obey-robots.txt
06 December 2016, 13:06
Navigatie
Ledenenquête
Heb je de oplossing voor je probleem op dit forum gevonden/gekregen?

Ja
Ledenenquête: Heb je de oplossing voor je probleem op dit forum gevonden/gekregen? Ja 40% [89 stemmen]
40% [89 stemmen]

Nee
Ledenenquête: Heb je de oplossing voor je probleem op dit forum gevonden/gekregen? Nee 60% [136 stemmen]
60% [136 stemmen]

Stemmen: 225
U dient in te loggen om te stemmen.
Gestart: 25 jun 2009

Enquête-archief
Steun ons
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.
Online Gebruikers Groep
Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Onderwerp bekijken
Wat is er mogelijk met het modem en hoe doe je het? Hoe kom je in het configuratiescherm? Heeft deze router wireless? Waar vind je wat in de schermen? Kun je nog extra dingen instellen, bijv. via telnet? Zijn er problemen bekend met dit modem? en hoe los je ze op?
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
 Onderwerp afdrukken

BittTorrent / UTorrent en de livebox

CBdicX
hallo, ik probeer Azureus op mijn PC te installeren maar dit loopt vast op het punt van de NAT / Serverpoort test.
Welk TCP nummer ik ook ingeef, ik blijf een NAT fout krijgen.
Deze test is nodig om Azureus te installeren om zo via UTorrent te kunnen downloaden.

Ook binnen UTorrent gaat downloaden (als dat hoe dan ook eindelijk begint) zeeeeer langzaam (tussen de 10 en 50 kbps) met een foutmelding dat er geen inkomende files zijn en dat er iets mis is met de netwerk verbinding.
Ik lees van andere Torrent gebruikers dat ze wel tot 300kbps halen.
Dingen zoals Internet of Email gaan als een speer.....

Wat doe ik verkeerd ?????
Ik heb geprobeerd om de Firewall van de livebox aan tepassen zodat de 32656 poort open staat (deze poort is reeds door een Livebox gebruiker toegepast , en werkt) maar kom niet in het betreffende Firewall menu om iets aan te passen.
De Windows Firewall staat al uit, en Norton heft de beveiliging voor UTorrent op, dus alles staat dan open maar nog steeds de NAT fout !!

Puma
Dan heb je iets toch niet goed gedaan.

In uTorrent is het mogelijk om een poorttest uit te voeren. Ga hiervoor naar Opties>snelhheidgids en klik onderaan op "controleer of poort juist zijn geopend" (of iets wat daar op lijkt)

Geef je computer een vast IP adres, zo vermijd je dat jouw opeens een ander IP adres krijgt, waardoor portforwarding (poorten openen) niet meer werkt.

perlia
probeer eens hogere poorten in je firewal

CBdicX
Puma schreef:

In uTorrent is het mogelijk om een poorttest uit te voeren. Ga hiervoor naar Opties>snelhheidgids en klik onderaan op "controleer of poort juist zijn geopend" (of iets wat daar op lijkt)

Geef je computer een vast IP adres, zo vermijd je dat jouw opeens een ander IP adres krijgt, waardoor portforwarding (poorten openen) niet meer werkt.

Hallo, hoe, en waar zet ik dat IP adres vast ?
heb dit zelf nog nooit veranderd of aangepast.....

Tequila
CBdicX schreef:
hallo, ik probeer Azureus op mijn PC te installeren maar dit loopt vast op het punt van de NAT / Serverpoort test.
Deze test is nodig om Azureus te installeren om zo via UTorrent te kunnen downloaden.

Ik heb geprobeerd om de Firewall van de livebox aan tepassen zodat de 32656 poort open staat (deze poort is reeds door een Livebox gebruiker toegepast , en werkt) maar kom niet in het betreffende Firewall menu om iets aan te passen.
De Windows Firewall staat al uit, en Norton heft de beveiliging voor UTorrent op, dus alles staat dan open maar nog steeds de NAT fout !!

2 tal zaken:

- Ik vraag me af waarom je Azureus zou moeten installeren voordat je met Utorrent kan downloaden? Vergeet Azureus, installeer gewoon Utorrent.
- wat doe je verkeerd: volgens jou verhaaltje hierboven heb je geen enkele poort nog opengezet.

stap 1: ga naar je Orange Livebox menu 192.168.x.x (ik weet niet meer de range van de Livebox, heb een ander modem) ga naar firewall, en zet daar je gekozen poort open. IP adres is van je eigen computer, weet je niet wat je eigen IP: start > run > cmd > ipconfig

daarna moet je wel even controleren of het portnummer in Utorrent zelf, ook hetzelfde is: utorrent > options > preferences > connections.

zo simpel is het.

Puma
CBdicX schreef:
Puma schreef:

Hallo, hoe, en waar zet ik dat IP adres vast ?
heb dit zelf nog nooit veranderd of aangepast.....

Onder netwerkverbindingen in windows selecteer je jouw netwerkkaart en dan eigenschappen. vervolgens dubbelklik op TCP/IP en selecteer je dat je handmatig IP wilt instellen.

vul dan in.

