obey-robots.txt
08 December 2016, 17:04
Navigatie
Ledenenquête
Heb je de oplossing voor je probleem op dit forum gevonden/gekregen?

Ja
Ledenenquête: Heb je de oplossing voor je probleem op dit forum gevonden/gekregen? Ja 39% [89 stemmen]
39% [89 stemmen]

Nee
Ledenenquête: Heb je de oplossing voor je probleem op dit forum gevonden/gekregen? Nee 61% [137 stemmen]
61% [137 stemmen]

Stemmen: 226
U dient in te loggen om te stemmen.
Gestart: 25 jun 2009

Enquête-archief
Steun ons
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.
Online Gebruikers Groep
Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Onderwerp bekijken
Waarvoor en hoe gebruik je een switch, router of een access point achter dit modem? Hoe krijg ik mijn NAS, netwerkprinter, enz. in mijn netwerk? Hoe deel ik mijn web-, smtp-, ftp-, enz. server met anderen op het internet? Hoe kan ik online spellen spelen op mijn xbox, ps3, wii, psp, enz.? Hoe sluit ik mijn iphone, ip-tv, ip-telefoon, ata, enz. aan op deze router en moet ik dan nog speciale dingen instellen?
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
 Onderwerp afdrukken

Remote administrator (hulp op afstand)?

rooy29
Ik kan dmv remote administrator wil inloggen op mijn eigen pc thuis op afstand dmv poort 5900, maar ik kan niet inlogen van thuis uit naar een andere pc waar ook remotre administror opstaat?

Dit is sinds ik de LB gebruik, vroeger bij planet was dit geen probleem.

Ik heb in mijn LB de poort 5900 TCP open staan.
Ik hen mijn virus scanner disabled
In mijn XP-firewal poort 5900 TCP toegevoegd

Wie kan mij verder helpen, waarom werkt mijn Rad min niet??

rrozema
rooy29 schreef:
Ik kan dmv remote administrator wil inloggen op mijn eigen pc thuis op afstand dmv poort 5900, maar ik kan niet inlogen van thuis uit naar een andere pc waar ook remotre administror opstaat?

Hoi rooy29,

Je hebt zeker een andere versie van radmin, want de versie die ik ken gebruikt default TCP 4899.

Maar goed, dat doet er niet toe. Ik mis nog wat info in je verhaal, daarom zet ik even op een rijtje wat ik van je begrijp, misschien dat je dan de ontbrekende dingen kunt aanvullen en de fouten kunt verbeteren:
1 - je hebt thuis tenminste 2 pc's/laptops, elk met radmin er op,
2 - als je vanaf je ene pc de andere probeert over te nemen, dan lukt je dat,
3 - als je vanaf een 3de pc -niet bij jou thuis-, probeert een van je thuis pc's over te nemen, dan lukt dat niet,
4 - je hebt zeker gesteld dat radmin op jouw machine thuis 'luistert' op poort tcp 5900, door in je 'settings for remote admin server' te kijken,
5 - je hebt in je livebox een port mapping aangemaakt (in het 'firewall' menu) met daarin het ip adres van de machine die je wilt overnemen (192.168.1.10 of zo), het "tcp" protocol, en poort 5900 tot 5900,
6 - als je naar http://grc.com gaat, klik op 'Shields Up", flink naar beneden scrollen en zoekt naar "Shields Up" om op te klikken, stukken tekst overslaan, "proceed" drukken, etc en dan de test uit laat voeren voor "all service ports", dan krijg je tenminste op poort 5900 een rood blokje.

Als een van de voorgaande aannames niet klopt, meld dan even wat er anders is, dan weet ik of iemand anders hier je wel weer verder te helpen.

Dat het vroeger bij planet wel werkte komt omdat je daar waarschijnlijk geen router gebruikte maar een bridge. Technisch is het een groot verschil maar voor een gewone gebruiker zijn het allebei kastjes om je computer op de adsl aan te sluiten. Hou het er maar op dat je computer nu veel beter beveiligd is tegen hack-pogingen en dat de prijs daarvan is dat je nu iets meer moet instellen om dit werkend te krijgen.

edit: aanwijzingen voor gebruik grc.com uitgebreid.
Gewijzigd door rrozema op 15 maart 2007, 22:34

rooy29
rrozema schreef:
rooy29 schreef:

Hoi rooy29,

Je hebt zeker een andere versie van radmin, want de versie die ik ken gebruikt default TCP 4899.

