obey-robots.txt
09 December 2016, 20:11
Navigatie
Ledenenquête
Heb je de oplossing voor je probleem op dit forum gevonden/gekregen?

Ja
Ledenenquête: Heb je de oplossing voor je probleem op dit forum gevonden/gekregen? Ja 39% [89 stemmen]
39% [89 stemmen]

Nee
Ledenenquête: Heb je de oplossing voor je probleem op dit forum gevonden/gekregen? Nee 61% [137 stemmen]
61% [137 stemmen]

Stemmen: 226
U dient in te loggen om te stemmen.
Gestart: 25 jun 2009

Enquête-archief
Steun ons
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.
Online Gebruikers Groep
Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Onderwerp bekijken
Help de helpdesk!
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
 Onderwerp afdrukken

Problemen met telefonie

Jerooney
Zijn er meer mensen die klachten hebben met telefonie van Orange.

Mijn klachten zijn vooral:

Geen verbinding kunnen maken
Soms geen kiestoon krijgen
Soms wordt de nummerinvoer niet opgenomen en blijft de kiestoon doorgaan
Bellen naar buitenland lukt maar 1 op de 10 keer om verbinding te krijgen

Vandaag is er een monteur geweest die wat in de aansluiting heeft veranderd en wat kabels heeft vervangen. Dit had het probleem opgelost volgens hem... Helaas niet dus...

Is het zo dat je het netnummer ervoor moet zetten ook voor lokale gesprekken?

Bedankt!

fatman

De laatste 2 mnd erg veel last met telefonie, sinds juli 2006 bij orange toen ging het best goed, problemen zijn, wel Orange kiestoon, nummer wordt gebeld en vervolgens niets meer te horen, de gebeld neemt op maar hoort niets, bij gebeld worden hetzelfde, telefoon gaat soms over soms ook niet.
Ik heb wel een telefoon kabel van 2 mtr vanaf ISRA punt tot aan de Livebox en heb geprobeerd met korte (30 cm) en 2 mtr UTP kabel en vervolgens draadloos, geen verbetering. de stekker van de Livebox 1 min eruit en daarna gaat alles weer, maar voor hoelang ?

stickiehenk
Eigenlijk heb ik al sinds ik de livebox heb, het bekende reset probleem, echter het gebeurde meestal maar een keer in de maand.
Maar sinds kort, en dat zal na ook wel na de update van de livebox, moet ik hem steeds vaker resetten.
Dit begint knap irritant te worden, want hij valt zomaar tijdens een gesprek weg.
Ben eigenlijk wel benieuwd of er ook andere modems gebruikt kunnen worden voor dit abo.
Ik ben prima te spreken over de internet verbinding, het is alleen dat de telefoon verbinding steeds wegvalt, maarja de rest van het gezin begint het orange verhaal zolangzamerhand te vervloeken.
Ik zal eens kontant zoeken met de helpdesk ( alleen zal dit wel niet veel helpen, gezien de reakties op dit forum ), en mocht dit niet helpen, moeten we maar weer eens uitkijken naar een andere provider.

fatman
Hierover heb ik met de Helpdesk vaak telefonisch contact gehad ook via e-mail men is er toch mee bezig gezien de reacties.
Ik ben zelfs al terug gebeld op mijn 06 nummer toe het niet werkte.
Men hamert er steeds op dat de Livebox niet verder dan 30 cm vanaf het ISRA punt of LASDOP (in mijn geval, het is een oudere woning) mag zitten maar dan werkt het ook niet zoals het moet.

gr. Fatman

Jerooney
Een monteur heeft vandaag alles nagekeken en mijn livebox zit op 25 cm of minder en alle bekabeling is vervangen. Zelfs de adapter van de livebox heeft hij vervangen.

Helaas geen vooruitgang

THerber
Jerooney schreef:
Een monteur heeft vandaag alles nagekeken en mijn livebox zit op 25 cm of minder en alle bekabeling is vervangen. Zelfs de adapter van de livebox heeft hij vervangen.

Helaas geen vooruitgang

Het lijkt er op alsof Orange steeds meer langs elkaar heen gaat werken. Dit probleem lijkt veroorzaakt te worden door (opnieuw) een brakke firmware update.

Kijk maar eens in:
http://online.geb...#post_7568

Groeten

Theo
Hoor je brandweer? Wil je weten wat er is?
Kijk op http://www.herber.cc/p2000 voor de piepermeldingen van de hulpdiensten.

Maurits
Bij telefonieproblemen wordt naar mijn mening te veel nadruk gelegd op de afstand tussen aansluitpunt en livebox. Natuurlijk is het beter deze afstand zo kort mogelijk te houden, maar ik denk dat de oorzaak van telefonieproblemen vóór het aansluitpunt ligt en dat deze problemen veroorzaakt worden door slechte lijn- en/of signaalkwaliteit.
Mijn situatie:
* Centrale op ong. 1200 mtr.
* 5 meter (twisted) kabel tussen isra en livebox
* Géén KPN abo
* Al 13 maanden probleemloos telefonie en internet [1,9 MB down]
* Laatste software livebox

Groet,
Maurits
Gewijzigd door Maurits op 13 februari 2007, 00:21

Jerooney
Volgens de monteur is het voornamelijk de gvoeligheid van de livebox. Door alle telefoonkabel zo kort mogelijk te houden is de kans op problemen daarmee minimaal. De lengte van de UTP kabel maakt niet uit en levert geen bezwaren op (tenzij je honderden meters gaan gebruiken)

Deze week maar eens even aankijken en anders maar weer op bezoek bij de helpdesk

fatman
Maar in bericht 12-02-2007 staat:

Jerooney schreef:
Helaas geen vooruitgang.

Dus dit helpt ook niet.

Jerooney
ja inderdaad maar ik snap hun instelling wel. Hoe minder kabel hoe minder er fout kan gaan. Bij mij lijkt het probleem dus in de software te zitten aangezien nu de bekabeling e.d. is uitgesloten.

Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Problemen met telefonie', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
Overgang van Huawei HG655d naar ZyXEL VMG8324-B10A, combi vaste en VOIP telefonie Zyxel meer apparaten aansluiten 8 07 december 2016, 23:05
Problemen SIP-registratie Eigen modem configuratie en problemen 14 06 december 2016, 08:03
Problemen na Upgrade Algemeen 16 27 november 2016, 19:21
Opzeggen / legale contractbreuk nav. recente problemen? Storing 7 13 november 2016, 00:23
Problemen met pinautomaat Onopgeloste aangemelde problemen bij Online 8 19 augustus 2016, 13:01
Goedenavond bezoeker
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
| Hans00:51:40
| Wanabo01:37:18
| SterkeJerke02:30:38
| jms31903:26:16
| gvmelle05:18:03
| MBroertjes05:37:19
| dutch flash08:59:33
| Franx11:47:04
| Lutz13:18:10
| Johan420:01:11
Shoutbox
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

07 december 2016, 12:08
iemand weet welke firmware huawei hg665d op dit moment zit?

15 november 2016, 21:47
Online.nl=amateurs

05 november 2016, 16:44
Hallo allemaal, Vanaf 18 oktober heb ik geen verbinding meer. Bijna elke dag bellen met klantendienst, 5 a 6 keer emailen naar de klantenservice niets opgelost. Nog steeds geen verbinding dus geen

01 november 2016, 19:42
in helmond dezelfde storing

27 oktober 2016, 23:15
@ MGuitink Om weer in het modem te komen, eerst restten via het verzonken knopje aan de zijkant van het modem.