
sinds 25 nov 2016 09:00 nul komma niks internet meer, helemaal weg . . . Storing 9 27 november 2016, 20:36
Tijdelijke oplossing voor af en toe uitvallen van internet (DNS not found) Storing 8 25 november 2016, 18:23
halve dag na KPN migratie ineens geen internet meer Storing 3 24 november 2016, 12:06
FritzBox 7340 geen internet meer na upgrade wijkcentrale Eigen modem configuratie en problemen 3 21 november 2016, 19:56
Trage internet Snelheid 4 23 oktober 2016, 14:49
Goedenavond bezoeker
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
| SterkeJerke00:34:22
| Wanabo01:11:48
| jms31901:30:00
| Hans01:31:55
| gvmelle03:21:47
| MBroertjes03:41:03
| dutch flash07:03:17
| Franx09:50:48
| Lutz11:21:54
| Johan418:04:55
Shoutbox
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

07 december 2016, 12:08
iemand weet welke firmware huawei hg665d op dit moment zit?

15 november 2016, 21:47
Online.nl=amateurs

05 november 2016, 16:44
Hallo allemaal, Vanaf 18 oktober heb ik geen verbinding meer. Bijna elke dag bellen met klantendienst, 5 a 6 keer emailen naar de klantenservice niets opgelost. Nog steeds geen verbinding dus geen

01 november 2016, 19:42
in helmond dezelfde storing

27 oktober 2016, 23:15
@ MGuitink Om weer in het modem te komen, eerst restten via het verzonken knopje aan de zijkant van het modem.