obey-robots.txt
08 December 2016, 06:50
Navigatie
Ledenenquête
Heb je de oplossing voor je probleem op dit forum gevonden/gekregen?

Ja
Ledenenquête: Heb je de oplossing voor je probleem op dit forum gevonden/gekregen? Ja 39% [89 stemmen]
39% [89 stemmen]

Nee
Ledenenquête: Heb je de oplossing voor je probleem op dit forum gevonden/gekregen? Nee 61% [137 stemmen]
61% [137 stemmen]

Stemmen: 226
U dient in te loggen om te stemmen.
Gestart: 25 jun 2009

Enquête-archief
Steun ons
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.
Online Gebruikers Groep
Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Onderwerp bekijken
Help de helpdesk!
 Onderwerp afdrukken

Family 4Mbit

MosQuito
Lange tijd gewacht op orange family i.v.m. de hoge snelheid. Blijkt dat deze
opeens alleen als een 4Mbit verbinding op mijn adres te krijgen.

Andere providers kunnen een veel hogere snelheid aanbieden.

Vreemd dat men reclame maakt met adsl tot 20Mbit en dan maar tot 4Mbit gaat aanbieden.
Gewijzigd door MosQuito op 15 maart 2007, 10:36

mrmaximum
Gebruik je ISDN? Als je nl. de snelheidstest doet bij Orange voor het afsluiten van ADSL Family zie je onderaan de pagina staan:

Let op: als je gebruik maakt van een ISDN telefoonlijn is de maximale snelheid die je kunt halen altijd 4 Mbit/s.

Yuffie
Bij ons (Giethoorn) hetzelfde. Ook alleen maar 4 Mbit verbinding verkrijgbaar. Frown
Het heeft ook niets te maken met ISDN of afstand tot de centrale, want als ik de postcode van mijn ouders intyp (zitten vlak naast de centrale) krijg ik ook alleen maar deze mogelijkheid voor Orange family.

Puma
Het klopt inderdaad dat je maar 4 mb/s krijgt.
Deze verbinding loopt ook via KPN.

20 mb/s is pas beschikbaar wanneer orange besluit om zelf apparatuur neer te zetten.

PCxxl
Puma schreef:
Het klopt inderdaad dat je maar 4 mb/s krijgt.
Deze verbinding loopt ook via KPN.

20 mb/s is pas beschikbaar wanneer orange besluit om zelf apparatuur neer te zetten.

Bij mij in de straat is ook (helaas) maar 4 mb/s beschikbaar, wel een tegenvaller omdat ik al bijna een jaar bezig ben of 20 mb/s te krijgen en genoegen heb genomen met ADSL Lite+ telefonie, er werd constant gezegd 'voor 1 april 2007 hebben we landelijke dekking' er is helaas nooit vermeld dat het maar 4 mb/s is. Tevens blijkt het niet mogelijk mijn huidige Orange telefoonnummer mee te nemen als ik overstap?!? Ik kan wel mij KPN nummer laten porten maar niet mijn Orange nummer. Ik word hier wel een beetje verdrietig van Frown

verder belde ik vanavond met het nummer 0800 9262366 (via mijn orange nummer) en wat denk je. deze service is niet beschikbaar voor mijn nummer. Moet ik dus met mijn mobil gaan bellen of Orange telefonie uitschakelen.

Ik geloof dat ik nog maar even wacht met overstappen naar adsl Family, en gewoon lekker met Voipbuster blijf bellen is tenminste gratis Smile

MosQuito
@ mrmaximum. Nee ik heb geen isdn.

Ook ik was in de veronderstelling dat ik voor 1 april een 20Mbit verbinding zou krijgen.

Eind 2006 wilde ik overstappen naar een andere provider maar nadat ik op de site van orange gelezen had dat het family abonnement in het eerste kwartaal van dit jaar landelijk dekkend zou zijn heb ik toch maar besloten hierop te wachten.

Nergens werd vermeld dat er in sommige gebieden alleen maar een 4Mbit verbinding geleverd kon worden. Ook niet dat ze orange family gaan leveren via de KPN waardoor er een lagere snelheid geleverd kan worden.

Naar mijn mening moet orange duidelijker worden t.o.v. zijn klanten met wat ze aanbieden en niet opeens verschillende snelheden gaan hanteren onder dezelfde abonnementsnaam.
Gewijzigd door MosQuito op 21 maart 2007, 23:34

Richard
Waarschijnlijk komt dat omdat er eerst niet eens 4mbit geleverd werd. Ik las nu pas iets van een kennis die dus ook zo'n 4mbit account kan krijgen.

Daarom begin ik het vermoeden te krijgen dat Orange toch probeert klanten aan zich te binden op centrales waar ze dit niet kunnen. Het zou dan wel eens zo kunnen zijn dat ze bitstream capaciteit van de KPN huren want dat kan op de meeste centrales wel geleverd worden maar dan over het algemeen niet sneller dan 4mbit.

