obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Help de helpdesk!
 Onderwerp afdrukken
Problemen met telefonie
Jerooney
Zijn er meer mensen die klachten hebben met telefonie van Orange.

Mijn klachten zijn vooral:

Geen verbinding kunnen maken
Soms geen kiestoon krijgen
Soms wordt de nummerinvoer niet opgenomen en blijft de kiestoon doorgaan
Bellen naar buitenland lukt maar 1 op de 10 keer om verbinding te krijgen

Vandaag is er een monteur geweest die wat in de aansluiting heeft veranderd en wat kabels heeft vervangen. Dit had het probleem opgelost volgens hem... Helaas niet dus...

Is het zo dat je het netnummer ervoor moet zetten ook voor lokale gesprekken?

Bedankt!
 
Jerooney
Een monteur heeft vandaag alles nagekeken en mijn livebox zit op 25 cm of minder en alle bekabeling is vervangen. Zelfs de adapter van de livebox heeft hij vervangen.

Helaas geen vooruitgang
 
THerber

Quote

Jerooney schreef:
Een monteur heeft vandaag alles nagekeken en mijn livebox zit op 25 cm of minder en alle bekabeling is vervangen. Zelfs de adapter van de livebox heeft hij vervangen.

Helaas geen vooruitgang


Het lijkt er op alsof Orange steeds meer langs elkaar heen gaat werken. Dit probleem lijkt veroorzaakt te worden door (opnieuw) een brakke firmware update.

Kijk maar eens in:
http://online.gebruikers.eu/forum/vie...#post_7568

Groeten

Theo
Hoor je brandweer? Wil je weten wat er is?
Kijk op http://www.herber.cc/p2000 voor de piepermeldingen van de hulpdiensten.
 
Maurits
Bij telefonieproblemen wordt naar mijn mening te veel nadruk gelegd op de afstand tussen aansluitpunt en livebox. Natuurlijk is het beter deze afstand zo kort mogelijk te houden, maar ik denk dat de oorzaak van telefonieproblemen vóór het aansluitpunt ligt en dat deze problemen veroorzaakt worden door slechte lijn- en/of signaalkwaliteit.
Mijn situatie:
* Centrale op ong. 1200 mtr.
* 5 meter (twisted) kabel tussen isra en livebox
* Géén KPN abo
* Al 13 maanden probleemloos telefonie en internet [1,9 MB down]
* Laatste software livebox

Groet,
Maurits
Gewijzigd door Maurits op 13 februari 2007, 00:21
 
Jerooney
Volgens de monteur is het voornamelijk de gvoeligheid van de livebox. Door alle telefoonkabel zo kort mogelijk te houden is de kans op problemen daarmee minimaal. De lengte van de UTP kabel maakt niet uit en levert geen bezwaren op (tenzij je honderden meters gaan gebruiken)

Deze week maar eens even aankijken en anders maar weer op bezoek bij de helpdesk
 
Jerooney
ja inderdaad maar ik snap hun instelling wel. Hoe minder kabel hoe minder er fout kan gaan. Bij mij lijkt het probleem dus in de software te zitten aangezien nu de bekabeling e.d. is uitgesloten.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Problemen met telefonie', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Fritzbox 7590 Telefonie werkt niet Eigen modem configuratie en problemen : 5 05 feb 2022
Problemen met GeForce Now (Cloud gaming) Helpdesk : 4 19 sep 2020
Telefonie nummermelding inkomende gesprekken Algemeen : 3 26 jul 2020
Na opzeggen van Online beginnen de problemen pas. Klacht over Online : 8 16 mei 2018
Problemen na Upgrade Algemeen : 19 11 dec 2017
Advertentie