obey-robots.txt
08 December 2016, 17:02
Navigatie
Ledenenquête
Heb je de oplossing voor je probleem op dit forum gevonden/gekregen?

Ja
Ledenenquête: Heb je de oplossing voor je probleem op dit forum gevonden/gekregen? Ja 39% [89 stemmen]
39% [89 stemmen]

Nee
Ledenenquête: Heb je de oplossing voor je probleem op dit forum gevonden/gekregen? Nee 61% [137 stemmen]
61% [137 stemmen]

Stemmen: 226
U dient in te loggen om te stemmen.
Gestart: 25 jun 2009

Enquête-archief
Steun ons
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.
Online Gebruikers Groep
Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Onderwerp bekijken
Geen verbinding met internet. Meld hier storingen. Zo kunnen storingen inzichtelijk gemaakt worden.
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
 Onderwerp afdrukken

Sinds de nieuwe update in januari 2007 gedonder met Livebox

kapiche
Hmm,

Nu was ik ruim een jaar van het gedonder van de livebox af, heb ik weer hetzelfde sinds de zogenaamde "verbeterende" update in januari 2007.

Ik heb constant vastlopers van mijn livebox. Als ik thuis kom is het maar gokken of telefonie en internet nog werkt. Probleem is namelijk, men belt op de privetelefoon en de beller krijgt gewoon een toon alsof de telefoon overgaat. Alleen gaat de telefoon thuis niet af.

Na de computer gechecked te hebben, merk ik dat internet het ook niet doet en dat de livebox dus gewoon vastgelopen is. Nu is dat vastlopen eenmaal per jaar hoogstens tweemaal niet erg, maar geen 7 dagen per week elke dag 1 keer.

In januari heb ik hierover gebeld met orange en ik kreeg direct een nieuwe livebox toegestuurd. Mooi -> dacht ik !!

Livebox ontvangen en ik doe de doos open zie ik een oude livebox erin zitten met een soort van dikke sticker eroverheen, waarop nu het logo van orange staat. Als je die sticker eraf haalt zie je gewoon duidelijk weer het oude WANADOO logo.
Dit vind ik echt slecht, amateuristisch onprofessioneel.
Dit kan je toch niet verkopen .... naar je klanten toe.

Wat ik vreesde gebeurde ook bij deze livebox, hetzelfde probleem.
Constant vastlopers. Wederom gebeld met de klantenservice en men begon over het ISRA punt (het punt waar de telefoon lijn voor het eerst de woning inkomt).
Ik uitgelegd dat ik de livebox bij het ISRA punt heb aangesloten en dat ik gebeld heb met KPN om te vragen waar het ISRA punt zit -> dat ISRA punt zit dus op de juiste plek zoals ik nu livebox nu aangesloten heb. Dus dat is ook uitgesloten.

Kortom harde reset helpt niet.
Normale reset helpt niet.
"nieuwe" -> andere oude livebox werkt niet.

Morgen maar eens bellen en vragen of ze mij gewoon een nieuw model livebox kunnen toesturen, die niet is voorzien van een amateuristische sticker(plakaat).

Kortom ik ben momenteel echt niet tevreden over orange (livebox)

Puma
Ook ik heb tot nu toe 3x mijn verbinding verloren na de update.
Internet verbinding valt gewoon weg en na een reset doet ie het wel.

Optimist
@Puma: valt bij jou de verbinding echt weg (knippert het '@' lampje) of heb je door een andere oorzaak geen Internet meer?

Ik heb steeds last van 'hangende' Ethernet poorten. De verbinding is dan prima in orde, en ik kan ook bellen en gebeld worden. Ik kan echter de Livebox niet eens meer pingen en soms zijn zelfs de link ledjes bij de Ethernet poort uit!

Het maakt daarbij niet uit welke van beide Ethernet poorten ik gebruik.

Ik heb nu weer even mijn oude SpeedTouch modem ingezet en nog geen minuutje problemen gehad.

Optimist

THerber
Hallo Allemaal.....

Dit probleem komt me heeeeeel erg bekend voor. Ik heb nl. sinds begin januari precies hetzelfde probleem.

1 x per dag hangt dat kreng. Dan doe je een reset (stroom er even af) en dan doet hij het weer.

Ik heb dit probleem begin januari gemeldt bij Orange, ze hebben al een keer of 5 de lijn doorgemeten, maar die is altijd in orde.
Het valt me wel op dat altijd als de box hangt, het hoorntje van de telefoon knippert, terwijl er geen verbinding mogelijk is, niet op telefonie, ook niet op internet. Ondertussen heb ik al een keer of 15 aan de telefoon gehangen, heb al een keer of 5 de complete configuratie doorgenomen met de helpdeskmedewerker, heb alle kabeltjes al vervangen en nog is het probleem niet over.

