obey-robots.txt
11 December 2016, 08:59
Navigatie
Ledenenquête
Heb je de oplossing voor je probleem op dit forum gevonden/gekregen?

Ja
Ledenenquête: Heb je de oplossing voor je probleem op dit forum gevonden/gekregen? Ja 39% [89 stemmen]
39% [89 stemmen]

Nee
Ledenenquête: Heb je de oplossing voor je probleem op dit forum gevonden/gekregen? Nee 61% [137 stemmen]
61% [137 stemmen]

Stemmen: 226
U dient in te loggen om te stemmen.
Gestart: 25 jun 2009

Enquête-archief
Steun ons
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.
Online Gebruikers Groep
Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Onderwerp bekijken
Vermeld afstand tot telefooncentrale en post je ADSL statistieken. Configuratiescherm, Geavanceerd, Statistieken, ADSL statistieken.
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
 Onderwerp afdrukken

vraagje

laabnavnoyd
Hallo,

Ik heb vandaag al meerdere topics hier door gebladerd en gezien dat er aardig wat mensen zijn die problemen hebben met internet. Ik was al bang dat ik de enige was met een slechte verbinding.

Wat ik alleen niet gelezen heb is dat er mensen zijn die klagen over dat op een bepaald tijdstip de livebox zich zelf reset en dat daarmee de internet verbinding en de telefoon (die niet via wanadoo/orange loopt) weg valt. Dit is bij mij wel het geval, elke avond om half 10 en in de zomer om half 11...

Volgens verschillende sites zou ik op ongeveer een kilometer van de centrale af moeten zitten.

Als ik iets probeer te downloaden via bittorrent dan blijf ik meestal rond de 50 kb p/s hangen. Met somminge dingen kan die op blijven lopen tot 880kb p/s maar dat is maar sporadisch. Als ik gewoon van het internet wat wil downloaden/opslaan. Dus vanuit een internet explorer venster dan begint het meestal wel hoog althans zo rond de 200 kb p/s, maar dit loopt dan al snel terug tot zo'n 15 kb p/s

Ik zal gelijk de waarden van de pagina van de livebox even erbij zetten :
Status ADSL-lijn Verbonden
ADSL standaard G992_5_A
Upstream 1016 Kb
DownStream 11496 Kb
Afname Dichtbij : 27.0 (dB)
Ver weg : 8.3 (dB)
SNR-marge Dichtbij : 8 (dB)
Ver weg : 10 (dB)
HEC-teller 1727414
Firmware 0xe15080a
ES-teller van 15 min 0
CRC-fouten 27591
ES-teller van 1 dag 0

Is er iemand die me kan zeggen of er iets is dat ik kan doen? Me buurjongen heeft het zelfde abbo met livebox en die haalt wel de hoge snelheden. Het enige dat hij anders heeft, is dat hij via telnet zijn livebox tot een bridge gemaakt heeft.

alvast bedankt

pinnhead31
wanneer zelfs je kpn lijn dan dood is dan zou ik kpn eens bellen als ik jou was.
denk dat ze dan eens de lijn moeten gaan controleren

mesa57
Je hebt 2 problemen dus. Laten we beginnen met de 2e, de lage downloadsnelheid. Omdat je modem intraint rond de 11000 zou je maximale downloadsnelheid rond de 1,1 mb moeten zijn. Het is bekend dat bittorrent problemen geeft vanwege het grote aantal connecties. Alleen een ander modem biedt daar soelaas. Maar dan heb je geen telefonie. Test eens een download bij speedtest.bbned.nl en post het resultaat hier. Als de download te langzaam gaat, optimaliseer je tcp/ip windows stack met het freeware programma tcpoptimizer. Als je een draadloos netwerk gebruikt kan daar de bottleneck liggen.

Als je buurjongens modem veel hoger intraint dan jij, dan zou ik toch de eigen bekabeling van isra punt naar modem verdenken.

Het probleem van het wegvallen van de verbinding moet je door de helpdesk laten oplossen. Wel erg vreemd dat het altijd op het zelfde tijdstip gebeurt. En weer iemand met telefonie en een instabiele verbinding erbij (het lijkt erop dat de telefonie component de oorzaak is).
Gewijzigd door mesa57 op 25 februari 2007, 11:21

Lizard
Wat me ook opvalt is dat de HEC teller en de crc fouten vrij hoog zijn.

