obey-robots.txt
08 December 2016, 17:02
Navigatie
Ledenenquête
Heb je de oplossing voor je probleem op dit forum gevonden/gekregen?

Ja
Ledenenquête: Heb je de oplossing voor je probleem op dit forum gevonden/gekregen? Ja 39% [89 stemmen]
39% [89 stemmen]

Nee
Ledenenquête: Heb je de oplossing voor je probleem op dit forum gevonden/gekregen? Nee 61% [137 stemmen]
61% [137 stemmen]

Stemmen: 226
U dient in te loggen om te stemmen.
Gestart: 25 jun 2009

Enquête-archief
Steun ons
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.
Online Gebruikers Groep
Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Onderwerp bekijken
Algemeen, maar niet gemeen.
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
 Onderwerp afdrukken

Orange ja of nee

Nitwit
Momenteel heb ik het Planet Internetplusbellen pakket, met alle problemen van dien. Het contract kan ik per 19-04 stopzetten en volgende week is het ook mogenlijk het Orange family pakket aan te vragen.
Maar hoe is het met de verbindingen en storingen van Orange en kan ik er zowel een gedraad als draadloos netwerk mee opzetten.
Graag goede raad gevraagd. En hoe gaat het met de overname van de lijn, blijf ik bereikbar op hetzelfde nummer.

Puma
Je stelt allemaal vragen die al 1000 keer is gevraagd (niet om je af te bekken of zo hoor, maar wat moeite nemen kan geen kwaad)

Orange ja of nee? Ja zeg ik
Telefonie, ja
Service: voldoende, heb 1x moeten bellen en werd goed geholpen
Snelheid: is top, maar afhankelijk van je situatie
WIFI: optioneel te bestellen, of je kunt een wifi router erachter zetten
Nummer: behoud je KPN, dan krijg je een Orange nummer erbij, zeg je KPN op, dan wordt jouw nummer overgenomen
Storing, nooit gehad
Verbinding, is stabiel bij mij
bedraad Internetten, tuurlijk. Raad ik sowieso aan ipv WIFI :p
Gewijzigd door Puma op 09 maart 2007, 01:24

Nitwit
Sorry dat ik het voor de 1001 ste keer gevraagd heb, ben nieuw op dit forum en kon zo gauw geen informatie vinden, is ook al laatSmile.
Ik durf het bijna niet te vragen, maar doe het toch, voor bedraad heb je als ik het goed begrepen heb een router nodig die je op de livebox moet aansluiten en gaat de overname van kpn naar orange zonder onderbreking?

mrDevil
De livebox van orange is router en modem in 1.. Je hebt dus geen additionele router nodig.

Wat aan te raden is om de overgang eerder laten te plaatsvinden dan dat je contract bij je huidige provider afloopt. Dan kunnen ze het binnen een uur regelen. Je betaald dan wel 1 a 2 weken dubbele abbonementskosten (zowel voor je huidige provider als orange).

Puma
Nitwit schreef:
Sorry dat ik het voor de 1001 ste keer gevraagd heb, ben nieuw op dit forum en kon zo gauw geen informatie vinden, is ook al laatSmile.
Ik durf het bijna niet te vragen, maar doe het toch, voor bedraad heb je als ik het goed begrepen heb een router nodig die je op de livebox moet aansluiten en gaat de overname van kpn naar orange zonder onderbreking?

De livebox is al een router, maar het heeft maar 2 UTP poorten en standaard geen WIFI, wil je WIFI erbij, dan betaal je per maand 2.95 euro meer, of je haalt een PCMCIA kaart die wel met de livebox werkt, maar die zijn volgens mij niet meer nieuw te krijgen omdat alleen oude modellen werken met de livebox.

Wil je meer dan 2 pc's bedraad aansluiten, dan moet je een switch kopen.
Wil je draadloos maar niet van Orange, dan moet je een accespoint kopen, zoals de Linksys WAP54G (onder ander bij sallandautomatisering.nl te koop)

Een 2e router aansluiten is inderdaad niet handig, omdat je dan conflicten krijgt met poorten openen etc etc.

Overname. Je besteld orange. Na de schriftelijke bevestiging, stuur je een opzeg brief richting jouw huidige provider. Je betaald sowieso eenmalig dubbel, anders zit je 4 weken zonder Internet, als je eerst jouw huidige provider opzegt en dan pas orange aanvraagt.

Overname van telefonie gaat zonder onderbreking, je krijgt eerst een tijdelijke nummer waar je op bereikbaar bent, tot jouw huidige nummer wordt overgenomen.
Gewijzigd door Puma op 09 maart 2007, 12:04

Fedora
ikzelf raad het aan om een speedtouch 546i modem aan te schaffen als je telefonie via kpn houd.

Bij een groot aantal downloads tegelijkertijd loopt de lb vast

Fedora
Puma schreef:

wat is er verkeerd aan wifi?? Zo internet ik ook . Uiteraard beveiligd
Gewijzigd door Puma op 11 maart 2007, 23:18

mesa57
Is ook helemaal niks mis mee. De wifi van de LB is alleen wat klein van bereik. Ik werkt hier met een DLink 2100-AP (access point) en merk totaal geen verschil met bedraad. Smile

Puma
Fedora schreef:
Puma schreef:

wat is er verkeerd aan wifi?? Zo internet ik ook . Uiteraard beveiligd

WIFI is in mijn ogen niet bedoeld om een betrouwbare en snelle lijn op te zetten, maar meer voor af en toe surfen en wat binnen halen (kleine bestanden)

Trek gewoon een UTP kabel en je zult zien dat het vele malen prettiger werkt dan met WIFI.

Op laptops gebruik ik overigens wel WIFI, maar alleen als ik op de bank of zo wil zitten, als ik achter een bureau zit, dan steek in de UTP kabel zo in een outlet.

mesa57
Sorry hoor, mijn pc is zowel via wifi als met een kabel met het modem verbonden, juist om eens te testen of dergelijke hoaxes nou waarheid zijn. Mijn conclusie is dus : met 801.11g totaal geen verschil tussen een kabel en wifi voor zover het internet betreft. De UTP kabel werkt dus zeker niet 'prettiger'. Smile

Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Orange ja of nee', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
Alleen nog @online.nl en geen @Orange.nl of @wanadoo.nl Email 32 27 juli 2012, 23:03
Algemene voorwaarden Orange Wat verandert er? 8 21 november 2011, 16:12
Orange ADSL basis instellingen Eigen modem configuratie en problemen 2 29 december 2010, 18:26
Orange Live box vraag Algemeen 14 15 december 2010, 23:04
outlook instelling orange account Algemeen 4 16 oktober 2010, 22:43
Goedemiddag bezoeker
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
| Tiger00:06:38
| Wanabo02:16:51
| Huubke6804:23:05
| dutch flash05:21:22
| peukevreugd06:18:00
| Ronsworld17:56:51
| earlgrey7219:20:18
| Hans20:05:43
| Ano20:35:50
| dutch123:18:10
Shoutbox
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

07 december 2016, 12:08
iemand weet welke firmware huawei hg665d op dit moment zit?

15 november 2016, 21:47
Online.nl=amateurs

05 november 2016, 16:44
Hallo allemaal, Vanaf 18 oktober heb ik geen verbinding meer. Bijna elke dag bellen met klantendienst, 5 a 6 keer emailen naar de klantenservice niets opgelost. Nog steeds geen verbinding dus geen

01 november 2016, 19:42
in helmond dezelfde storing

27 oktober 2016, 23:15
@ MGuitink Om weer in het modem te komen, eerst restten via het verzonken knopje aan de zijkant van het modem.