Wat er allemaal met de medewerkers is besproken, is niet relevant om hier te melden, maar ik kan wel zeggen dat de gesprekken af en toe niet helemaal netjes zijn verlopen. Vooral toen ze me doodleuk op maandag vertelden dat ik de zondag daarvoor om 11.02 had gebeld met de helpdesk en dat er toen een storing was aangemaakt (terwijl we op dat tijdstip met z'n allen in het zwembad lagen !!). Gelukkig hadden ze nog wel de historie van de vorige gesprekken allemaal nog.

Nu heb ik vandeweek weer gebeld en kreeg een medewerker aan de lijn die mogelijk iets meer op de hoogte is van de werking van het liveboxgebeuren.

Wat is het geval: ik heb na de livebox een tiptel telefooncentrale zitten en daarachter al m'n telefoons.

Volgens de medewerker is het zo dat er in de oude firmware versie een fout zat, die er voor zorgde dat de livebox niet goed samenwerkte met bepaalde telefooncentrales. Dit zou te maken hebben met bepaalde spanningen die de livebox afgeeft aan de telefoons. Nu is er geprobeerd dit probleem in de nieuwe firmware versie op te lossen. Dat is echter mislukt. Het enige wat ze bereikt hebben (aldus de helpdeskmedewerker), is dat het probleem verschoven is. De centrales die het probleem hadden, hebben nu het probleem niet meer, maar andere centrales (die het voorheen goed deden) hebben nu het probleem dat ze de livebox storen en dus laten vastlopen.

Ik heb van de medewerker het verzoek gekregen om de telefooncentrale uit de livebox te halen en even niet te gebruiken, dit om het eventuele probleem met de centrale te elimineren. Gelukkig gebruiken we het meest de dect telefoons hier, dus dat is even geen probleem.

Ik weet niet of jullie ook een telefooncentrale aan de livebox hebben zitten, maar dit zou best de oorzaak kunnen zijn. Ik heb in ieder geval even (met ingang van vandaag) de telefooncentrale losgekoppeld. Gaan nu even afwachten of dit inderdaad de oplossing is.

Ik hou jullie in ieder geval op de hoogte. Dit maal (ten opzichte van de vorige keren) kwam het me in ieder geval zeer logisch voor wat er gezegd werd.

Groeten

Theo

sjaco
Misschien hebben jullie hier wat aan, toen ik ruim een jaar geleden overging op ADSL
van Wanadoo, had ik regelmatig geen telfoon en slechte internet verbinding.
Niets hielp nieuwe live box enz.Uiteindelijk er niet uitgekomen met wanadoo.
KPN gebeld, die zei als destoring niet aanonze kabel ligt moet je de rekening van de monteur zelf betalen
Ik kon niets anders en de monteur van kpn kwam
Uiteindelijk moesten er 3 auto's en heeel veel medewerkers aan te pas komen een opgengebroken straat i dag werk om een breukje die er in de kpn kabel zat te vinden en te maken.
W.s. iis alleen de telefoon geen probleem maar als er ook nog een internet signaal doorheen moet.
Dus daarna was dat probleem verholpen.
Sjaco
Welkom op onze happy family site, nu ook op second life zie http://www.bloggen.be/jacobhienke

THerber
sjaco schreef:
Misschien hebben jullie hier wat aan, toen ik ruim een jaar geleden overging op ADSL
van Wanadoo, had ik regelmatig geen telfoon en slechte internet verbinding.
Sjaco

Hallo Sjaco,

Denk niet dat dit het probleem is dat bij ons naar voren is gekomen. Bij ons is het probleem dat er mogelijk weer eens een update is gedaan die in ons geval slecht is uitgepakt. De verbindingen zijn (als de box niet hangt) prima en snel en meestal ruisvrij, maar regelmatig (ongeveer 4 x in de week) hangt de box spontaan.

Toch heel hartelijk bedankt voor het meedenken.

Groeten

Theo
Gewijzigd door THerber op 12 februari 2007, 21:46

kapiche
Mbt die lampjes op de livebox:

Ik heb twee dect telefoons.
1tje beneden verdieping en 1tje bovenverdieping. beneden zit het moederstation en boven de 2e meegeleverde telefoon op puur een lader.

Meestal brandden de 2 twee gebruikelijke lampjes (telefonie en internet) gewoon normaal als hij vastgelopen is. Dus je ziet dan aan de livebox zelf niet dat ie vastgelopen is.

Tot nu toe, sinds dat de nieuwe update er is, is het 1 keer voorgekomen dat mijn telefonie lampje knipperde en dat mijn internet lampje wel gewoon bleef branden. Ook op dit moment was ie vastgelopen, maar nu kon ik iig zien dat er iets mis was.
Gewijzigd door kapiche op 12 februari 2007, 22:12

THerber
kapiche schreef:
Mbt die lampjes op de livebox:

Ik heb twee dect telefoons.
1tje beneden en 1tje boven. beneden zit het moederstation en boven de 2e meegeleverde telefoon op puur een lader.

Meestal brandden de 2 twee gebruikelijke lampjes (telefonie en internet) gewoon normaal als hij vastgelopen is. Dus je ziet dan aan de livebox zelf niet dat ie vastgelopen is.

