obey-robots.txt
02 December 2016, 19:00
Navigatie
Ledenenquête
Heb je de oplossing voor je probleem op dit forum gevonden/gekregen?

Ja
Ledenenquête: Heb je de oplossing voor je probleem op dit forum gevonden/gekregen? Ja 39% [88 stemmen]
39% [88 stemmen]

Nee
Ledenenquête: Heb je de oplossing voor je probleem op dit forum gevonden/gekregen? Nee 61% [136 stemmen]
61% [136 stemmen]

Stemmen: 224
U dient in te loggen om te stemmen.
Gestart: 25 jun 2009

Enquête-archief
Steun ons
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.
Online Gebruikers Groep
Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Onderwerp bekijken
Wat is er mogelijk met het modem en hoe doe je het? Hoe kom je in het configuratiescherm? Heeft deze router wireless? Waar vind je wat in de schermen? Kun je nog extra dingen instellen, bijv. via telnet? Zijn er problemen bekend met dit modem? en hoe los je ze op?
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
 Onderwerp afdrukken

Gebruik Linksys modem/router werkt prima..volg deze stappen

Pope303
Omdat de livebox nogal wat problemen veroorzaakt heb ik hem vervangen met de Linksys WAG300N (of andere smaken) en werkt perfect.

Je moet de onderstaande gegevens gebruiken voor het Family account

Encap: 1483 Bridged
VPI/VCI: 8/35
LLC Muxing
ADSL2+
Obtain an IP Address Automatically

Haal je livebox van de lijn en wacht zeker 24 uur, voordat je je linksys aansluit, heeft te maken met de aan MAC gekoppelde DHCP
anders krijg je geen IP adres van Orange.

That's all happy end zonder de LB nu kan je weer lekker FTP'en SIP accounts gebruiken en normaal port forwarden, wat een hell die LB

Rene SmileGrinSmile

Richard
Haal je livebox van de lijn en wacht zeker 24 uur, voordat je je linksys aansluit, heeft te maken met de aan MAC gekoppelde DHCP
anders krijg je geen IP adres van Orange.

Of je cloned het macadres van je Livebox en sluit hem meteen aan, met een beetje Linksys zou dat ook moeten kunnen, toch?
Scheelt weer 24 uur internet hebben of niet.Smile
Greetings, Richard.

Pope303
Ja dat zou kunnen ik wilde het simpel houden voor een ieder, maar 24 uur niet online is best een uitdaging, je kan ook net als ik even een wifi in je omgeving gebruiken de meeste zijn slecht beveiligd...Wink

Richard
je kan ook net als ik even een wifi in je omgeving gebruiken de meeste zijn slecht beveiligd...

En dan met een beetje pech de verkeerde tegen het lijf lopen en gepakt worden voor poging tot inbraak (Wet Computercriminaliteit II sinds 1-9-2006) en een boeten van max. duizenden euri en wat gevangenisstraf.Smile

Greetings, Richard.

Pope303
Hopelijk hebben ze dan internet in de bak...dan is het ook opgelost Grin

Richard
HAHAHAHA.Grin
Greetings, Richard.

ronaldvd
Hi all,

Klopt het dat je met de RFC 1483 Bridge instelling geen userID en wachtwoord meer hoeft op te geven ?

Mijn aansluiting gaat woensdag / donderdag om van wanadoo-GO naar Family.

Heb al ff in mijn linksys gekeken echter nadat ik de pppoA (nodig voor Wanadoo) had omgezet naar 1483 Bridged kon in dus geen userID en wachtwoord meer ingeven.

Gaat het dan wel werken en checkt orange dan niet op userid/wachtwoord ? En in neem aan dat het IP adres van Orange dan op het WAN (ADSL) interface komt en ik intern gewoon de 192.168.1.x range kan gebruiken voor meerdere adressen ?

Alvast bedankt,

ronald

Optimist
ronaldvd schreef:
Klopt het dat je met de RFC 1483 Bridge instelling geen userID en wachtwoord meer hoeft op te geven ?

Dat is juist! De enige toegangscontrole die wordt gehanteerd is het MAC adres van de Livebox.

Mijn aansluiting gaat woensdag / donderdag om van wanadoo-GO naar Family.

Gefeliciteerd!

Gaat het dan wel werken en checkt orange dan niet op userid/wachtwoord ? En in neem aan dat het IP adres van Orange dan op het WAN (ADSL) interface komt en ik intern gewoon de 192.168.1.x range kan gebruiken voor meerdere adressen ?

Ja, het gaat werken hoor! Ik heb ook een Linksys router en die doet het prima in samenwerking met ADSL Family. Intern kan je gewoon de IP adressen gebruiken die je nu ook al hebt.

Het enige probleem waar je tegen aan zou kunnen lopen is dat je het MAC adres van de Livebox in jouw Linksys router moet clonen. Dat is echter een eenvoudige handeling. Mocht dat nog problemen opleveren, dan horen we dat graag!

Optimist

ronaldvd
Bedankt voor de snelle reacties,

Ik heb geen Livebox gekregen omdat ik een 'oude 'wanadoo gebruiker ben. Scheelt weer 1,- per maand.. Wink

Dus ik zal van de MAC adressen waarschijnlijk geen last krijgen,

Ronald
Gewijzigd door ronaldvd op 24 maart 2007, 19:18

Optimist
ronaldvd schreef:
Ik heb geen Livebox gekregen omdat ik een 'oude 'wanadoo gebruiker ben. Scheelt weer 1,- per maand.. Wink

Dus ik zal van de MAC adressen waarschijnlijk geen last krijgen,

Des te beter!

Succes en laat even weten of het allemaal gelukt is!

Optimist

Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Gebruik Linksys modem/router werkt prima..volg deze stappen', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
Kan niet meer in modem? Huawei configuratie en problemen 7 30 november 2016, 20:37
Te koop: ADSL2+/VoIP modem (TP-Link TD-VG3631) Vraag & Aanbod van tweedehands apparatuur 1 30 november 2016, 20:19
Welk modem kan ik gebruiken met Online ADSL extra/familie? Eigen modem configuratie en problemen 154 30 november 2016, 20:16
Lees dit! Regel voor gebruik onderdeel Tweedehands apparatuur. Vraag & Aanbod van tweedehands apparatuur 1 29 november 2016, 20:36
ASUS router in bridge met Online Zyxel modem Zyxel meer apparaten aansluiten 14 14 november 2016, 19:16
Goedenavond bezoeker
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
| Wanabo01:21:02
| Roroko08:33:20
| trebor6009:12:30
| mbakirci09:28:46
| Lutz09:42:30
| earlyhchicken09:42:34
| Jan194712:02:08
| benalla 1 dag
| johan324 1 dag
| dutch flash 1 dag
Shoutbox
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

15 november 2016, 21:47
Online.nl=amateurs

05 november 2016, 16:44
Hallo allemaal, Vanaf 18 oktober heb ik geen verbinding meer. Bijna elke dag bellen met klantendienst, 5 a 6 keer emailen naar de klantenservice niets opgelost. Nog steeds geen verbinding dus geen

01 november 2016, 19:42
in helmond dezelfde storing

27 oktober 2016, 23:15
@ MGuitink Om weer in het modem te komen, eerst restten via het verzonken knopje aan de zijkant van het modem.

27 oktober 2016, 13:39
Hoe kan ik het wachtwoord voor mijn huawei hg655d opnieuw instellen?