Maar goed, dat doet er niet toe. Ik mis nog wat info in je verhaal, daarom zet ik even op een rijtje wat ik van je begrijp, misschien dat je dan de ontbrekende dingen kunt aanvullen en de fouten kunt verbeteren:
1 - je hebt thuis tenminste 2 pc's/laptops, elk met radmin er op,
2 - als je vanaf je ene pc de andere probeert over te nemen, dan lukt je dat,
3 - als je vanaf een 3de pc -niet bij jou thuis-, probeert een van je thuis pc's over te nemen, dan lukt dat niet,
4 - je hebt zeker gesteld dat radmin op jouw machine thuis 'luistert' op poort tcp 5900, door in je 'settings for remote admin server' te kijken,
5 - je hebt in je livebox een port mapping aangemaakt (in het 'firewall' menu) met daarin het ip adres van de machine die je wilt overnemen (192.168.1.10 of zo), het "tcp" protocol, en poort 5900 tot 5900,
6 - als je naar http://grc.com gaat, klik op 'Shields Up", flink naar beneden scrollen en zoekt naar "Shields Up" om op te klikken, stukken tekst overslaan, "proceed" drukken, etc en dan de test uit laat voeren voor "all service ports", dan krijg je tenminste op poort 5900 een rood blokje.

Als een van de voorgaande aannames niet klopt, meld dan even wat er anders is, dan weet ik of iemand anders hier je wel weer verder te helpen.

Dat het vroeger bij planet wel werkte komt omdat je daar waarschijnlijk geen router gebruikte maar een bridge. Technisch is het een groot verschil maar voor een gewone gebruiker zijn het allebei kastjes om je computer op de adsl aan te sluiten. Hou het er maar op dat je computer nu veel beter beveiligd is tegen hack-pogingen en dat de prijs daarvan is dat je nu iets meer moet instellen om dit werkend te krijgen.

edit: aanwijzingen voor gebruik grc.com uitgebreid.

Hallo rrozema,

Je hebt gelijk het is inderdaad poort 4899 TCP deze heb ik ook ingevuld in mijn LB.
Punt 3: van je verhaal klopt niet ik kan wel van buiten af mijn pc thuis benaderen. Maar ik kan niet van mijn pc thuis naar een pc die ergens anders op locatie staat via radmin?
Shield up kan ik even niet testen want momenteel zit ik op mijn werk.

Wout
Ik kwam deze link tegen, heb het echter nog niet geprobeerd! Maar het lijkt het ei van Columbus.

http://www.crossl...index.html

crossloop_screenshot_small

Gewijzigd door Wout op 16 maart 2007, 13:12

mesa57
Ja, maar moet je dan niet op beide pc's software installeren ?

Richard
Jawel.

Greetings, Richard.

rrozema
crossloop is een abonnementsdienst. Radmin, remote desktop, hulp of afstand etc, zijn peer-to-peer (p2p) oplossingen. Voor abonnementsdiensten als crossloop moeten beide partijen tegelijkertijd ingelogd zijn bij een dienst (waarvoor meestal betaald moet worden, tenzij het een 'beta' is, dat beketent meestal dat het nu nog even gratis is om naamsbekenheid te krijg, maar later moet je alsnog gaan betalen). Als de dienst niet beschikbaar is, of een van beide partijen is niet ingelogd op de dienst, dan kun je geen verbinding krijgen. Verder ben je afhankelijk van de beveiliging van de dienst om zeker te weten dat niet iemand anders (bijvoorbeeld iemand van crossloop zelf) op jouw pc komt...

Dit is ook gelijk het antwoord op de vraag die ik in een andere thread zag over waarom crossloop wel een verbinding tot stand kon brengen tussen 2 pcs terwijl het die gebruiker niet lukte om hulp of afstand o.i.d. te laten werken: crossloop maakt geen verbinding met de pc's, de pc's maken verbinding met crossloop en vervolgens gaat de communicatie via de crossloop dienst. Bij radmin etc maak je enkel een verbinding tussen de beide pc's.

In een router configuratie (zoals wij die van Orange krijgen) worden verbindingen van binnen naar buiten automatisch doorgelaten door de livebox. Om verbindingen van buiten naar binnen toe te staan moet je de beveiliging aanpassen, m.a.w. instellingen in de livebox veranderen. Je wilt niet dat iedereen zomaar alles op jouw machine kan doen, dus je stelt je livebox dusdanig in dat enkel de poorten die jouw programma nodig heeft open gezet worden en worden doorgestuurd naar jouw pc. In het volgende bercihtje zal ik even proberen uit te leggen waarom radmin het niet doet. moet nu eerst even weg.

Richard
Oh dat van die abonnementsdienst had ik nog niet eens gelezen, dan hoeft het voor mij al niet zo erg meer.
Ik hou er niet zo van om dat soort verbindingen via andere servers te maken.
Greetings, Richard.

rrozema
rooy29 schreef:
rrozema schreef:
...
...

Punt 3: van je verhaal klopt niet ik kan wel van buiten af mijn pc thuis benaderen. Maar ik kan niet van mijn pc thuis naar een pc die ergens anders op locatie staat via radmin?

He. da's nou jammer, je bent waarschijnlijk nu niet meer op je werk. Want dan had je mooi vanaf daar kunnen proberen of je vanaf daar die andere pc wel kunt overnemen. Ik vermoed namelijk dat dat ook niet lukt, want jouw router thuis staat blijkbaar wel goed ingesteld, maar die voor die andere pc niet.

Je moet namelijk de router 'open zetten' voor elke machine die je wilt kunnen overnemen. Aan de kant waar je de client draait (dus waar de pc staat waarachter jij zelf zit) hoef je geen instellingen te veranderen.