Tot nu toe, sinds dat de nieuwe update er is, is het 1 keer voorgekomen dat mijn telefonie lampje knipperde en dat mijn internet lampje wel gewoon bleef branden. Ook op dit moment was ie vastgelopen, maar nu kon ik iig zien dat er iets mis was.

Bij mij was het dus tot nu toe zo, dat als we merkten dat het ding hing, het lampje van de hoorn knipperde. MAAR.... waarschijnlijk is het dus zo dat dit veroorzaakt werd, doordat we de storing ontdekken omdat we zelf niet meer konden bellen.
Je hoort dan aan de andere kant wel een overgangs toon (alsof de telefoon niet wordt opgenomen), maar verder niets. Dan hang je je dect telefoon op en gaat naar de box toe en dan knippert het hoorntje. Pak je dan je dect toestel en neem je de hoorn op, dan hoor je WEER die overgangstoon alsof er een verbinding is zonder dat je gebeld hebt.

Maar joh.... misschien wordt het wel veroorzaakt door die dect. Misschien heeft die wel dezelfde problemen als die telefooncentrales waar ik het net over had. Heb je toevallig een Siemens Gigaset?

Groeten

Theo
Gewijzigd door THerber op 12 februari 2007, 22:35
Hoor je brandweer? Wil je weten wat er is?
Kijk op http://www.herber.cc/p2000 voor de piepermeldingen van de hulpdiensten.

Optimist
Ik ben niet zo gelukkig met veronderstellingen dat Orange telefonie via de Livebox niet overweg kan met bepaalde typen telefooncentrales en dergelijke.

Je mag als klant verwachten dat het telefonie product van Orange een vervanging is van wat we gewend zijn vanuit KPN. Indien dat niet zo is, dan lijkt het me handig als Orange de klanten daarvan tevoren op de hoogte stelt.

Optimist

THerber
Optimist schreef:
Ik ben niet zo gelukkig met veronderstellingen dat Orange telefonie via de Livebox niet overweg kan met bepaalde typen telefooncentrales en dergelijke.

Je mag als klant verwachten dat het telefonie product van Orange een vervanging is van wat we gewend zijn vanuit KPN. Indien dat niet zo is, dan lijkt het me handig als Orange de klanten daarvan tevoren op de hoogte stelt.

Optimist

Ben ik helemaal met je eens Optimist, maar ik ben op zich al blij als ik inderdaad weet te achterhalen waar het probleem door veroorzaakt wordt. En het is geen veronderstelling hoor, het is een mededeling die van een van de medewerkers van Orange af komt. Bij (enkele van)hun is het dus een "known problem"

Dat Orange niet goed communiceert naar de klanten, mag onderhand wel duidelijk zijn uit de diverse postings die hier te vinden zijn. Maar ik vind het zelf nog een veel kwaleker zaak dat ze het ook intern niet kunnen.

Ik vind het ook niet kunnen dat ze een oplossing doorvoeren in een firmware update die voor de ene klant een probleem oplost, door andere klanten met datzelfde probleem op te zadelen. Sinds dat Orange en Wanadoo samen zijn gegaan, is het een grote bende geworden daar.

Groeten

Theo
Gewijzigd door THerber op 12 februari 2007, 23:07
Hoor je brandweer? Wil je weten wat er is?
Kijk op http://www.herber.cc/p2000 voor de piepermeldingen van de hulpdiensten.

Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Sinds de nieuwe update in januari 2007 gedonder met Livebox', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
sinds 25 nov 2016 09:00 nul komma niks internet meer, helemaal weg . . . Storing 9 27 november 2016, 20:36
Dagelijks onderbroken verbinding sinds nieuw netwerk Algemeen 14 10 november 2016, 17:06
Waarschuwing firmware update ZyXEL VMG8324-B10A! Zyxel configuratie en problemen 49 06 november 2016, 18:12
Firmware update tool Online.nl Zyxel configuratie en problemen 1 14 oktober 2016, 12:53
Nieuwe Online klant, tv werkt niet Algemeen 6 17 augustus 2016, 21:01
Goedemiddag bezoeker
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
| Tiger00:06:18
| Wanabo02:16:31
| Huubke6804:22:45
| dutch flash05:21:02
| peukevreugd06:17:40
| Ronsworld17:56:31
| earlgrey7219:19:58
| Hans20:05:23
| Ano20:35:30
| dutch123:17:50
Shoutbox
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

07 december 2016, 12:08
iemand weet welke firmware huawei hg665d op dit moment zit?

15 november 2016, 21:47
Online.nl=amateurs

05 november 2016, 16:44
Hallo allemaal, Vanaf 18 oktober heb ik geen verbinding meer. Bijna elke dag bellen met klantendienst, 5 a 6 keer emailen naar de klantenservice niets opgelost. Nog steeds geen verbinding dus geen

01 november 2016, 19:42
in helmond dezelfde storing

27 oktober 2016, 23:15
@ MGuitink Om weer in het modem te komen, eerst restten via het verzonken knopje aan de zijkant van het modem.