Het is inderdaad wel een beetje raar dat men abonnementen met verschillende snelheden onder dezelfde naam aanbieden.
Maar dat was ook al zo toen het nog Wanadoo was.
Dit geeft echter geen reden om het te blijven doen, want wie het ook doet, het is gewoon onduidelijk en daarmee dus klant-onvriendelijk.

Greetings, Richard.

jac2007
MosQuito schreef:
Lange tijd gewacht op orange family i.v.m. de hoge snelheid. Blijkt dat deze
opeens alleen als een 4Mbit verbinding op mijn adres te krijgen.

Andere providers kunnen een veel hogere snelheid aanbieden.

Vreemd dat men reclame maakt met adsl tot 20Mbit en dan maar tot 4Mbit gaat aanbieden.

Ik heb me aangemeld voor family totaal met ingang van 29maart, ik ben bang dat ik ook niet hoger kom dan 4 Mbit.
Het is inderdaad allemaal vreemd, misschien dat het in fase's wordt opgevoerd.
Anders moet je toch onder dat kontrakt vandaan moeten komen.
Want we worden dan min of meer belazerd lijk mij.
Jac

ronaldvd
Hi Gents,

Het probleem van de 4Mbit (Ja ik ben ook erg teleurgesteld want eindelijk kon ik van mijn oude Wanadoo abo af en Family aanvragen en me verheugen op 20Mbit, zit nl. 600 meter vand e centrale af)
zit hem ik het feit dat de apparatuur waar Orange gebruikt van maakt andere apparatuur. Speedlinq of xs4all leveren wel hogere snelheden echter op andere eigen DSLAMs (Die kunnen vaak wel 8 of meer Mbit aanbieden op je postcode)

Heb ik zelf vernomen van vertrouwelijke bronnen inter van onze grootste telefoon leverancier in NL...

Enfin. Nu maar afwachten. Mijn abo gaat woendsg / donderdag om en ik heb geen Livebox maar gebruik mijn WAG200G Linksys.

Mvrgr,

Ronald

Optimist
PCxxl schreef:
Tevens blijkt het niet mogelijk mijn huidige Orange telefoonnummer mee te nemen als ik overstap?!? Ik kan wel mij KPN nummer laten porten maar niet mijn Orange nummer. Ik word hier wel een beetje verdrietig van Frown

??? Dat lijkt me zeer vreemd. Ik heb zojuist contact gehad met de klantenservice van KPN om het telefoonnummer dat door Orange was overgenomen (mijn oude KPN nummer dus!) weer terug te zetten naar een analoge KPN aansluiting zoals voor het overnemen door Orange. Volgens de medewerker was dat zonder meer mogelijk en ik krijg een formulier thuisgestuurd waarmee ik daartoe opdracht kan geven.

Overigens vertelde de goede man me dat ik niet eens een telefoonabonnement hoef aan te vragen als ik alleen BelBudget wil hebben(!). Raadselachtig.

Ik wacht het formulier even af en kijk hoe een en ander loopt.

Optimist

Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Family 4Mbit', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
Livebox ADSL Extra (Family) vervangen met eigen modem Livebox configuratie en problemen 4 10 augustus 2016, 15:48
Zyxel P-2602HW-D1A + meerdere pc's Instellingen voor T-mobiel online ADSL Extra (Family) Eigen modem configuratie en problemen 13 30 oktober 2012, 23:08
ADSL Family, snelheid varieert flink, Thomson TG712 Snelheid 14 30 november 2010, 00:37
orange adsl family en LW904 problemen Algemeen 23 17 juli 2010, 19:06
ADSL Extra (Sarter/Family) van 18 Mbps naar 2.4 Mbps Snelheid 13 06 oktober 2009, 17:56
Goedemorgen bezoeker
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
| dutch flash06:14:50
| Ronsworld07:45:01
| earlgrey7209:08:28
| Hans09:53:53
| Wanabo10:09:25
| Ano10:24:00
| dutch113:06:20
| RichieB13:52:37
| Memooh18:39:34
| Tiger 1 dag
Shoutbox
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

07 december 2016, 12:08
iemand weet welke firmware huawei hg665d op dit moment zit?

15 november 2016, 21:47
Online.nl=amateurs

05 november 2016, 16:44
Hallo allemaal, Vanaf 18 oktober heb ik geen verbinding meer. Bijna elke dag bellen met klantendienst, 5 a 6 keer emailen naar de klantenservice niets opgelost. Nog steeds geen verbinding dus geen

01 november 2016, 19:42
in helmond dezelfde storing

27 oktober 2016, 23:15
@ MGuitink Om weer in het modem te komen, eerst restten via het verzonken knopje aan de zijkant van het modem.