Ik weet niet welke router er voor die andere pc staat, dus daar kan ik je niet mee helpen. Maar, je zal er iets vergelijkbaars moeten doen als wat je met jouw livebox hebt gedaan: de poort tcp 4899 mappen naar het interne ip adres van de machine die je wilt kunnen overnemen en de firewall op poort 4899 open zetten.

Om te controleren of je het goed gedaan hebt -zonder eerst naar huis te gaan en het gewoon te proberen- kun je, terwijl je nog bij die andere pc bent, grc.com gebruiken. Als je het blokje voor poort 4899 rood is, dan betekent dat dat een machine vanaf het internet (in dit geval de server van grc.com, maar hetzelfde geldt voor jouw pc thuis) nu een 'server ziet' op dat adres en die poort. Als het blokje voor poort 4899 groen is, betekent dat dat alle verkeer vanaf het internet naar de pc toe nog wordt tegengehouden. De kleuren lijken misschien een beetje tegenstrijdig, maar grc.com is bedoeld om de veiligheid van je firewall te testen. Dus groen is: veilig, niemand kan er aan komen en rood is: onveilig, we kunnen er vanaf het internet bij.

Let wel op dat je echt een veilig wachtwoord kiest, want niet alleen jij kan er bij, iedereen kan er bij en er zullen altijd mensen zijn die er op proberen te komen.

rooy29
rrozema schreef:
rooy29 schreef:
rrozema schreef:
...
...

He. da's nou jammer, je bent waarschijnlijk nu niet meer op je werk. Want dan had je mooi vanaf daar kunnen proberen of je vanaf daar die andere pc wel kunt overnemen. Ik vermoed namelijk dat dat ook niet lukt, want jouw router thuis staat blijkbaar wel goed ingesteld, maar die voor die andere pc niet.

Je moet namelijk de router 'open zetten' voor elke machine die je wilt kunnen overnemen. Aan de kant waar je de client draait (dus waar de pc staat waarachter jij zelf zit) hoef je geen instellingen te veranderen.

Ik weet niet welke router er voor die andere pc staat, dus daar kan ik je niet mee helpen. Maar, je zal er iets vergelijkbaars moeten doen als wat je met jouw livebox hebt gedaan: de poort tcp 4899 mappen naar het interne ip adres van de machine die je wilt kunnen overnemen en de firewall op poort 4899 open zetten.

Om te controleren of je het goed gedaan hebt -zonder eerst naar huis te gaan en het gewoon te proberen- kun je, terwijl je nog bij die andere pc bent, grc.com gebruiken. Als je het blokje voor poort 4899 rood is, dan betekent dat dat een machine vanaf het internet (in dit geval de server van grc.com, maar hetzelfde geldt voor jouw pc thuis) nu een 'server ziet' op dat adres en die poort. Als het blokje voor poort 4899 groen is, betekent dat dat alle verkeer vanaf het internet naar de pc toe nog wordt tegengehouden. De kleuren lijken misschien een beetje tegenstrijdig, maar grc.com is bedoeld om de veiligheid van je firewall te testen. Dus groen is: veilig, niemand kan er aan komen en rood is: onveilig, we kunnen er vanaf het internet bij.

Let wel op dat je echt een veilig wachtwoord kiest, want niet alleen jij kan er bij, iedereen kan er bij en er zullen altijd mensen zijn die er op proberen te komen.

Ik heb gekeken bij Shields up maar bij "all server" poorts gaat maar tot 1056, deze zijn allemaal groen. Ik kan hem niet afzonderlijk laten testen op poort 4899, deze laat dan niet zien of deze rood/groen is.

Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Remote administrator (hulp op afstand)?', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
administrator Huawei configuratie en problemen 6 12 december 2013, 07:37
Bedenktijd bij koop op afstand Algemeen 16 14 februari 2013, 14:55
afstand meten hoe ? Snelheid 14 24 juli 2012, 00:31
Wanscam Remote control Algemeen 11 23 juni 2012, 12:21
Geen remote acces op ftp en https Algemeen 6 23 januari 2012, 22:40
Goedemiddag bezoeker
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
| Tiger00:08:37
| Wanabo02:18:50
| Huubke6804:25:04
| dutch flash05:23:21
| peukevreugd06:19:59
| Ronsworld17:58:50
| earlgrey7219:22:17
| Hans20:07:42
| Ano20:37:49
| dutch123:20:09
Shoutbox
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

07 december 2016, 12:08
iemand weet welke firmware huawei hg665d op dit moment zit?

15 november 2016, 21:47
Online.nl=amateurs

05 november 2016, 16:44
Hallo allemaal, Vanaf 18 oktober heb ik geen verbinding meer. Bijna elke dag bellen met klantendienst, 5 a 6 keer emailen naar de klantenservice niets opgelost. Nog steeds geen verbinding dus geen

01 november 2016, 19:42
in helmond dezelfde storing

27 oktober 2016, 23:15
@ MGuitink Om weer in het modem te komen, eerst restten via het verzonken knopje aan de zijkant van het modem.