obey-robots.txt
Advertentie
data-full-width-responsive="true">
Onderwerp bekijken
 Onderwerp afdrukken
FTPserver achter Netgear router achter Speedtouch 516 v6 niet bereikbaar vanaf internet
kwartelke
Hallo,

Deze vraag zal zeker vaker gesteld, maar ik kan geen antwoord vinden in het huidige forum.
Ik heb een FTP server staan in een bedraad en wireless LAN, gekoppeld aan een Netgear router, die achter mijn Online ADSL speedtouch 516 v6 modem hangt.
De FTP server werkt goed op het LAN, maar vanaf internet is hij niet te bereiken. Netgear is geconfigureerd met port forwarding. De firewall van de Speedtouch heb ik helemaal open gezet.
Wat moet ik nog meer doen?

Alvast mijn dank

data-full-width-responsive="true">
I R Baboon
Als beide routers (Speedtouch en Netgear) fungeren als router, moet je eerst alle poorten openzetten van de Speedtouch naar je Netgear.
En dan moeten de poorten open in de Netgear naar je FTP server.

Nu is het ook mogelijk om de Netgear als switch/access point te laten fungeren.
Dan vervalt het bovenstaande verhaal en hoef je alleen in de Speedtouch de poorten te openen.

Als je de Speedtouch puur als gateway gebruikt en er niets anders aangesloten op is dan de Netgear, dan kan je de Speedtouch puur als modem configureren.
Dan vervallen alle instellingen in de Speedtouch en is de Netgear de enige router in je netwerk.

Dus je ziet dat er vele varianten bestaan.
Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]

Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'FTPserver achter Netgear router achter Speedtouch 516 v6 niet bereikbaar vanaf internet', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Vpnnord via 2e netgear router Algemeen : 1 15 jul 2019
Port forwarding werkt niet meer, firmware update? Zyxel configuratie en problemen : 5 09 jul 2019
Overgestapt maar nog geen internet en tv Opleveringsproblemen : 8 04 jul 2019
Zyxel VMG8324-B10A Glasvezel configuratie Online.nl voor Internet,TV en Telefoon Zyxel configuratie en problemen : 28 27 mei 2019
Huawei hg655d als access point aansluiten achter fritzbox Huawei meer apparaten aansluiten : 7 14 mei 2019