Dit duidt vaak op een instabiele lijn al dan niet veroorzaakt door een bekabelingsprobleem.
(Op 1 km afstand zou je een flink wat hogere snelheid moeten kunnen halen.)
Door de fouten op de lijn moeten veel pakketjes opnieu verstuurd worden waardoor je internet snelheid daalt.
Tevens zal de livebox lager gaan intrainen om toch een stabiele lijn te krijgen.

laabnavnoyd
Nou ik heb dus maar even op bbned.nl gekeken en die speedtest gedaan. En dit is de uitslag:
speedtest results
Your current bandwidth reading is: 177.90kbps which means you can download at 22.24 KB/sec. from our servers.

lekker zeg... dan had ik beter bij me chello kunnen blijven volgens mij...

mesa57
bbned doet het bij mij nu ook ff niet.
Check de faq
http://online.gebruikers.eu/faq.php?cat_id=1
en doe een aantal testen daarvan.

Heb je tcpoptimizer al gedraaid ?

laabnavnoyd
Ik heb uit de faq die andere 2 tests die erin stonden ook maar even gedaan en dit zijn de uitslagen:

speedtest.nl : 48.9 KByte/sec (=391 kbps)
1mb bestand van speedtest.quicknet.nl : overdrachtsnelheid = 42.6kb/sec

Richard
En de 100mbit test van Eweka?

Greetings, Richard.

luckytrebor
omdat ik met 13460 intrain en ook zo'n berg crc fouten heb ( nu ca 50.000) na een uurtje internet wil ik graag weten of die TCPoptimizer echt helpt. Ik heb dat nu in twee maanden 2x geprobeerd en 2 keer lag binnen korte tijd mijn live box eruit. Geen foon, geen adsl. Backup terug gezet, pc uit en stekker uit de lB en weer erin. Prima verbinding weer met ongeveer dezelfde waarde ca 13400/13500 veel crc fouten. Snelheid speedtest 873,7 KB/s of 6990 kbps, bbned 32 mb 1331KB/s en 100Mb met 1378 KB/s. Wat mij erg opvalt is de grote verschillen met dezelfde verbinding. Bijv speedtest.nl 1e keer iets van 324, 0KB/s en paar secondes later die 873,7 en bij BBned bij die 100 Mb de 1e keer 322,0 KB/s snel gestopt en overnieuw dan komt die 1378KB/s. Waar komen die verschillen vandaan. Vandaar mijn vraag wat zijn eigenlijk hickups.
Afstand tot centrale 1250-1300 meter. PC met ethernet kabel, geen netwerk of zo iets. Livebox ca 30 centimer van binnenkomst telefoon. Oh ja soms laden websites ook erg traag. Zo van : ff wachtuh en hoppaa

laabnavnoyd
Ik heb geprobeerd om van de site van eweka een bestand van 100mb te downloaden, weet niet wat je anders bedoelde met die 100mbit test. Het begon bij ongeveer 80kbp/s en dat liep even op tot 120kbp/s, maar nog voor ik met me ogen kon knipperen zat ie weer op 35kbp/s en daar bleef het bij.

Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'vraagje', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
Vraagje contractsverleningen Algemeen 2 31 maart 2009, 20:17
vraagje Algemeen 2 06 november 2007, 19:08
Bluetooth LB vraagje Frequently Asked Questions 7 07 september 2007, 02:59
Vraagje over snelheid Snelheid 4 02 september 2007, 17:05
Vraagje over intrainen livebox. Snelheid 3 20 augustus 2007, 20:48
Goedemorgen bezoeker
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
| muisje00:32:14
| vdbits06:43:25
| Wanabo09:41:02
| Carlovanlent11:29:38
| Matthy Alblas13:46:12
| ronald schuit14:14:20
| famcai14:48:23
| cdb19:27:36
| peukevreugd21:53:37
| johan32421:54:31
Shoutbox
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

07 december 2016, 12:08
iemand weet welke firmware huawei hg665d op dit moment zit?

15 november 2016, 21:47
Online.nl=amateurs

05 november 2016, 16:44
Hallo allemaal, Vanaf 18 oktober heb ik geen verbinding meer. Bijna elke dag bellen met klantendienst, 5 a 6 keer emailen naar de klantenservice niets opgelost. Nog steeds geen verbinding dus geen

01 november 2016, 19:42
in helmond dezelfde storing

27 oktober 2016, 23:15
@ MGuitink Om weer in het modem te komen, eerst restten via het verzonken knopje aan de zijkant van het modem.