obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Online Gebruikers Groep - Experts helpen klanten » Livebox (= Sagem f@st 3203, wordt uitgefaseerd) » Livebox meer apparaten aansluiten
Waarvoor en hoe gebruik je een switch, router of een access point achter dit modem? Hoe krijg ik mijn NAS, netwerkprinter, enz. in mijn netwerk? Hoe deel ik mijn web-, smtp-, ftp-, enz. server met anderen op het internet? Hoe kan ik online spellen spelen op mijn xbox, ps3, wii, psp, enz.? Hoe sluit ik mijn iphone, ip-tv, ip-telefoon, ata, enz. aan op deze router en moet ik dan nog speciale dingen instellen?
 Onderwerp afdrukken
Instellen Router
Puma
laatste was ook alleen voor telefonie eigenlijk. netwerk structuur was ook aangepast, weet ik
maar dat bracht wel een aantal problemen. livebox liep vast als je het via IE benaderd etc.
Gewijzigd door Puma op 19 april 2006, 23:00
 
Mike
Hallo allemaal,
Ik heb een Linksys Wireless-g Router (WRT54G) achter mijn livebox zitten om draadloos naar mijn 2e PC te communiceren.
Na veel gezocht te hebben heb ik het voor elkaar.
Probleem was dat mijn linksys het zelfde ip adres had (192.168.1.1) als mijn livebox, en heb dat omzijlt. Als er mensen zijn met problemen over linksys routers achter de livebox, mail me dan maar !!Wink
 
Vlokjesman
pas de ini aan die je kunt downloaden van je router.( althans het lukt bij speedtouch modems ) en probeer de dhcp server uit te zetten..

Zefl heb ik 2 speedtouch modems aangesloten en ik heb daar dhcp uit gezet en ik heb het ip-adres ( ip-range ) van 10.0.0.138 veranderd naar 192.168.1.1.
Dat werkt het wel weer goed.
Ik ben ijdel. I know I am!
 
Jan53
De kabel tussen router en LB moet deze 'straight' (een op een?) zijn of crossed?

Er waren geen poorten dus ik heb deze aan gemaakt op volgende manier, is dat ook correct?

PoortTCP Ja TCP 150 150 192.168.1.20 mer0
PoortUdp Ja UDP 151 151 192.168.1.20 mer0
Gewijzigd door Jan53 op 30 juni 2006, 23:01
 
Wanabo
De poorten zijn alleen nodig als je b.v. P2P iets open moet zetten. B.v. emule of edonkey poort 4662 tcp, hierna wijs je een ipadres aan en dat zal met een router na de livebox in alle gevallen het WAN ip adres van de router zijn. Dit ip adres staat links onder in de statusregel; "u benadert de lb vanaf ip nr. 192.168.1.x. Verder is het noodzakelijk dezelfde poorten in de router nog een keer open te zetten.

Geen idee wat de kabel moet zijn, bij mij was het inpluggen en werken. De LAN kabel is ooit nog eens aangelegt door een @home monteur.
Kies BBcode image, plak in handtekening.

?id=1wqxcou
speed-testing
 
Jan53
Ik vind het maar vreemd, wat er hier gebeurd.

(een oude DC-202).

Ik heb de poorten van de LB weer verwijderd omdat ik die vooralsnog niet nodig heb. De kabel die op het @home modem (motorola) zat heb ik in de LB gestoken. Vervolgens setup van het router uitgevoerd.

De setup is bij mij anders, eerst krijg ik een keuze menu voor kabel
sdl etc, vervolgens wordt een hostnaam gevraagd, daarna krijg ik de keuze tussen statisch en dynamisch. Ik heb dus statisch genomen, daarbij wordt de dhcp server voor internet automatisch uitgezet.

De gegevens werden opgeslagen en een test uitgevoerd, vervolgens het resultaat: server respons ok, internet now avaibable.

Maar nog steeds nieks doa Sad

De verbinding van de LB staat in bridged mode, is dat ook nog van betekenis?
 
Richard
DC-202 aha, da's een Sitecom.

Bridged mode? Dus via telnet gedaan want anders kan het niet.
Even hardop denken, in dat geval zou je op je router het externe ip adres moeten krijgen van Orange.
Tenzij je na het invoeren van de bridgemode je livebox nog eens gereset hebt en/of firmware upgrade gedaan.