IP: 192.168.1.xx (vanaf 2 tot en met 254)
subnet: 255.255.255.0
gateway: 192.168.1.1
dns: 194.134.5.5
dns 2: 194.134.5.55

klik op OK en je IP is nu vast. in de livebox geef je dan op als IP adres de pc waar je net een vaste IP hebt ingesteld.

CBdicX
Tequila schreef:
CBdicX schreef:

2 tal zaken:

- Ik vraag me af waarom je Azureus zou moeten installeren voordat je met Utorrent kan downloaden? Vergeet Azureus, installeer gewoon Utorrent.
- wat doe je verkeerd: volgens jou verhaaltje hierboven heb je geen enkele poort nog opengezet.

stap 1: ga naar je Orange Livebox menu 192.168.x.x (ik weet niet meer de range van de Livebox, heb een ander modem) ga naar firewall, en zet daar je gekozen poort open. IP adres is van je eigen computer, weet je niet wat je eigen IP: start > run > cmd > ipconfig

daarna moet je wel even controleren of het portnummer in Utorrent zelf, ook hetzelfde is: utorrent > options > preferences > connections.

zo simpel is het.

Hallo, heb nu het IP adres in mijn PC en in de Livebox vast gezet op het zelfde IP nummer.
Als ik nu naar UTorrent ga kan ik maar 5 cijfers invullen in de box voor de poort instelling, ik heb er 11 !
192 168 1 1 xxx
De ipconfig in de DOS box laat het zelfde nummer zien.

Wat nu ??

Tequila
Ok, we zijn denk ik op de goede weg. (hoewel ik het onnodig vind om een vast IP adres te hebben) Het enigste wat je nu moet doen is een poort daadwerkelijk toewijzen aan het ip adres van je PC.

ik had nog een screenshot liggen van m'n portsettings:
livebox

Ik heb dus poort 12242 ingesteld voor m'n bitcomet, maar dit kan natuurlijk ook Utorrent zijn. Dus wat doe je in het Livebox "firewall" scherm:
Toevoegen > en daar type je dan de gegevens in, niet vergeten te activeren, settings opslaan. Daarna voer je dus ook hetzelfde poort in Utorrent.

Meer hoef je niet te doen.
Gewijzigd door Tequila op 14 februari 2007, 16:20

Puma
Oh nee, je bent in de war.
dat 11 cijferige is jouw IP adres.

Ga als volgt te werk. Vanaf de pc waar jij wilt downloaden met utorrent log je in op de livebox. Dus

Internet explorer/Firefox opstarten en in het adres veld typ je in.
192.168.1.1 en je drukt op enter. Je bent in het webconfiguratiemenu van de Livebox.

Je klikt op "Firewall" en daarna op "Toevoegen"

Vul dan in.

Naam: utorrent (mag ook anders zijn)
Toegang geactiveerd: JA
Protocol: TCP
Van poort:49000
Tot poort: 49000
Lokaal IP-Adres: niet aankomen.

Klik op "Toepassen" en vervolgens op "Nu" om het op te slaan.

Daarna ga je naar utorrent.
Klik bovenaan op:

Opties>Eigenschappen
Links klik je dan op:

Verbinding en rechts vul je in "49000" (wat je dus net geopend heb in de Livebox). Klik op OK en ga dan naar:

Opties>Snelheidgids (3e van boven)
Klik dan op "Controleer of de poorten juist zijn geopend" (of iets wat daar op lijkt, ik heb de engelse versie).

Je moet als uitslag een groene OK krijgen!

Edit: Tiquila is mij net voor, maar mijnes is uitgebreider :pWink
Gewijzigd door Puma op 14 februari 2007, 16:26

Tequila
haha, een plaatje zegt meer als 1000 woorden? Wink

Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'BittTorrent / UTorrent en de livebox', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
Livebox ADSL Extra (Family) vervangen met eigen modem Livebox configuratie en problemen 4 10 augustus 2016, 15:48
utorrent poort instellen op zyxel vmg8324-b10a Zyxel configuratie en problemen 7 18 februari 2016, 23:28
Alarm melding via Livebox Livebox meer apparaten aansluiten 3 21 januari 2015, 13:58
livebox problemen Storing [Livebox] 2 15 januari 2014, 03:03
Port Forward TG712 Utorrent: kan geen vast IP adres aanmaken Thomson configuratie en problemen 5 25 december 2013, 20:56
Goedemiddag bezoeker
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
| earlgrey72< 5 mins
| Wanabo00:16:23
| Tiger02:57:34
| dutch flash03:15:02
| Ano03:22:25
| RichieB04:52:38
| funkyduck05:02:52
| frankvdz12:57:39
| Hans13:18:27
| mountainmaster14:11:12
Shoutbox
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

15 november 2016, 21:47
Online.nl=amateurs

05 november 2016, 16:44
Hallo allemaal, Vanaf 18 oktober heb ik geen verbinding meer. Bijna elke dag bellen met klantendienst, 5 a 6 keer emailen naar de klantenservice niets opgelost. Nog steeds geen verbinding dus geen

01 november 2016, 19:42
in helmond dezelfde storing

27 oktober 2016, 23:15
@ MGuitink Om weer in het modem te komen, eerst restten via het verzonken knopje aan de zijkant van het modem.

27 oktober 2016, 13:39
Hoe kan ik het wachtwoord voor mijn huawei hg655d opnieuw instellen?