obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Hier kun je zaken kwijt over de Livebox en telefonie. Bijvoorbeeld een eigen thuiscentrale, een alarmcentrale.
 Onderwerp afdrukken
wanadoo livebox is binnen telefonie werkt niet!
oxb
Hallo Allemaal
Ik heb gister mijn livebox ontvangen en direct geinstalleerd.
Ik heb de volgende waarden en die lijken mij ok?

Status ADSL-lijn Verbonden
ADSL standaard G992_5_A
Upstream 1020 Kb
DownStream 16848 Kb
Afname Dichtbij : 26.8 (dB)
Ver weg : 8.6 (dB)
SNR-marge Dichtbij : 7 (dB)
Ver weg : 12 (dB)
HEC-teller 1097
Firmware 0xe200314
ES-teller van 15 min 0
CRC-fouten 158
ES-teller van 1 dag 0

Ik behaal 1700kb dus ik ben tevreden alleen is het zo dat deze snelheid behoorlijk hoog of laag uit kan vallen 300kb? klopt dit?
ik zit op 1039 meter van de centrale.

En ik krijg mijn telefoon (dect) niet aan de gang op de livebox geeft hij aan dat de telefoon is aangemeld en de status ok is.
Aangezien ik als hoofdrede heb gekozen voor wanadoo telefonie (aangezien ik met 4 buren al aan een 20mbit chello extreme account hang) vindt ik het wel jammer dat de telefoon niet werkt.
ik heb de leefdoos op 20cm van isra punt hangen en tevens het basisstation in de meterkast gehangen om zo kort mogelijk bij de leefdoos te zitten, maar geen telefoon?
enige suggesties tips?
Oh ja ik heb er nu even een splitter tussen zitten omdat ik anders geen telefoon heb,maar ook zonder splitter geen telefoon??

ik w8 af op reacties alvast bedankt
groeten oxb
 
apaard
Status Wanadoo Telefonie : Geactiveerd
Uw telefoonnummer : 034488****
dit staat er bij mij.
wat dect betreft in combinatie met de livebox in de meterkast?
mijn dect telefoon heb ik juist wat verder van de livebox gezet ivm. storing van de livebox.
basisstation in de meterkast lijkt me geen goed plan ivm storing van elektra enz.

groet apaard
 
oxb
Ja bij mij geeft de leefdoos ook aan dat hij is geactiveerd alleen krijg ik enkel een vaag niet verbonden toon te horen.

Dat ik meer storing op mijn basisstation zal hebben dat weet ik wel zeker heb hem alleen even daar gehangen omdat ik dan zeker weet dat het niet aan bekabeling ligt.
Jammer dat de telefonie het niet doet zal maar eens en poging helpdesk wagen hoop dak geluk hebSad anders heb ik dubbel internet en das wel leuk maar ging meer om telefonie.
 
Richard

Quote

Oh ja ik heb er nu even een splitter tussen zitten omdat ik anders geen telefoon heb,maar ook zonder splitter geen telefoon??

Er moet sowieso -geen- splitter tussen, die zit namelijk ingebouwd in de livebox.
Je schrijft dat je wel een vaag "niet verbonden" toon te horen krijgt. Ik neem aan dat je weet dat de kiestoon van Wanadoo nogal afwijkend is en enigszins vaag een klein beetje lijkt op een "nummer niet in gebruik" toon.
Heb je geen ander oud toestel wat je er eens op kan hangen wat geen dect is?
Kan het misschien zijn dat je dect een normale kiestoon wenst te horen alvorens hij wenst te werken net zoals sommige modems? Misschien kun je dat eens opzoeken in de handleiding.
Het beste is effe een normaal toestel lenen en dat eens aansluiten.
Doch beginnen met die splitter er weer tussenuit te halen.

Greetings, Richard.
 
oxb
Heb het werkend denk dat de leefdoos ff moest wennen ofzo alles is nu ok.
Dat van die splitter dat heb ik gedaan omdat ik dan twee lijnen heb.
Alles werkt nu naar behoren heb nu mijn wanadoo lijn en kpn lijn gescheiden.
Bij storing ben ik dus altijd bereikbaar.
van mij mag er een slotje op.
gr oxb
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'wanadoo livebox is binnen telefonie werkt niet!', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Fritzbox 7590 Telefonie werkt niet Eigen modem configuratie en problemen : 5 05 feb 2022
e-mail komt niet binnen Email : 1 12 jan 2021
Telefonie nummermelding inkomende gesprekken Algemeen : 3 26 jul 2020
Inbuild chromecast niet gevonden Algemeen : 1 16 jun 2020
wifi werkt op meeste toestellen goed maar??? Zyxel configuratie en problemen : 2 26 nov 2019
Advertentie