Als het goed is kun je je router via je webbrowser bereiken.
Controleer eens in het statusvenster of de router nu ook een extern ip heeft, hoogstwaarschijnlijk beginnend met 85.x.x.x

Greetings, Richard.
 
Jan53

Quote

Richard schreef:
DC-202 aha, da's een Sitecom.

Juist

Quote

Richard schreef:Bridged mode? Dus via telnet gedaan want anders kan het niet.

Nee, ik heb niets met telnet gedaan, ik ben er vanuit gegeaan dat deze
in bridge mode stond omdat ik zoiets gezien had bij: geavanceerd,
adsl-lijn, configureren. zie onder.

Quote

Richard schreef:
Even hardop denken, in dat geval zou je op je router het externe ip adres moeten krijgen van Orange. Tenzij je na het invoeren van de bridgemode je livebox nog eens gereset hebt en/of firmware upgrade gedaan.


De firmware heeft de LB geloof ik aan het begin geupdate, ging vrij snel, een paar minuten geloof ik. Ik heb gecontroleerd welke firmware ik daarop heb en hij geeft aan dat het de laatste nieuwe is. Het enige wezenlijke wat ik zelf, gericht, heb gedaan is twee poorten aangemaakt ( heb de tutorial van wanabo geprobeerd), en veel de stekker er uitgetrokken omdat ik problemen had met de telefoon "centrale".

Quote

Richard schreef:
Als het goed is kun je je router via je webbrowser bereiken.
Controleer eens in het statusvenster of de router nu ook een extern ip heeft, hoogstwaarschijnlijk beginnend met 85.x.x.x


Wat ik gezien heb in geavanceerd, adsl-lijn, configureren:

eth0 192.168.1.1 255.255.255.0 00:15:56:71:00:88 Met bridge
mer0 85.x.x.71 255.255.252.0 NA Geactiveerd

Subnetwerk masker, staat 252 ?
Mac adres is niet beschikbaar ?
 
Wanabo
Hmm, vreemd. De firmware update verloopt in twee fases. Zoals jij het beschijft lijkt het erop dat de update maar een fase heeft afgemaakt. Een foute firmwareupdat kan de Livebox schaden, alhoewel er wel een safe fallback in zit.

Heb je al getracht de livebox opnieuw te resetten? Houd eens de resetknop vast totdat buitenste en middelste led gaan branden, dan wordt alles teruggezet naar de "fabrieksinstellingen"

Kies BBcode image, plak in handtekening.

?id=1wqxcou
speed-testing
 
Jan53
Ik heb de LB gereset, stroom er afgetrokken, ff gewacht, knopje ingeduwd en uiteindelijk begonnen de 2 buitenste en de middelste te branden (conform orange instalatie handleiding).

De LB heb ik pas vanaf donderdag, zou het niet kunnen zijn dat deze de laatste firmware al had, het apparaat opzich doet voor mijn gevoel niet vreemd.

Overigens dat mac adres van dat externe IP is er nog steeds niet, en de status voor eth0 is nog steeds met bridge.

Zou het misschien aan de kabels liggen?

Als het goed is zijn die van mij, een op een (straight), ik kan dus Niet een kabel van mijn pc direct op het modem (motorola) van @home steken en vervolgens internetten, zonder router er tussen gaat dat niet.

Ik weet niet of dit bijzonder is, maar ik hoefde de installatie cd niet te gebruiken om in het begin op de LB te komen ook had ik direct internet.
Achteraf heb ik wel nog de installatie cd ge?nstalleerd maar kwam mij als overbodig over.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Instellen Router', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Fritzbox instellen voor interactive TV Eigen modem configuratie en problemen : 2 24 jul 2022
Zelf Router op glasvezel Online Alles-in-1 met Glasvezel : 1 16 sep 2020
zakelijke PC - Router gaat op standby Zyxel configuratie en problemen : 2 16 feb 2020
Vpnnord via 2e netgear router Algemeen : 1 15 jul 2019
Fritzbox 3490 instellen Eigen modem configuratie en problemen : 4 20 mei 2019
Advertentie